2018-10-20, 11:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Emelie är uppenbarligen en drömtjej för många attraktionsmässigt sätt mindre bemedlade, hon är blyg, försynt alldaglig tjej som nog är trofast. Tjejerna han valde är det mer sting i och tog för sig mer, och Simon som mer verkar vara raggartypen fördrar då dessa.

Det är ju en del i just "raggar-beteendet" som borde avskräcka om det är en lång relation han nu är ute efter.
Emelie är mer "fru-material" och det är det BSF går ut på till syvende och sist. Därav att många tycker att det är ett felaktigt beslut att välja bort henne, speciellt när han tidigare haft ett gott öga till henne. Sedan att hon inte ser ut som den rent idiotiska mall av en "skitsnygg tjej" som vissa lever efter är en annan sak, med erfarenhet lär man sig att utseendet inte är det enda man ska gå efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Står det inte bredvid respektive brevskrivare när denne är i bild och pratar om någon händelse eller om bonden? Eller så har dem tagit bort det och det numera bara står förnamn och ålder, förr stod det både för och efternamn och även namnet på den bonden brevskrivaren dejtade.

Det står väl t.ex bara "Kostymnisse, XX år, Bonde 2" numera. Det har väl antagligen med att göra att det ska vara lite svårare för folk att jaga rätt på dom...
Citera
2018-10-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Visst har den pratglade mannen hos Marie varit med i Ensam mamma söker eller liknande program? Har för mig att han betedde sig ännu underligare där.

Tänker du på Hans-Erik nu? Har inget minne av att jag har sett honom i "Ensam mamma söker" och varför skulle han söka till ett sånt program? Mammorna där är ju betydligt yngre än honom, å andra sidan, han "gillade många olika fruntimmer" enligt sig själv . I vilket fall, jag har aldrig sett honom i något annat sammanhang än nu på Siggesta.
Citera
2018-10-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju en del i just "raggar-beteendet" som borde avskräcka om det är en lång relation han nu är ute efter.
Emelie är mer "fru-material" och det är det BSF går ut på till syvende och sist. Därav att många tycker att det är ett felaktigt beslut att välja bort henne, speciellt när han tidigare haft ett gott öga till henne. Sedan att hon inte ser ut som den rent idiotiska mall av en "skitsnygg tjej" som vissa lever efter är en annan sak, med erfarenhet lär man sig att utseendet inte är det enda man ska gå efter.

Det står väl t.ex bara "Kostymnisse, XX år, Bonde 2" numera. Det har väl antagligen med att göra att det ska vara lite svårare för folk att jaga rätt på dom...

Håller med, det är något man lär sig med åren och hade Simon haft erfarenhet av flera dejter/relationer så hade han insett vilken tjej som varit den bästa. Men han är ju grön på området tjejer/relationer.

Ja det kanske det gör och då har dem säkerligen ändrat av dem orsakerna, många brevskrivare har nog funnit det obehagligt att efter/under sin medverkan få mail, sms, samtal från okända personer.
Citera
2018-10-21, 03:52
Medlem
Citat:
Tänker du på Hans-Erik nu? Har inget minne av att jag har sett honom i "Ensam mamma söker" och varför skulle han söka till ett sånt program? Mammorna där är ju betydligt yngre än honom, å andra sidan, han "gillade många olika fruntimmer" enligt sig själv . I vilket fall, jag har aldrig sett honom i något annat sammanhang än nu på Siggesta.

Jo, jag hade rätt! Hittade den här artikeln https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/OnjRBq/dejt-urartade--i-kyssbrak . Vore kul om någon kunde hitta klippet för han betedde sig redigt skumt

För övrigt håller jag helt med om Emelie. Väldigt söt och hennes utstrålning kändes väldigt genuin.
Citera
2018-10-21, 09:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Håller med, det är något man lär sig med åren och hade Simon haft erfarenhet av flera dejter/relationer så hade han insett vilken tjej som varit den bästa. Men han är ju grön på området tjejer/relationer.

Ja det kanske det gör och då har dem säkerligen ändrat av dem orsakerna, många brevskrivare har nog funnit det obehagligt att efter/under sin medverkan få mail, sms, samtal från okända personer.

Så är det, övning ger färdighet. Saken är dock den att dom flesta av oss har "övningen" tidigt som tonåringar etc och inte i Simons ålder, därför skär det sig kapitalt.

Ja, det är ju pinsamt hur en del folk beter sig. Kan tänka mig att den sortens "uppmärksamhet" får en del att inte skriva/söka överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Hon var ju lätt snyggast och skönast av hela det gänget.

Hellre henne än övriga där ja, iaf om man vill ha någon med något innanför pannbenet.

Citat:
Jo, jag hade rätt! Hittade den här artikeln https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/OnjRBq/dejt-urartade--i-kyssbrak . Vore kul om någon kunde hitta klippet för han betedde sig redigt skumt

För övrigt håller jag helt med om Emelie. Väldigt söt och hennes utstrålning kändes väldigt genuin.

