2018-10-20, 21:21
Medlem
En tidslinje efter media
T Ses sista gången 18 augusti
5 september blir hon efterlyst
29sep hittas hon vid arlanda
10 okt identifierad

12 okt första häktningen
20 okt stärkt häktningsgrad

OBS!! Utgår efter medias publiceringsdatum vilket inte är de helt faktiska datumen men i dess närhet
Citera
2018-10-20, 21:29
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Samma sak här. Det är en journalists tolkningar och formuleringar, så ta det inte för sanning.

Tiden då man kunde lita på att journalister visste vad de talade om är sedan länge förbi.

Just därför skrev jag. "Nej det verkar som att T varit på NANCYS, inte GA" 😁

"Han var tillsammans med Tess under den kväll som hon senast sågs i livet. Hon var hemma i hans bostad i Stockholmsområdet under kvällen. Dessförinnan hade hon varit på krogen Nancys i Järfälla, där Tess var stamgäst."

Eftersom det är den senaste artikeln så spekulerar jag utifrån den, tills rättelse eller bekräftan kommer. Om T var" ensam " på Nancys, någon som var där den kvällen kanske kan bekräfta. Det var ju lördag kväll, så förmodligen ganska mycket folk på haket. Är det rimligt att T kunde gått hem till GA? Går det bussar från centrum till GA, tog hon taxi, eller fick hon skjuts?

Det vore också bra med en tid då hon lämnade NANCYS. Vilka umgicks hon med under kvällen på Nancys. Vilken berusningsgrad hon hade. Ju senare desto större alkoholintag och större risk för konfrontation med MGM. Även om mobilen är borta för alltid, måste väl polisen kunna kolla av olika master i Stockholmsområdet och därigenom få ytterligare en plats att förhålla sig till.
Citera
2018-10-20, 21:30
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Det är ju svårt att säga så mycket när man inte vet mer om deras vänskap eller vanor. Kanske hade både MGM och särbon erfarenheter av de sidor som vissa vänner beskrivit och tog inte så allvarligt på att hon sades vara försvunnen, vem vet? Eller så var de inte alls så nära vänner som man fått intryck av.

Jag kom för övrigt på att dagens artikel i Expressen säger att MGM reste med en anhörig (man får väl anta att det handlar om särbon), vilket talar ganska mycket emot att han (om han är skyldig) skulle ha dumpat Tess på väg till flyget, som så många är pigga på att hela tiden torgföra. Om inte resesällskapet också är inblandat i mordet, förstås.

Det är intressant att han skrev i recensionen att han vid tillfället satt i rullstol. Kan han ha skadat sig i samband med det som eventuellt hände? Kanske. Eller så har han kanske någon form av sjukdom som ibland tvingar honom att sitta i rullstol. Återigen, vi vet så otroligt lite än så länge.
Det är definitivt mycket i denna soppa som är oklart. Men jag kan inte släppa att det ligger en hund begraven i den här historien. Är GA inblandad med S som hjälper till för att dölja det? "OM" GA är skyldig vilket jag inte vill påskina, men om han är det enligt vad vi "vet" nu så får jag tyvärr inte S ur ekvationen med att hon hade någon roll i döljandet.
Citera
2018-10-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok

"Han var tillsammans med Tess under den kväll som hon senast sågs i livet. Hon var hemma i hans bostad i Stockholmsområdet under kvällen. Dessförinnan hade hon varit på krogen Nancys i Järfälla, där Tess var stamgäst."

Eftersom det är den senaste artikeln så spekulerar jag utifrån den, tills rättelse eller bekräftan kommer. Om T var" ensam " på Nancys, någon som var där den kvällen kanske kan bekräfta. Det var ju lördag kväll, så förmodligen ganska mycket folk på haket. Är det rimligt att T kunde gått hem till GA? Går det bussar från centrum till GA, tog hon taxi, eller fick hon skjuts?

Det vore också bra med en tid då hon lämnade NANCYS. Vilka umgicks hon med under kvällen på Nancys. Vilken berusningsgrad hon hade. Ju senare desto större alkoholintag och större risk för konfrontation med MGM. Även om mobilen är borta för alltid, måste väl polisen kunna kolla av olika master i Stockholmsområdet och därigenom få ytterligare en plats att förhålla sig till.

Har man rätt att ha ihjäl någon oavsett "berusningsgrad"?
Kan vi komma överens om att oavsett om människor dricker eller inte så får man inte ha ihjäl varandra!
Citera
2018-10-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
En tidslinje efter media
T Ses sista gången 18 augusti
5 september blir hon efterlyst
29sep hittas hon vid arlanda
10 okt identifierad

12 okt första häktningen
20 okt stärkt häktningsgrad

OBS!! Utgår efter medias publiceringsdatum vilket inte är de helt faktiska datumen men i dess närhet

Tillägger här att den 13 september så var GA och SL i Australien. Den bilden ligger inte kvar hos GA. Den kanske försvann när SL gjorde om sitt facebook konto eller tog bort sitt fb konto.
Tillägger igen att den finns kvar hos W*ll Gr*mes. *=i
Senast redigerad av Adlax 2018-10-20 kl. 22:05.
Citera
2018-10-20, 21:34
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok

Det var lite folk på Nancys den aktuella kvällen enligt mina bekanta som var där. En av dem som var där säger att GA definitivt var där. Hon stog och rökte med båda utanför Nancys den aktuella kvällen och hon har träffat båda förut ett flertal tillfällen.

