2018-10-14, 02:48
  #1621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har inte kunnat se hans vänner på fb, men jag kunde se särbons fbvänner, och många där med samma efternamn som MGM är från Australien, så jag håller med. Australiensare. Men med irländskt påbrå.....högst troligt föräldrar som utvandrat från Irland någon gång på 1960-talet. Hans efternamn är klart iriskt. Någon i tråden gick tidigt ut med "irländaren", amerikanen......

Särbon var även fb-vän med bartenderinnan på Nancys.......kan ha varit svårt att ha hållit vänsterprassel hemligt då......

Intressant om MGM plötsligt sitter i rullstol i Australien (om det nu är rätt tolkat). Enligt tidiga uppgifter i tråden så hade Thess förut jobbat med försäkringar och finans, där hon blev utbränd.

Kan Thess ha hotat med att informera myndigheter/försäkringsbolag i Australien om att MGM INTE använder rullstol i Sverige?

Vild spekulation av mig.

Nej, det hade hon inte gjort. Hon tyckte systemet var korrupt.

Hon var inte typen som var otrogen eller skulle ha varit med mannen bakom ryggen på kvinnan. Men hon var snabb att byta fokus till nya män och nya relationer.

Kanske hon hade en relation med dem båda. Någon form av trekant. Who knows. Kanske var det något sexuellt som gick åt helvete.
Citera
2018-10-14, 03:26
  #1622
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Nej, det hade hon inte gjort. Hon tyckte systemet var korrupt.

Hon var inte typen som var otrogen eller skulle ha varit med mannen bakom ryggen på kvinnan. Men hon var snabb att byta fokus till nya män och nya relationer.

Kanske hon hade en relation med dem båda. Någon form av trekant. Who knows. Kanske var det något sexuellt som gick åt helvete.


Alltså, ta inte åt dig, inte alls menat som något negativt mot dig eller andra som var vänner till Thess, men det är rätt motstridiga "omdömen" om Thess i denna tråd, mellan "helt underbar, dödar inte ens en myra" till "jävligt jobbig, gapig, tjatig, släpper inte, trycker på alla knappar, lätt på foten"m.m.

Det vore nog mycket bra om ni, vänner, som "ovänner" kunde posta era ärliga erfarenheter av Thess här i tråden. Utan att bli kränkta. Scrolla förbi bara om det inte stämmer med just din uppfattning.

Det är ju viktigare att mordet på Thess blir löst. Polisen hävdar ju okänd brottsplats.

Märklig plats hon blev funnen på, om det stämmer att just Benstockens historiska avrättningsplats var speciell för henne. Det tyder ju på att det var någon som kände henne rätt väl, som är förövaren.

När och varför brukade Thess själv besöka denna plats??

Och i vilka sammanhang brukade hon berätta om den för andra?
Citera
2018-10-14, 03:33
  #1623
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har inte kunnat se hans vänner på fb, men jag kunde se särbons fbvänner, och många där med samma efternamn som MGM är från Australien, så jag håller med. Australiensare. Men med irländskt påbrå.....högst troligt föräldrar som utvandrat från Irland någon gång på 1960-talet. Hans efternamn är klart iriskt. Någon i tråden gick tidigt ut med "irländaren", amerikanen......

Särbon var även fb-vän med bartenderinnan på Nancys.......kan ha varit svårt att ha hållit vänsterprassel hemligt då......

Intressant om MGM plötsligt sitter i rullstol i Australien (om det nu är rätt tolkat). Enligt tidiga uppgifter i tråden så hade Thess förut jobbat med försäkringar och finans, där hon blev utbränd.

Kan Thess ha hotat med att informera myndigheter/försäkringsbolag i Australien om att MGM INTE använder rullstol i Sverige?

Vild spekulation av mig.

Australien var en brittisk fångkoloni och de flesta kriminella, skyldiga eller oskyldiga, var irländare. Men detta var betydligt tidigare än 1960.

Citat:
Under åren 1788 till 1868 skickades omkring 162.000 straffångar från Storbritannien till Australien. De transporterades på sammanlagt 806 skepp. Deportationerna sågs som ett barmhärtigt alternativ till dödsstraffet, och avsikten var till en början att enligt samtidens samhällsmoral fostra de krimi*nella* till ett bättre liv
.

https://varldenshistoria.se/samhalle/kolonier/hur-manga-fangar-skickades-till-australien
Citera
2018-10-14, 03:50
  #1624
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Australien var en brittisk fångkoloni och de flesta kriminella, skyldiga eller oskyldiga, var irländare. Men detta var betydligt tidigare än 1960.

.

https://varldenshistoria.se/samhalle/kolonier/hur-manga-fangar-skickades-till-australien


Jaa, absolut, helt rätt.

Men du verkar inte känna till hur mycket utvandring det varit från U.K. och Irland till Australien under hela 1900-talet .

Jag har själv flera ingifta irländska släktingar om utvandrade till "down under" på 1950-60-talet.

