2018-10-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Hon fick alltså rätt hjälp enligt dig?

Hon fick den hjälp vår sjukvård ansåg henne skulle ha svar ja. Jag är ingen läkare så det förtroendet lämnar jag över till hennes läkare ,att hon fick rätt hjälp !
Citera
2018-10-19, 16:35
Medlem
[quote=Maarit71|65575254]
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, men du är nog den enda av Tess vänner i den här tråden som tycker att Tess inte hade något riskbeteende. De andra vännerna här i tråden var ju t o m arga på Tess syster för att de tyckte att hon motarbetade dem i att försöka få Tess tvångsvårdad.

Hon var ju även PORTAD på vissa krogar.

Tess hade varit med om FLERA misshandlingar enligt alla andra av hennes vänner i denna tråd.

Sedan så går det inte att jämföra Madsen och ubåtsfallet med detta.

Tycker det är fantastiskt bra gjort av Tess syster som stod upp för sin syster när vissa av de sk vännerna ville få henne tvånginlagd. Fruktansvärt att vilja det och samtidigt utge sig för att vara vän...med såna vänner behöver man inga ovänner

Kanske vännerna såg vad Tess behövde och INTE systern? Systern verkar vara den som skäms om hennes syster skulle få hjälp genom psykiatrin .
Citera
2018-10-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Jag håller med. Det var enormt urvattnat. Speciellt av de som var medberoende och bara strök medhårs istället för att göra allt de kunde för att hjälpa Tess att bryta det destruktiva mönster som hon hade som i grunden berodde på noll självkänsla och nada egenvärde, där grunden fanns både i uppväxten och det ständigt kränkande beteende systern hade gentemot henne ända till hennes död.

Håller med varje bokstav du skriver .Systern var extremt avog mot T .då hon skämdes över T UTAN att se sina egna beteenden
Citera
2018-10-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Hon fick den hjälp vår sjukvård ansåg henne skulle ha svar ja. Jag är ingen läkare så det förtroendet lämnar jag över till hennes läkare ,att hon fick rätt hjälp !

Skrattretande hon fick INTE i närheten den hjälp hon behövde då hade inte hennes liv sett ut som det gjorde. Till försvar så kunde hon ju spela ett spel även med vården som hon var mästarinna på .Dupera .manipulera .spela ut sitt register för att bli sedd Hon var en väldigt trasig själ som tyvärr använde destruktiva egenskaper att nå bekräftelse Hon var långt ifrån korkad MEN kunde inte det sociala samspelet ännu mindre i påverkat tillstånd allt känns onödigt och tragiskt Att säga hon fick den hjälp hon behövde är bara patetiskt och väldigt okunnigt
Citera
2018-10-19, 16:55
Medlem
[quote=Gasbonden|65583022]
Citat:

Kanske vännerna såg vad Tess behövde och INTE systern? Systern verkar vara den som skäms om hennes syster skulle få hjälp genom psykiatrin .

Hallå vakna,Tess hade kontakt med sjukvården och de ansåg inte heller att hon skulle tvångsinläggas...
Lägg inte skulden på Pernilla här.
Är vännerna läkare psykologer etc så de kan bedöma Tess mående?
Det som skett är en fruktansvärd mardröm och det hjälper inte att skuldbelägga någon förutom förövaren.
Citera
2018-10-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Skrattretande hon fick INTE i närheten den hjälp hon behövde då hade inte hennes liv sett ut som det gjorde. Till försvar så kunde hon ju spela ett spel även med vården som hon var mästarinna på .Dupera .manipulera .spela ut sitt register för att bli sedd Hon var en väldigt trasig själ som tyvärr använde destruktiva egenskaper att nå bekräftelse Hon var långt ifrån korkad MEN kunde inte det sociala samspelet ännu mindre i påverkat tillstånd allt känns onödigt och tragiskt Att säga hon fick den hjälp hon behövde är bara patetiskt och väldigt okunnigt

Meddela hennes läkare och psykolog din bedömning.
Citera
2018-10-19, 17:03
Medlem
[quote=Maarit71|65583226]
Citat:

Hallå vakna,Tess hade kontakt med sjukvården och de ansåg inte heller att hon skulle tvångsinläggas...
Lägg inte skulden på Pernilla här.
Är vännerna läkare psykologer etc så de kan bedöma Tess mående?
Det som skett är en fruktansvärd mardröm och det hjälper inte att skuldbelägga någon förutom förövaren.

Ingen som skuldbelägger .det är din tolkning.sanningen har inget med skuld att göra .T fick inte i närheten den hjälp hon behövde .Att P tröttnade många gånger har jag full förståelse för och att hon NU har svåra skuldkänslor förstår jag också .
Citera
2018-10-19, 17:08
Medlem
[quote=Gasbonden|65583298]
Citat:

Ingen som skuldbelägger .det är din tolkning.sanningen har inget med skuld att göra .T fick inte i närheten den hjälp hon behövde .Att P tröttnade många gånger har jag full förståelse för och att hon NU har svåra skuldkänslor förstår jag också .
Hur vet du att det var så och inte dina egna tolkningar om vad du Gasbonden tror? Jo du Gasbonden skuldbelägger.
Citera
2018-10-19, 17:10
Medlem
Citat:
Meddela hennes läkare och psykolog din bedömning.

Vad hjälper det nu ? Psykiatrin i Sverige är ett stort skämt .missbrukarvården likaså det VET vi som är insatt i den . Sedan visst har det betydelse när T hade dålig sjukdomsinsikt det är DÄR anhöriga och riktiga vänner kan göra skillnad .

Men nån annan får hjälpa tycks alla tänka med ytterst få undantag.

Nu när T är borta slåss de sk vännerna om att visa sin sorg mest och bäst. Jag mår illa på de flesta av dem då jag VET bättre
Citera
2018-10-19, 17:17
Medlem
[quote=Adlax|65583344]
Citat:
Hur vet du att det var så och inte dina egna tolkningar om vad du Gasbonden tror? Jo du Gasbonden skuldbelägger.

Jag kan inte ta ansvar för dina eller andras tolkningar. Ja hur vet man saker ?

Vi tycker helt olika och så får det vara
Citera
2018-10-19, 17:20
Medlem
[quote=Gasbonden|65583440]
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax

Jag kan inte ta ansvar för dina eller andras tolkningar. Ja hur vet man saker ?

Vi tycker helt olika och så får det vara

Ställ dig opartisk och titta på det väsentliga, inte allt som har hänt, för det hjälper ingen idag, en kvinna är död, det är TK (stackars kvinna, vad fick hon vara med om?), en MGM finns och han sitter häktad.
Citera
2018-10-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Vissa vänner ville alltså hjälpa henne att få en vård de tyckte behövdes, andra vänner ville "skydda" henne mot att bli tvingad till vård?

Vilken roll hade hennes psykolog och hur såg hennes kontakter ut med den?

Viktigt att göra skillnad på vänner och vänner. De som inte ville eller satte gränser var medberoende och möjliggjorde problemen.

Hon hade på tok för lite kontakt med psykologen om man ser till mönstren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in