2018-10-19, 08:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo dessa gemensamma nämnare kommer fram mer och mer för varje avsnitt man ser Simon kan jag tycka . Japp Emelie var en tjej av rätt virke som hade kunnat ge honom det han behöver i längden och hon hade stannat på hans gård även när vintern och kylan drar in över Öland. Det tror jag knappast att någon av tjejerna han tog till gården kommer göra. Han saknar ju även förmågan att se tydligt vad han skulle behöva och tänker mera med huvudet en trappa ner. Tycker Linda borde tagit honom åt sidan och uppmärksammat honom på Emelies kvaliteter med mera och fått honom att se nåt annat än Saras (tror blondinen han pussades med heter så) yttre. När bönder såhär uppenbart skjuter sig själva i foten blir jag ytterst förvånad varför inte inte Linda går in och agerar?

Jag vet ju att Linda pratat med bönder innan om deras agerande men att gå in och liksom tryckt på en enskild tjejs kvalitéer och på det sättet fått honom att välja henne tycker jag hon gör rätt att akta sig för, det blir lite väl mycket involverande då.
Sedan att han borde valt Emelie är en annan femma men det verkar vi så gott som alla vara ense om i tråden så i det finns inte mer att säga.

Man får hoppas att han lyckas finna rätt iaf även om jag hyser stora tveksamheter om det.

Citat:
Gällande Marie så undrar jag ifall vi kommer få någon förklaring angående detta med Jyrki som hon ringde men som inte kom? Eller kanske han kommer in senare om hon skickar hem andra gubbar?

Ja där borde Christer huggit, men ännu mer konstigt är ju att Marie inte reagerade på det? Hon borde ju spärrat upp ögonen och sagt "Men vad sa du nu Hans-Erik, har du en fru? Är du gift fortfarande? Nu får du förklara dig". Men kanske hon inte uppfattade att han sa det.

Tycker också att det är dags för Alireza att börja ta för sig, han var ju otroligt tyst och blyg. Om han nu inte vågar så får väl Marie ta befälet och gå iväg med honom enskilt kan jag tycka. Tycker inte hon gett Alireza lika mycket chanser som dem andra gubbarna.

Det där var konstigt ja, var det möjligen kamerorna som avskräckte honom när allt kom omkring?
Eller så snackade dom många fler gånger som vi inte fick se/höra och fann att det inte skulle fungera. Det vore givetvis inte korrekt tillvägagångssätt för BSF del men det är inte osannolikt för det.

Det måste varit ex-fru han menade men det var givetvis något någon av dom andra gubbarna borde reagerat på. Christer kunde gärna fått hugga där, det är ju en kamp mellan två tuppar det där så det hade varit kul.

Alireza verkar otroligt blyg ja, hon valde ju med honom till gruppdejten för att han skulle få chansen att visa mer vem han är men han har mest stått/suttit bredvid när alla andra tjötat. Frågan är hur han blir vid ett enskilt möte dock, då kanske han blommar ut rejält, vi får hoppas att han tar/får en rejäl chans iaf, det finns ju uppenbarligen något i honom som Marie gillar eftersom hon valde med honom till gruppdejten.

Citat:
Blir roligt och intressant med tiden på gården nu, kommer nog blir en hel del pinsamma situationer hos Simon och hos Per kommer svartsjuka och kontrollerande dugga tätt från Madeleine. Hon har ju redan börjat smått på Sundbyhom och har en känsla av att hon kommer ryka rätt snabbt från gården. Hon kommer bara skapa dålig stämning.

Ja, jisses. vad tusan om hon nu ville ha egentid så varför inte rycka iväg honom innan då? Blev ju bara löjligt när hon bittert tyckte Linda kunde gå och komma tillbaka senare så hon hade hunnit få egentid. Det var ju inte så att dom bara var på gruppdejt i fem min utan hon hade, likt dom andra, chansen att få sin tid men nåväl, nu är det upp till bevis under tiden på gården.
Känns som ett rätt spretigt gäng som Per valt dit dock, kan nog bli en del tjafs...

Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Jag är lite förvånad att Susanna inte har fått bättre killar, eller hon kanske bara har gått på utseende? De ser ju rätt bra ut, men alla är ju beta och väldigt försagda verkar det som. Susanna själv är ju en riktig pärla, tror hon hade kunnat få med en bättre kille hem från en krogrunda alla dar i veckan.

Man tycker ju att hon borde fått ett bättre urval ja, hon valde ju bort en av killarna som anses ser bra ut med så det är liksom ingen röd tråd i hennes val på något sätt. Det skiljer sig enormt i utseende och personligheter mellan killarna. Det är svårt att se vad exakt det är hon vill ha.
Dock tror jag som sagt fortfarande att hon väljer Hannes när allt kommer omkring.

Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Jag förstår inte denna fascination för Emil som du och flera andra verkar känna. Det var ju uppenbart att han bara svamlade när han pratade om vad han ville med kärlek och familj. Det kom inte från hjärtat eller var övertänkt alls. Han verkade vara en fjortonåring i en mans kropp. Kul ändå att veta att det finns kvinnor som inte bara dras till mogna stabila män.

Angående Emelie är jag enig. Hon var en riktigt fin tjej. Skulle vilja ha hennes efternamn om jag var några år yngre

Han var övernervös helt enkelt, nog tror jag det var ärligt det han sa. Man ska inte glömma att han sa att familj etc först skulle komma om några år så det var inte så att han var redo för det redan nu. Det kan ju vara så att Susanna trots allt vill gå fortare fram än så och att det var det som gjorde att det sket sig.

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Nej, de är definitivt smällfeta. Bmi över 30 och minst 45% fett på majoriteten. Sen att du gillar sånt är en annan femma .

Han verkar ju gilla dom iaf och alla gillar olika, det viktigaste är ju vad bonden själv vill ha.
Sedan är det ju alltför många gånger som "modell"-brudarna inte direkt varit där för annat än att få synas. Det känns sannerligen inte så detta fallet.
Citera
2018-10-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
1. Simon är en överkåt, utseendefixerad idiot som BARA tänker med ballen.

2. Simon tänkte med ballen pga att han aldrig har fått något knull och är desperat som få. Han valde alltså bort dom blyga tjejerna.

Titta bara på hans kroppsspråk innan kyssen. Det var hyfsat smärtsamt att se

Jag tror på nummer 2. Det tråkiga är att han kommer att stå där ensam till slut då Emelie förmodligen var den enda som passade honom.

Är det någon som har Emelies instagram/facebook? Eller hon kanske är så pass bra att hon inte har sådant skräp?

Du har nog helt rätt på samtliga punkter när det gäller Simon. Ganska givet enligt mig att Emelie var den enda i det gänget som var nåt för Simon. Synd att han är för kåt/korkad/ytlig för att kunna inse det själv.
Citera
2018-10-19, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Kunde inte ha sagt det bättre själv...
Simon påminner mig om en fd kollega som var oskuld tills han var
30,först måste Simon lugna ner sina övermogna hormoner och ligga
SEN kan han börja tänka på dejtande...om några år....

Man undrar ju hur desperata vissa av tjejerna var för att
vara med, när de säger att Simon har snygg kropp..
Har aldrig sett en så ful kropp i hela mitt liv, Simons hållning gjorde inte
det hela bättre + hans ihärdigt nervösa hästgarv på det skulle ju få
vilken normal vettig tjej som helst att springa baklänges.

Man märker ju ganska lätt att dem tjejerna han valde med till gården bara är där för att få en annorlunda sommar och för att få synas i TV. Trodde man skulle få slippa sånt i år då bönderna verkade mer vettiga från början, men nu får man uthärda det när dem filmar Simons gård.
Citera
2018-10-19, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag vet ju att Linda pratat med bönder innan om deras agerande men att gå in och liksom tryckt på en enskild tjejs kvalitéer och på det sättet fått honom att välja henne tycker jag hon gör rätt att akta sig för, det blir lite väl mycket involverande då.
Sedan att han borde valt Emelie är en annan femma men det verkar vi så gott som alla vara ense om i tråden så i det finns inte mer att säga.

Man får hoppas att han lyckas finna rätt iaf även om jag hyser stora tveksamheter om det.

Det där var konstigt ja, var det möjligen kamerorna som avskräckte honom när allt kom omkring?
Eller så snackade dom många fler gånger som vi inte fick se/höra och fann att det inte skulle fungera. Det vore givetvis inte korrekt tillvägagångssätt för BSF del men det är inte osannolikt för det.

Det måste varit ex-fru han menade men det var givetvis något någon av dom andra gubbarna borde reagerat på. Christer kunde gärna fått hugga där, det är ju en kamp mellan två tuppar det där så det hade varit kul.

Alireza verkar otroligt blyg ja, hon valde ju med honom till gruppdejten för att han skulle få chansen att visa mer vem han är men han har mest stått/suttit bredvid när alla andra tjötat. Frågan är hur han blir vid ett enskilt möte dock, då kanske han blommar ut rejält, vi får hoppas att han tar/får en rejäl chans iaf, det finns ju uppenbarligen något i honom som Marie gillar eftersom hon valde med honom till gruppdejten.

Ja, jisses. vad tusan om hon nu ville ha egentid så varför inte rycka iväg honom innan då? Blev ju bara löjligt när hon bittert tyckte Linda kunde gå och komma tillbaka senare så hon hade hunnit få egentid. Det var ju inte så att dom bara var på gruppdejt i fem min utan hon hade, likt dom andra, chansen att få sin tid men nåväl, nu är det upp till bevis under tiden på gården.
Känns som ett rätt spretigt gäng som Per valt dit dock, kan nog bli en del tjafs...

