2018-10-20, 01:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtDenniz
Eftersom fru Schiller enligt Nyhlén verkar säker på Glenns oskuld hade jag, om jag var GS, direkt hävdat att tjejen våldförde sig på mig och inte tvärtom.

Jo men verkar mer som att han inte behöver hävda något. Han verkar relativt säker på sin oskuld. Berättar ingående om vad han gjort och hur hon svarade "Mmmm" under akten.

Nånting är väldigt fuffens i detta fall.
Citera
2018-10-20, 01:20
Medlem
Provokatörs avatar
MGM godtog det offentliga ombudet utan eget önskemål vilket var obegåvat, jag anser att han bör försöka byta ombud omgående.

Den som vill ha ytterligare råd i ärendet kan skicka ett PM.

/Provokatör
Citera
2018-10-20, 01:28
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du kan fortsätta citera det inlägget hundra gånger om. Jag tror att hennes trovärdighet kan naggas av hennes tidigare narkotikabrott. Och känner ärligt inte att jag behöver bevisa ett skit för dig. Det är min uppfattning att så är fallet. En med narkotika i sin historia har inte samma trovärdighet som en utan sådant i bagaget. Om du inte tror det, fine. Men det är väldigt naivt.

Känns det som att vi kommer någon vart tycker du? Jag kommer inte ändra min tro om att personer med narkotika i sin historia ej ses lika trovärdiga som personer utan den historiken. Du sitter och skriker efter bevis på att kriminella/knarkare har lägre trovärdighet än hedersamma icket-pundare.

Rätten fäster inget avseende vid ett potentiellt våldtäktoffers missbrukshistorik.
Citera
2018-10-20, 01:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Rätten fäster inget avseende vid ett potentiellt våldtäktoffers missbrukshistorik.

Nä dom ska inte göra det egentligen, det förstår jag. Men jag menar på att det visst kan ha betydelse ändå. Skitsamma nu verkar det finnas bevis utöver utsagorna och vi får hoppas det är lika bra bevisning som målsägarbiträdet säger det är. Då kan vi i dom bästa av världar se ett åtal redan den 30 oktober.
Citera
2018-10-20, 01:35
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Jo men verkar mer som att han inte behöver hävda något. Han verkar relativt säker på sin oskuld. Berättar ingående om vad han gjort och hur hon svarade "Mmmm" under akten.

Nånting är väldigt fuffens i detta fall.

Ja. Men hittills har vi bara en ensidig version av händelsen. Omöjligt att dra slutsatser.
Citera
2018-10-20, 01:45
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Nä dom ska inte göra det egentligen, det förstår jag. Men jag menar på att det visst kan ha betydelse ändå. Skitsamma nu verkar det finnas bevis utöver utsagorna och vi får hoppas det är lika bra bevisning som målsägarbiträdet säger det är. Då kan vi i dom bästa av världar se ett åtal redan den 30 oktober.

Det ska inte och får inte ha betydelse. Kanske nån buskisnämndeman från C har invändningar, men det blir både fel och rättssosäkert om målsägande missgynnas i brottmål pga missbrukshistorik.
Senast redigerad av Jarvsofaks 2018-10-20 kl. 01:55.
Citera
2018-10-20, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det ska inte och får inte ha betydelse. Kanske nån buskisnämndeman från C har invändningar, men det blir både fel och rättssosäkert om målsägande missgynnas i brottmål pga missbrukshistorik.

Självklart påverkar det och det ska påverka eftersom det stärker rättssäkerheten.

I detta fall är det en stor nackdel för henne att hon inte haft problem att ljuga för rättsväsendet tidigare. Hon har dessutom försökt muta sig ur för att undkomma rättsväsendet. En sådan person är inte trovärdig. Hon har ljugit för polis och rättsväsende tidigare och kan mycket väl göra det nu också.

"– Jag hade inte genomgått en period av nio månader utan sömn om jag hade känt att jag var skyldig till detta. Då hade jag erkänt på plats. Det ena brottet är jag inte skyldig till. Vid det andra var jag så berusad så jag vet inte. Där har jag varken erkänt eller förnekat. Jag va jävligt dum, drack för mycket.

Påse med kokain
Det är det första av två tillfällen som deltagaren nekat helt till. Den händelsen ägde rum under julaftonsnatten förra året i krogkön till en restaurang i Västsverige. En dörrvakt bad att få se legitimation av personer i "Mästerkock"-deltagarens sällskap. När det var deltagarens tur och denne tog ut legitimationen ur sin plånbok föll också en liten plastpåse med vitt pulver ur.

Dörrvakten och hans kollega pekade ut "Mästerkock"-deltagaren som den som tappade det vita pulvret som senare visade sig vara kokain. En av dörrvakterna beskriver personen som en glad och trevlig "stammis" på stället men uppger samtidigt att han erbjöds 10 000 kronor av personen den kvällen om han lät denne gå innan polisen kom.

