2018-10-20, 21:53
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Oavsett om TK var berusad eller inte så är det för mig obegripligt att någon ska ha ihjäl henne.
Har dina bekanta pratat med polisen?
Jag har väl aldrig skrivit att Tess varken förtjänade eller skulle råkat illa ut för att hon var full?

Ja det har de.
Citera
2018-10-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Återigen, "berusningsgrad" är bara intressant den här kvällen. Vad som kunde påverka händelser och att försöka få fram en så tydlig bild som möjligt, av vad som hände T. Jag sätter mig verkligen inte till doms över andras liv och leverne. Självklart är det andra faktorer som som spelar in när det gäller Ts tragiska öde. Jag garanterar att polisen gör samma bedömning.

Olyckor sker om en del har druckit, det vet dem flesta av oss och även polisen och det sker oavsett människor, men det är aldrig någon slags ursäkt för att kunna ha ihjäl andra människor. Däremot kan människor själva, om dem är fulla, orsaka andra olyckor eller sig själva. Det är ganska så logiskt. Hjärnan blir påverkad, det vet alla också.
Citera
2018-10-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag har väl aldrig skrivit att Tess varken förtjänade eller skulle råkat illa ut för att hon var full?

Ja det har de.

Bra att dem har gjort det!
Citera
2018-10-20, 22:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Olyckor sker om en del har druckit, det vet dem flesta av oss och även polisen och det sker oavsett människor, men det är aldrig någon slags ursäkt för att kunna ha ihjäl andra människor. Däremot kan människor själva, om dem är fulla, orsaka andra olyckor eller sig själva. Det är ganska så logiskt. Hjärnan blir påverkad, det vet alla också.

Vem i tråden har påstått att fylla är en ursäkt för att ha ihjäl någon?
Citera
2018-10-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vem i tråden har påstått att fylla är en ursäkt för att ha ihjäl någon?

Det är jäkla tjat om TK:s drickande eller inte drickande som OM allt vore hennes eget fel.
Hur mycket drack GA? Hur blir han när han är på fyllan? Tjatar han till sig det han vill ha? Är han för på?
GA kunde köra bil påverkad vilket gör att han inte är tillförlitlig.
Senast redigerad av Adlax 2018-10-20 kl. 22:18.
Citera
2018-10-20, 22:18
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Det var lite folk på Nancys den aktuella kvällen enligt mina bekanta som var där. En av dem som var där säger att GA definitivt var där. Hon stog och rökte med båda utanför Nancys den aktuella kvällen och hon har träffat båda förut ett flertal tillfällen.

Känner jag Tess rätt var hon säkerligen rätt så rejält på kanelen.

Suveränt om dina bekanta kan bekräfta att båda var där. Har du möjlighet att ställa de frågor jag skrev i mitt förra inlägg till dom. Gärna så exakt som möjligt. Tider, berusning, vilka dom satt med eller om dom satt för sig. Stamgäster brukar ofta umgås i större grupper på krogen. Förresten, kunde GA hämtat T på kvällen eller körde GA hem?
Citera
2018-10-20, 22:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det stämmer. Oberoende av varandra. MEN med det sagt så kan berusningsgraden vara påtaglig ibland och kvällar och veckor kan ju flyta ihop till en grå sörja. Man ser och efterläser det man gärna vill.

Men egentligen betyder det inte så mycket. Vi vet ju att Tess var den aktuella natten. Det är där allt börjar.

Det är väl bara för polisen att kolla de konto/bankkort som drogs på Nancys den kvällen
Citera
2018-10-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är väl bara för polisen att kolla de konto/bankkort som drogs på Nancys den kvällen

Det är väl en självklarhet att polisen redan gjort
Citera
2018-10-20, 22:23
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Det är jäkla tjat om TK:s drickande eller inte drickande som OM allt vore hennes eget fel.
Hur mycket drack GA? Hur blir han när han är på fyllan? Tjatar han till sig det han vill ha? Är han för på?

Det är inte så att vi inte vill ställa dessa frågor gällande GA. Problemet är att här finns inga vänner till GA att ställa frågorna till. Åtminstone ingen som skriver i tråden.
Citera
2018-10-20, 22:27
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Det är inte så att vi inte vill ställa dessa frågor gällande GA. Problemet är att här finns inga vänner till GA att ställa frågorna till. Åtminstone ingen som skriver i tråden.
Håller med. vi hade definitivt spekulerat mer kring GA. Men det är väldigt svältfött med information kring mgm i denna tråd.
Citera
2018-10-20, 22:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Nu verkar det ju vara så att TK var förtjust i alkohol och ofta hängde på krogen, så då är det inte så märkligt att det har diskuterats i tråden. Jag har dock inte uppfattat det som att det varit en massa tjat om det, eller för den delen att det skulle hänga ihop med att det var motivet till hennes död. Däremot är alla iakttagelser från den aktuella kvällen på Nancy viktiga för utredningen. Allt från vilka hon umgicks med, hur hon umgicks med dom, beteende, berusningsgrad osv. Sådana vittnesmål är viktiga då det inte sällan är så att en misstänkt försöker förvränga hur verkligheten var. Då kan exempelvis hennes berusningsgrad bli en av de där små bitarna som kan bli viktigare senare i utredningen. Exempelvis ifall den misstänkte i ett senare skede skulle hävda att hennes död var en olyckshändelse av något slag.
Citera
2018-10-20, 22:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Ja. Denna tråden lider tyvärr av samma brist som Lena Wesström-tråden lider av. De få som har uppgifter på MGM i den tråden, visar sig sen inte alls känna denne speciellt väl. Hoppas någon/några som känner GA kan träda fram här i denna tråden, så att den inte går åt samma öde som Lena Wesströms-tråden.

Det jag till en början skulle vilja veta är; vad har GA haft för relationer tidigare? Hur var dom? Finns det uppgifter på att han varit våldsam mot kvinnor tidigare i sitt liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in