Vilka kommentarer han ger där...
Citat:
"– En kvinna ska inte prata så mycket. Vi hade olika tempo. Det tycker jag inte alls om."
och
Citat:
– Jag hade tänkt dra en filt över oss två och kyssa henne. Sedan skulle vi dansa och jag skulle ge henne ett smycke som skyddar mot onda andar.

Ja, skulle han säga till Marie att inte prata så mycket för att hon är kvinna lär han väl få en redig utskällning (med all rätt!!!).
Hej kvinnosyn från 1800-tal...
Citera
2018-10-21, 09:44
Medlem
insaniacs avatar
Bonde söker fru är som Paradise hotel men för fula männsikor.
Citera
2018-10-21, 11:14
Medlem
Citat:

Åh fasen, ja då har han varit med i "Ensam mamma söker", men han verkar ju inte alls kunna se signalerna och har en väldigt lustig syn på det mesta får jag säga. Förstår att det inte gick hem hos den 39-åriga mamman.

Han har ju iaf inte visat såna sidor i BSF och han har ju uppträtt betydligt mycket mer artigt mot Marie så han kanske har insett att den stilen han tidigare kört inte var så gångbar .
Citera
2018-10-21, 11:19
Medlem
Citat:
Så är det, övning ger färdighet. Saken är dock den att dom flesta av oss har "övningen" tidigt som tonåringar etc och inte i Simons ålder, därför skär det sig kapitalt.

Ja, det är ju pinsamt hur en del folk beter sig. Kan tänka mig att den sortens "uppmärksamhet" får en del att inte skriva/söka överhuvudtaget.

Hellre henne än övriga där ja, iaf om man vill ha någon med något innanför pannbenet.

Vilka kommentarer han ger där... och

Ja, skulle han säga till Marie att inte prata så mycket för att hon är kvinna lär han väl få en redig utskällning (med all rätt!!!).
Hej kvinnosyn från 1800-tal...

Ja lätt att han skulle få världens utskällning av Marie om han skulle visa dessa sidor mot henne. Man kunde ju ana en strävhet i hennes röst bara när han ställde frågan och hon och Tore hade pussats när dem hade egentid.

Det är sant, man brukar klara av "övningen" i tonåren och det är synd att Simon inte började med detta tidigare i livet. Men bättre sent än aldrig får man nog tänka i hans fall .
Citera
2018-10-21, 14:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insaniac

Nej, sannerligen inte. PH är ju bara till för att folk ska gänga och ställa till med skandaler medan BSF är till för att finna den rätta.
Om inte annat visar såväl upplägg som tidigare resultat det.

Citat:
Ja lätt att han skulle få världens utskällning av Marie om han skulle visa dessa sidor mot henne. Man kunde ju ana en strävhet i hennes röst bara när han ställde frågan och hon och Tore hade pussats när dem hade egentid.

Det är sant, man brukar klara av "övningen" i tonåren och det är synd att Simon inte började med detta tidigare i livet. Men bättre sent än aldrig får man nog tänka i hans fall .

Precis, det där med "puss-kommentaren" var jag inne på tidigare med.

Den ende "normala" i hennes gäng är tveklöst Tore som i trailern verkar komma henne betydligt närmare framgent.
Citera
2018-10-21, 14:57
Medlem
Såg att de lagt upp detta klippet vid säsongstarten, med snubben från första säsongen.
https://www.instagram.com/p/Bn8UYWxFf3q/?taken-by=bondesokerfrutv4

Han bleknar nästan dock i jämförelse med de som dejtade Ann-katrin eller var det nu var 2010.
Medan ex förra året så var alla par när de åkte på resan i slutet, bodde på samma rum osv.

Men 2010 när de åkte på resa och de satt på en Finlandsbåt och konversationen gick ungefär "titta där" "aa" "kolla den båten då" "aa", när de skulle boka hytt kastade sig Ann-katrin fram vid disken "separata hytter!" "separata hytter!" Där kan vi snacka minnesvärda "dejter" mellan å ena sidan enbart kufar och å andra sidan en förmodligen helt asexuell person.
Citera
2018-10-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insaniac

Finns ingen likhet alls! Paradise Hotel är rent trams som handlar om fylla och sex, BSF är ett program som handlar om betydligt mer jordnära personer som är ute för att hitta sitt livs kärlek och grundkonceptet är 1000 ggr mer seriöst i BSF än i Paradise Hotel.
Citera
2018-10-22, 08:50
Medlem
Citat:
Nej, sannerligen inte. PH är ju bara till för att folk ska gänga och ställa till med skandaler medan BSF är till för att finna den rätta.
Om inte annat visar såväl upplägg som tidigare resultat det.

Precis, det där med "puss-kommentaren" var jag inne på tidigare med.

Den ende "normala" i hennes gäng är tveklöst Tore som i trailern verkar komma henne betydligt närmare framgent.

Ja till Christers stora förtret , snart brakar det nog loss mellan gubbarna där. Fast Alireza är också rätt "normal", är väl mera att han är blyg, men han har väl inte visat ett lika avvikande beteende som Christer och Hans-Erik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in