Det är inget som "Mästerkock"-deltagaren kommer ihåg. Denne nekar i stället bestämt och menar att någon måste ha placerat narkotikan i jackan – och att påsen därefter måste ha trillat ur i krogkön.

– Detta är inte jag, jag brukar inte narkotika, sa "Mästerkock"-deltagaren till polisen och bad särskilt om ett strafföreläggande i stället för att tvingas genomgå en offentlig rättegång.

En rättegång skulle skapa problem med ryktet inom branschen, förklarade “Mästerkock"-deltagaren.

Ett strafföreläggande hade det nog kunnat sluta med om personen inte ertappades ytterligare en gång fem veckor senare narkotikapåverkad på en restaurang i Västsverige.
"

Källa: Expressen - Mästerkock fälld för narkotikabrott.
https://www.expressen.se/gt/masterkock-deltagare-falld-for-narkotikabrott/

JB har en historia av att ljuga för polis och rättsväsende.
Senast redigerad av Mafia 2018-10-20 kl. 02:17.
Citera
2018-10-20, 04:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Känns det som att vi kommer någon vart tycker du? Jag kommer inte ändra min tro om att personer med narkotika i sin historia ej ses lika trovärdiga som personer utan den historiken. Du sitter och skriker efter bevis på att kriminella/knarkare har lägre trovärdighet än hedersamma icket-pundare.

Du får först komma med underlag för vem som är målsägande innan du anklagar någon för pundare. Källa blir bra här och med verifierbar hänvisning.
Om inte så ska man avvakta med trovärdigheten och speciellt om man tror på sånt som inte existerar.
Citera
2018-10-20, 06:01
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Bevisvärdet på inspelningen verkar ju vara lite mer än lakansljud.

Kvinnan ska ha en ljudinspelning som enligt henne ska bevisa vad som hände hemma hos mannen.

– Det jag kan säga är att hon har en väldigt stark och trovärdig berättelse. På grund av lyckliga omständigheter finns det, till skillnad från många andra sexbrottsmål, väldigt överväldigande bevisning i form av en ljudinspelning. Jag bedömer bevisläget som utomordentligt stark. Hon mår inte bra, säger kvinnans målsägandebiträde Ismo Salmi.
Ska man analysera uttalandet "lyckliga omständigheter" så pekar det med visshet på att inspelningen inte var ett medvetet utstuderat sätt att skaffa bevisning utan snarare att det var en slump att bevis för våldtäkt kom med på en inspelning.
Citera
2018-10-20, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Utslagen var väl fel utryck av mig men kokain klingar ju av rätt snabbt och hon kan ha tagit det innan hon kom dit. Frigid har jag aldrig nämnt...
Men någon form av förvirring verkar ju ha uppståt med dessa olika verklighetsuppfattningar som BO och MGM ger.

Hon hade knappast anmält av hon var påverkad av droger. Tänk ett steg till.

GS har begått en fruktansvärd handling. Straff väntar senare.
Citera
2018-10-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ska man analysera uttalandet "lyckliga omständigheter" så pekar det med visshet på att inspelningen inte var ett medvetet utstuderat sätt att skaffa bevisning utan snarare att det var en slump att bevis för våldtäkt kom med på en inspelning.

Ska bli intressant att få veta om rätten tar hänsyn till en ljudinspelning. Jag nämnde för mitt ombud att jag hade en inspelning där maken (dåvarande) sade "Det var ett kraftigt slag jag gav dig." (jo, trumhinnan sprack). Advokaten berättade då att man inte använder ljudinspelningar i rättegångar. Times are changing… (detta hände 1983, jag minns eftersom jag var gravid då).
Citera
2018-10-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Den fjärde personen kanske såg eller hörde det hela och då vågade hon inte göra annat än anmäla för det hade ju sett konstigt ut annars?
Varför jag tänker så är ju för att han tänkte ju gå in till frun med henne och jag misstänker att det inte var första gången han haft unga damer tillsammans med frun i sängen. Man ser det också mellan raderna i förhöret, detta har åtminstone han gjort förut med frun inblandad och därför blev han besviken när hon sa nej men sedan lätt och ledigt går ut på balkongen.
Kulturprofilen hade ju för övrigt ett liknande beteende och nu såg jag att både frun och hans kompis besökte honom i fängelset och stöttade honom trots att han är en ful fisk.Troligtvis kommer väl något liknande hända om fotbollsprofilen fälls för brott och hamnar i fängelse.

Du menar att hans version gör honom till en ful fisk?
Är väl inget fel att ha unga damer i sängen om alla är med på det?
Har han och frun ett öppet förhållande eller båda är med på det ser jag inget fel på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in