" In 1957, more migrants were encouraged to travel following a campaign called "Bring out a Briton". Coming to an end in 1982,[5] the scheme reached its peak in 1969; during this year over 80,000 migrants took advantage of the scheme.[6] The cost to migrants of the assisted passage was increased to £75 in 1973 (equivalent to £832 in 2016).[3]

While the term "Ten Pound Pom" is in common use, the scheme was not limited to migrants from the United Kingdom. Persons born in the Irish Free State or in the southern counties of Ireland prior to the establishment of the Republic of Ireland in 1949 were also classified as British subjects.[7] In fact most British subjects were eligible and, at the time, that included not only those from the British Isles but also residents of British colonies such as Malta and Cyprus. Australia also operated schemes to assist selected migrants from other countries, notably the Netherlands (1951), Italy (1951), Greece (1952), West Germany (1952) and Turkey (1967).[8] "

https://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Pound_Poms

Om nu MGMs föräldrar dessutom kom från Nordirland (vilket jag starkt misstänker då efternamnet ger en hint), så kunde de hävda att de var från U.K. fast de var "irish" ut i fingerspetsarna.

Fast att påstå att de flesta kriminella var irländare är inte sant.
__________________
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-14 kl. 03:54.
Citera
2018-10-14, 08:04
  #1625
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Så med din extremt digra historia i mordfallstrådarna här så håller du alltså med de som anser det sannolikt att en man med flickvän/särbo ägnar sin sista kväll innan en utlandsresa åt ett vänsterprassel, att prasslet sen både ska följa med till Arlanda och vinka av och till sist köra hans Audi RS5 därifrån på fyllan, men att det slutar med att han antingen råkar ha ihjäl henne och dumpar kroppen lite halvhjärtat eller tvingar henne att gå ur nära platsen där hon till slut hittades och att han sen dessutom är iskall nog att flyga iväg direkt efteråt?

Du förvånar mig, Quarrel.
Jag skrev inte att det är sannolikt, men det är möjligt.
Citera
2018-10-14, 08:40
  #1626
Medlem
grungewhores avatar
Ok,

har läst tråden med intresse och följande saker framstår som intressanta för utredning:

1. Eftersom så många av hennes "vänner" trätt fram i tråden och gett motsägelsefulla bilder av henne, så finns det stor risk att GM är någon som är okänd för flertalet men känd av BO.

2. Om platsen hon fanns på har betydelse för hennes egen tro/utövning, är det kanske rimligt att hon kom dit levande och dött på plats. Den som följde med henne kanske kände till hennes tankar kring denna plats redan, men behöver inte själv vara intresserad av ämnet annat än att det A. kanske kittlar lite för sexuella övningar eller B. han visste att hon inte skulle härifrån, tyckte det var en passande plats både för henne (spännande) och mördaren (avskild).

3. BO tycks varit ordentligt omdömeslös på fyllan, så vi kan anta att hon var full. Om vittnesmål i tråden stämmer, så hade hon åtminstone 2 personer som hon utgjorde ett hot mot: vittnesmålet och en affär med Krogägaren (om detta stämmer). Kan med tanke på detta även finnas fler personer hon stört på samma sätt, som för oss i tråden är okända. Jag tror personligen man kan avskriva mord för att vittna mot någon för övergrepp i rättsak (lär bli böter).

4. en möjlighet, men knappast trolig, är att hon träffat en ny person den kvällen som följt med henne till den platsen, då är enda chansen att det finns vittnesmål som sett dem tillsammans den kvällen. Det skulle dock inte förvåna om någon känd med hög rimlig misstanke kommer uppge att hon gett sig av med just en okänd person för att rikta misstanken bort från sig själv.

Vad har jag missat?
Citera
2018-10-14, 08:53
  #1627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Det är ett stort steg mellan att spekulera och ha teorier uppbyggda av någonting som styrker det, till att bara fabulera som du gör.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisens-svarigheter-efter-misstankta-mordet-pa-tess/

Om nu Tess var så välkänd på krogar i Jakan, är det konstigt att ingen sett henne på Nancys den aktuella kvällen. Vore väldigt intressant att veta på vilka grunder GA häktades.



Någon skrev att : Båda var på Nancys den 18/8 och gick därifrån tillsammans. G var den sista som såg henne vid liv. Därför troligen häktad.
Citera
2018-10-14, 09:09
  #1628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Alltså, ta inte åt dig, inte alls menat som något negativt mot dig eller andra som var vänner till Thess, men det är rätt motstridiga "omdömen" om Thess i denna tråd, mellan "helt underbar, dödar inte ens en myra" till "jävligt jobbig, gapig, tjatig, släpper inte, trycker på alla knappar, lätt på foten"m.m.

Det vore nog mycket bra om ni, vänner, som "ovänner" kunde posta era ärliga erfarenheter av Thess här i tråden. Utan att bli kränkta. Scrolla förbi bara om det inte stämmer med just din uppfattning.

Det är ju viktigare att mordet på Thess blir löst. Polisen hävdar ju okänd brottsplats.