Känner jag Tess rätt var hon säkerligen rätt så rejält på kanelen.
Citera
2018-10-20, 21:42
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det är definitivt mycket i denna soppa som är oklart. Men jag kan inte släppa att det ligger en hund begraven i den här historien. Är GA inblandad med S som hjälper till för att dölja det? "OM" GA är skyldig vilket jag inte vill påskina, men om han är det enligt vad vi "vet" nu så får jag tyvärr inte S ur ekvationen med att hon hade någon roll i döljandet.
Det är ännu en sak som är omöjlig att veta något om i nuläget. Skulle GA kunna mörda deras gemensamma vän, dumpa kroppen och resa utomlands med S utan att hon skulle märka att något var fel? Skulle S klara att sitta hemma och hålla tyst om hon visste något eller till och med är inblandad? Båda sakerna känns osannolika, men är fullt möjliga. Å andra sidan har polisen (om de har skött sitt jobb) förhört S minst ett par gånger nu. Är hon iskall så kan hon så klart ha lyckats hålla masken, men är hon som folk är mest, borde hon ha brutit ihop för längesen.

I det här läget får jag bara fler frågetecken i huvudet när jag börjar fundera, så jag ska nog ta och ägna mig åt min egen familj istället för andra nu.
Citera
2018-10-20, 21:45
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Det är ännu en sak som är omöjlig att veta något om i nuläget. Skulle GA kunna mörda deras gemensamma vän, dumpa kroppen och resa utomlands med S utan att hon skulle märka att något var fel? Skulle S klara att sitta hemma och hålla tyst om hon visste något eller till och med är inblandad? Båda sakerna känns osannolika, men är fullt möjliga. Å andra sidan har polisen (om de har skött sitt jobb) förhört S minst ett par gånger nu. Är hon iskall så kan hon så klart ha lyckats hålla masken, men är hon som folk är mest, borde hon ha brutit ihop för längesen.

I det här läget får jag bara fler frågetecken i huvudet när jag börjar fundera, så jag ska nog ta och ägna mig åt min egen familj istället för andra nu.
Det gör du förbannat rätt i. Tack för bra input och ha en fin lördag.
Citera
2018-10-20, 21:47
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Det var lite folk på Nancys den aktuella kvällen enligt mina bekanta som var där. En av dem som var där säger att GA definitivt var där. Hon stog och rökte med båda utanför Nancys den aktuella kvällen och hon har träffat båda förut ett flertal tillfällen.

Vad jag förstår så känner du flera olika personer som var där den aktuella kvällen och som oberoende av varandra har sagt att de sett både Tess och MGM? Jag tycker det känns som en mer trovärdig källa än Expressens halva påstående att Tess varit där själv.
Citera
2018-10-20, 21:51
Medlem
Citat:

Oavsett om TK var berusad eller inte så är det för mig obegripligt att någon ska ha ihjäl henne.
Har dina bekanta pratat med polisen? Det vore bra om dem gör det, så att dem kan bekräfta till polisen att TK och GA var där samtidigt som dem. Finns ingen anledning att du i andra hand skriver ut sådant här. Det här måste dina bekanta säga till polisen.
Senast redigerad av Adlax 2018-10-20 kl. 21:54.
Citera
2018-10-20, 21:52
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Vad jag förstår så känner du flera olika personer som var där den aktuella kvällen och som oberoende av varandra har sagt att de sett både Tess och MGM? Jag tycker det känns som en mer trovärdig källa än Expressens halva påstående att Tess varit där själv.
Det stämmer. Oberoende av varandra. MEN med det sagt så kan berusningsgraden vara påtaglig ibland och kvällar och veckor kan ju flyta ihop till en grå sörja. Man ser och efterläser det man gärna vill.

Men egentligen betyder det inte så mycket. Vi vet ju att Tess var den aktuella natten. Det är där allt börjar.
Citera
2018-10-20, 21:53
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Har man rätt att ha ihjäl någon oavsett "berusningsgrad"?
Kan vi komma överens om att oavsett om människor dricker eller inte så får man inte ha ihjäl varandra!

Återigen, "berusningsgrad" är bara intressant den här kvällen. Vad som kunde påverka händelser och att försöka få fram en så tydlig bild som möjligt, av vad som hände T. Jag sätter mig verkligen inte till doms över andras liv och leverne. Självklart är det andra faktorer som som spelar in när det gäller Ts tragiska öde. Jag garanterar att polisen gör samma bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in