2018-10-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
livnödutrustning
Vad är detta? Enda träffen Google är denna tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men på livsmedel vet jag för lite, känns inte som rätt område riktigt. Brasklapp på den

CE-märkt bratwurst? Denna tråden ligger ju i matforumet men nu gällde det elektroniska konsumentproduker.
Citera
2018-10-12, 06:22
Medlem
Nån som jobbar på Lidl som vet om Italiamos Pecorino som varit i standardssortimentet utgått? Har inte sett den i 2 butiker senaste tiden och personalen på plats hade ingen aning om vad jag syftade på för ost.
Citera
2018-10-14, 13:44
Medlem
User: Unknowns avatar
Vad har hänt med Inferno-chipsen? De verkar vara ordinarie i sortimentet i en del butiker, men ny påse, 300g och lite dyrare, men framförallt inte riktigt samma chips längre va? Mer neutrala, inte samma styrka och inte lika flottiga.
Citera
2018-10-14, 13:52
Medlem
Någon som har koll på Freeway lemon/citron? Köpt en gång o den var så god. Nästa gång jag skulle handla den fanns den ej
Citera
2018-10-14, 14:31
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Kurt
Någon som har koll på Freeway lemon/citron? Köpt en gång o den var så god. Nästa gång jag skulle handla den fanns den ej
Brukar köpa den zero. Finns alltid. Kanske bara var tillfälligt slut.
Kan även löna sig att fråga personalen.
Dom säger ibland att allt som finns är ute i butiken men jag var om en gång då butikschefen överhörde oss när jag fick det svaret och då sa han till personalen 'Har du kollat på lagret?' och jodå, det fanns det jag ville ha på lagret
Citera
2018-10-16, 20:24
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User: Unknown
Vad har hänt med Inferno-chipsen? De verkar vara ordinarie i sortimentet i en del butiker, men ny påse, 300g och lite dyrare, men framförallt inte riktigt samma chips längre va? Mer neutrala, inte samma styrka och inte lika flottiga.
Köpte dessa förra veckan. Tror de bytt tillverkare. Tillverkaren hette "Snack Day" och var mycket svagare än "Crusti Crocs" variant. Smakade som vanliga chips med lite hetta bara.

Edit: Någon har tyckt samma sak på deras FB-sida och ifrågasatt den nya varianten. Enligt Lidl själva ska det dock vara samma chips som förut. Mmm tjena.
Citat:
Jag håller med om att Infernochipsen är dem bästa Jag hörde mig för med inköparen som meddelar att chipsen endast bytt märke och design men att det är samma leverantör och innehåll som tidigare.
Senast redigerad av Badio 2018-10-16 kl. 20:30.
Citera
2018-10-17, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
tänkte slå ett slag för den nya remouladsåsen på lidl väldigt god nån fler som provat den?

Kul! Har inte testat den nya men deras örtiga Remouladesås brukade jag köpa förr och bland med HP-sås på botten i en toast tillsammans med rå gullök, stekt ägg och leverpastej eller samma bottenlägg fast till hamburgare! Blev dock lite trött på den plastiga känslan (och nån skum känsla i magen?) för några år sedan och gick över till att göra 2,5dl majonnäs varannan vecka istället.

Men en stor SHOUT OUT til Lidl för att de kör på äkta Remouladsås och ingen jävla dansk CURRY-skit. Råkade köpa en eldorado remouladesås med curry i och anmälde det till dom men de förklarade att det var så i DANMARK. Jävla skitsmak, hur FAN kan man ha CURRY ihop med panerad FISK?!?!
Jag säger som herr BACKE i VÅR TID ÄR NU - "Jävla smörrebröd!"
Citera
2018-10-18, 14:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Paprikachipsen som förs av Lidl är jäkligt fina! Smakar nästan exakt som dem OLW hade i sortimentet på åttiotalet.
Citera
2018-10-19, 18:34
Medlem
Köpte oxfärs för 50 kr kilot på Lidl. Billigare än vad andra tar för fläskfärs. Fast vetefan om det verkligen är oxe. Smakade väldigt "stram" och fettfritt. Eller kan det vara djur från sommaren torka? (fett ger lite smak).
Citera
2018-10-19, 20:06
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem34
Men en stor SHOUT OUT til Lidl för att de kör på äkta Remouladsås och ingen jävla dansk CURRY-skit. Råkade köpa en eldorado remouladesås med curry i och anmälde det till dom men de förklarade att det var så i DANMARK. Jävla skitsmak, hur FAN kan man ha CURRY ihop med panerad FISK?!?!
Jag säger som herr BACKE i VÅR TID ÄR NU - "Jävla smörrebröd!"

Jag har stött på remouladsås med curry i på restaurang, men då har de alltid flaggat den som "dansk remoulade" vilket är helt OK för mig. Om det däremot står "remouladsås" på en flaska som i själva verket innehåller "dansk remoulade", så är det fan att segla under falsk flagg!
Citera
2018-10-19, 20:20
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Köpte oxfärs för 50 kr kilot på Lidl. Billigare än vad andra tar för fläskfärs. Fast vetefan om det verkligen är oxe. Smakade väldigt "stram" och fettfritt. Eller kan det vara djur från sommaren torka? (fett ger lite smak).

Det beror helt enkelt på hur mycket fett som blandats in i färsen, kan vara allt från 8-22% typ. Det anges på förpackningen. Olika styckdetaljer innehåller olika mängder fett.
Citera
2018-10-20, 12:20
Medlem
Bordellmoderns avatar
Nån som testat vaniljglassen det är extra pris på i helgen?

Tror det var 1 liter på 10 kr, 20 kr annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in