Märklig plats hon blev funnen på, om det stämmer att just Benstockens historiska avrättningsplats var speciell för henne. Det tyder ju på att det var någon som kände henne rätt väl, som är förövaren.

När och varför brukade Thess själv besöka denna plats??

Och i vilka sammanhang brukade hon berätta om den för andra?

Jag har hela tiden postat det precis som det är, och hon var både fantastisk och skitjobbig. En mångfacetterad personlighet.

Nej. Hon besökte inte den platsen.
Hon visste säkert inte ens vad det var för plats.
Men det känns inte som en slump att en död person återfinns på en historisk avrättningsplats där den sista kvinnan avrättades i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Majorskan52 2018-10-14 kl. 09:21. Anledning: Stavfel
Citera
2018-10-14, 09:33
  #1629
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Jag har hela tiden postat det precis som det är, och hon var både fantastisk och skitjobbig. En mångfacetterad personlighet.

Nej. Hon besökte inte den platsen.
Hon visste säkert inte ens vad det var för plats.
Men det känns inte som en slump att en död person återfinns på en historisk avrättningsplats där den sista kvinnan avrättades i Sverige.

OT Stopp lite här nu. Yngsjömöderskan var den sista att bli avrättad i Sverige ☝🏻
Och det var i Skåne.

[quote]Anna Månsdotter, född 28 december 1841, död 7 augusti 1890, även känd som Yngsjömörderskan, dömdes till döden för det så kallade Yngsjömordet. [quote]
Citera
2018-10-14, 09:38
  #1630
Medlem
[quote=Fortunae|65532033]OT Stopp lite här nu. Yngsjömöderskan var den sista att bli avrättad i Sverige ☝🏻
Och det var i Skåne.

[quote]Anna Månsdotter, född 28 december 1841, död 7 augusti 1890, även känd som Yngsjömörderskan, dömdes till döden för det så kallade Yngsjömordet.
Ok jag fick återberättat för mig men dubbelkollade inte.
Citera
2018-10-14, 09:45
  #1631
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Nej. Hon besökte inte den platsen.
Hon visste säkert inte ens vad det var för plats.
Men det känns inte som en slump att en död person återfinns på en historisk avrättningsplats där de sista kvinnan avrättades i Sverige.
Någon har sagt att platsen var speciell för henne och nu säger du att hon troligen inte ens visste att den fanns.

Personligen tror jag att det är helt ovidkommande och att fyndplatsen inte har någon koppling till hennes intresse. Vad jag förstår finns det ingenting att se där, utan allt är sedan länge borta genom olika markarbeten.

Att en gärningsman skulle välja mord- eller dumpningsplats för att skapa någon slags symbolik tror jag inte heller på.

Det mest troliga är enligt mig att GM har bragt henne om livet någon annanstans och sedan dumpat kroppen vid fyndplatsen. Det är möjligt att han visste att det fanns en liten infart just där och att han medvetet sökte just den, men jag anser att det är helt uteslutet att han gjorde det på väg till Arlanda för en utlandsresa.

Hon försvann den 18:e augusti, hittades den 29:e september. Hon verkar ha identifierats den 2:a oktober och MGM plockades in den 9:e. Polisen måste tidigt i utredningen ha vetat att den nu häktade umgicks med henne den sista kvällen, eftersom både Tess och MGM var kända på krogen de besökte. Har MGM förhörts redan innan Tess hittades? Varför dröjde det en vecka efter identifieringen innan han togs in? Var han bortrest? Höll han sig undan? Eller är det helt enkelt så att de inte har något annat att gå på och bestämde sig för att plocka in honom enbart för att han var bland de sista som såg henne vid liv?

Det mesta kommer förstås att bli glasklart när det finns en FUP att läsa och jag säger inte att MGM inte är GM, men att han häktades på skälig misstanke skvallrar om att polis och åklagare har tunt på fötterna.
Citera
2018-10-14, 09:49
  #1632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
OT Stopp lite här nu. Yngsjömöderskan var den sista att bli avrättad i Sverige ☝🏻
Och det var i Skåne.

Citat:
Anna Månsdotter, född 28 december 1841, död 7 augusti 1890, även känd som Yngsjömörderskan, dömdes till döden för det så kallade Yngsjömordet.

Det stämmer bra.

Citat:
Anna Månsdotter var den sista kvinnan att avrättas i Sverige. Hon halshöggs med handbila den 7 augusti 1890 vid Kristianstads Länsfängelse av skarprättare Anders Gustaf Dahlman.

När man googlar 'benstocken' får man inte upp något speciellt. I alla fall inte i de översta träffarna.

Jag är lite skeptisk till att det är en speciellt speciell plats av historiska/nyandliga skäl. Det finns vad jag vet ingen i tråden som påstår att T kännt till platsen eller besökt den. Tvärtom finns set tydlig uppgift om att det verkar otroligt.

Platsen är speciell av två skäl.

1. Den ligger ganska långt från Kallhäll.

2. Den ligger mycket nära en stor flygplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in