2018-10-19, 18:03
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Om man utgår den att MGM fälls för våldtäkt med den vetskap vi har i stort om faller i dag, vilken typ av straffskala kan komma i fråga?

Hur bedöms böter och skadestånd mm.?

Han känns ostraffad sedan tidigare. Är han det?

Öppen anstalt?

Vård?
Han lär få 2 års fängelse för att ha slickat rövhål och det grundar jag på hans egen berättelse att hon då i slutet låg på sidan. Antagligen låg hon inte så när han slickade muffen på henne och det ställningsbytet var antagligen en signal att han skulle sluta som kunde kommit i samband med att hon sa nej till att gå in till hans fru.
Citera
2018-10-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hon kanske tror att det är så att den underbara snälle maken lurats av målsägande. Det verkar ju så och om man då tänker sig att grunduppfattningen är att män är på ett visst sätt utan att kunna säga nej till exempelvis uppvaktningar, så kan hon ju anse att han lurats. Jag spånar bara nu men det är inte ovanligt att kvinnor reagerar lite på det viset och helst den äldre stammen.
G.S. maka måste väl ha det djävligt jobbigt nu. Oavsett om hon anser att han förletts i något som hon tror har skett enligt hans beskrivning av sexakten så är det väl förmodligen inte något man skakar av sig hursomhelst. Det är ju en ganska avancerad porrig historia han medgett han har deltagit i med en annan kvinna i rummet intill där hon sov. Men det kan ju vara så att de lever i sådant förhållande som ger utrymme för hans handlingar. Hon kanske är miljöskadad av den tidigare kåtbocken hon levde med.
Citera
2018-10-19, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad vet du om hennes pojkvänner?

Jag hade väl inte skrivit om jag inte vetat.
Citera
2018-10-19, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej. Då hade det stått i polisrapporten.

Vi har sett förhörsprotokollet av GS. Inte berättar han i förhöret om att han varit aggressiv.
Citera
2018-10-19, 18:34
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariaellen
https://stoppapressarna.se/svenskt/hustrun-om-valdtaktshaktade-fotbollsprofilen
Nu när hon hävdar avundsjuka som förklaring till anmälan stödjer det teorin att allt gick snett när GS föreslog att de skulle gå in till hans hustru och fortsätta. Antagligen frivilligt om än passivt deltagande fram till dess frågan kom. Sedan slog hon ihop bena och la sig åt sidan med ett nej till frågan. Lite trögt av GS förstod han inte att det var ett nej till all fortsättning utan tolkade det mer som ett tillfälle att slicka rövhål.

Observera att det jag skriver är rena spekulationer.
Citera
2018-10-19, 18:37
Bannlyst
Vem har släppt förhöret på GS? Förundersökningssekretess råder. Kan skada utredningen.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/forundersokningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/
Citera
2018-10-19, 18:39
Bannlyst
Vissa tror fortfarande på Stoppa Pressarna..gör inte det. Beställningsjobb. Dimridåer. Få fokus på felaktiga saker. GS vill få över ansvaret på MA..så att hon är med i fallet.

Detta gäller bara GS och BO. Ingen annan.
Citera
2018-10-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
G.S. maka måste väl ha det djävligt jobbigt nu. Oavsett om hon anser att han förletts i något som hon tror har skett enligt hans beskrivning av sexakten så är det väl förmodligen inte något man skakar av sig hursomhelst. Det är ju en ganska avancerad porrig historia han medgett han har deltagit i med en annan kvinna i rummet intill där hon sov. Men det kan ju vara så att de lever i sådant förhållande som ger utrymme för hans handlingar. Hon kanske är miljöskadad av den tidigare kåtbocken hon levde med.

Ja, och hur mycket BO än förförde och lurade in honom så är det ju hans ansvar att ha sex med en som har hans fru som chef.
Citera
2018-10-19, 18:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Vissa tror fortfarande på Stoppa Pressarna..gör inte det. Beställningsjobb. Dimridåer. Få fokus på felaktiga saker. GS vill få över ansvaret på MA..så att hon är med i fallet.

Detta gäller bara GS och BO. Ingen annan.

Mig veterligen har Stoppa Pressarna ett ganska bra "track record" dvs vara rätt ute för det mesta. Det är inte som Hänt Extra med skvaller som de själva hittat på.

De har heller inget utgivningsbevis så de måste sköta sig lite bättre och ha ordentligt på fötterna.

Att det i polisförhör verkar som vi har att göra med ett Swinger-par gör att det mycket väl kan vara så att hon var med på noterna och tycker att den andra kvinnan hittat på att detta inte var meningen från första början.
Citera
2018-10-19, 18:49
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
GS gör sexuella närmanden. BO säger: ” Vänta lite” Skall bara skicka ett sms”. Hon sätter på ljudinspelningen då hon vill ha bevis för att hon inte är med på det.
Kunde hon inte sagt ge fan ditt äckel och skrikit så att kärringen vaknade istället?
Citera
2018-10-19, 18:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Jag förstår inte hur åklagaren kom fram till att den misstänkte må förstöra utredningen om han släpps ur? Vad baseras det på?

Egentligen är ju GM endast häktad pga BOs utsaga. I nuläget finns väl inga klara bevis för att BO har blivit våldtagen?

Jag säger inte att han är oskyldig, men det känns lite konstigt att häkta någon på sådana lösa grunder. Han har ju erkänt att de haft de lite mysigt, och att han slickat henne.

Har jag missat något? Någon som kan förklara för mig?
Den enkla förklaringen är att det krävs oerhört lite för att få någon häktad. Betydligt mindre än vad det finns i detta fall där det finns ett klart utpekande och ett medgivande om sexuella aktiviteter plus någon form av inspelning med bevisvärde.
Citera
2018-10-19, 18:52
Medlem
hängballens avatar
Det var alltså bara lite slicka? Orka anmäla nått sånt... Faan vad folk är känsliga idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in