Man tycker ju att hon borde fått ett bättre urval ja, hon valde ju bort en av killarna som anses ser bra ut med så det är liksom ingen röd tråd i hennes val på något sätt. Det skiljer sig enormt i utseende och personligheter mellan killarna. Det är svårt att se vad exakt det är hon vill ha.
Dock tror jag som sagt fortfarande att hon väljer Hannes när allt kommer omkring.

Han var övernervös helt enkelt, nog tror jag det var ärligt det han sa. Man ska inte glömma att han sa att familj etc först skulle komma om några år så det var inte så att han var redo för det redan nu. Det kan ju vara så att Susanna trots allt vill gå fortare fram än så och att det var det som gjorde att det sket sig.

Han verkar ju gilla dom iaf och alla gillar olika, det viktigaste är ju vad bonden själv vill ha.
Sedan är det ju alltför många gånger som "modell"-brudarna inte direkt varit där för annat än att få synas. Det känns sannerligen inte så detta fallet.

Jo vi får önska Simon lycka till med dem han valde även om jag också tvivlar rätt mycket där.

Kan ju vara som du säger, att Jyrki drog sig ur när han insåg att han kommer ha kameror runt sig hela tiden. Fast då borde han ju inte alls skrivit till Marie kan jag tycka i och med att alla bönderna numera följs med kameror.

Precis, det viktigaste är ju att Per är nöjd med hur tjejerna är och ser ut. Och i Pers fall så tror jag inte att hans tjejer är med i BSF för att synas lite i rutan om jag säger så. Sen att tjafset är ganska givet på Pers gård, det tror jag med, iaf så länge Madeleine är där.

Jag hoppas att Alireza får mer egentid med Marie i nästa avsnitt och att vi då får se honom ta för sig mer och blomma ut. Tror han kan vara en man som har mycket att ge i en relation. Det man vet om honom är ju bara att han är snäll och lugn men det är ju två goda egenskaper. Skulle kunna tänka mig att han är en man som är väldigt hjälpsam också och som skulle skämma bort Marie med kaffe på sängen, romantiska överraskningar och det som hon ville ha.
Citera
2018-10-19, 12:49
Medlem
fenomens avatar
Pers Madeleine ger mig vibbar av BSF 2016 då känslomässigt instabila Linnea skapade drama hemma hos Erik. (Som hon fick och sen dumpade). Hoppas att Per inte går på samma nit.
Citera
2018-10-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Pers Madeleine ger mig vibbar av BSF 2016 då känslomässigt instabila Linnea skapade drama hemma hos Erik. (Som hon fick och sen dumpade). Hoppas att Per inte går på samma nit.

Finns väl kanske en risk för det, han blev ju "trollbunden" av henne på speeddejten och har väl troligen ett gott öga till henne, men jag hoppas han väljer Sofie eller den glada tjejen som gillade att hoppa fallskärm som slutgiltiga val.
Citera
2018-10-19, 13:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ser ok ut än Fredrik, men kroppen....den var inte kul.
Haha, vad var det med Simons kropp? utöver att den led av tan lines
Citera
2018-10-19, 16:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Haha, vad var det med Simons kropp? utöver att den led av tan lines

Kroppen såg bara grotesk ut, när Simon klumpar ner i vattnet med de bleka smala armarna
hängande på ett konstigt sätt..plus en konstig hållning som ger honom en liten fetmage.
Han såg bara så..konstig ut.
Men med lite solbränna,styrketräning och bättre hållning plus att han tappar rösten
så tjejerna slipper höra hans garv, kommer det säkert gå bra i framtiden.
Citera
2018-10-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Omöjligt att han bara tänker med ballen eftersom han valde de fulaste WT-skräpen. Fattar inte vad folk pratar om alltså. Pinsamt att se alla som vill stalka Emelie också .
Emelie är uppenbarligen en drömtjej för många attraktionsmässigt sätt mindre bemedlade, hon är blyg, försynt alldaglig tjej som nog är trofast. Tjejerna han valde är det mer sting i och tog för sig mer, och Simon som mer verkar vara raggartypen fördrar då dessa.
Citera
2018-10-19, 18:08
Medlem
Kan man se fullständigt namn på de som dejtar bönderna någonstans? Finns ju vissa man vill kolla upp osv.
Citera
2018-10-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Kan man se fullständigt namn på de som dejtar bönderna någonstans? Finns ju vissa man vill kolla upp osv.

Står det inte bredvid respektive brevskrivare när denne är i bild och pratar om någon händelse eller om bonden? Eller så har dem tagit bort det och det numera bara står förnamn och ålder, förr stod det både för och efternamn och även namnet på den bonden brevskrivaren dejtade.
Citera
2018-10-20, 07:03
Medlem
Visst har den pratglade mannen hos Marie varit med i Ensam mamma söker eller liknande program? Har för mig att han betedde sig ännu underligare där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in