2018-10-18, 14:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Om jag tolkar texten rätt stämmer det. Så här står det (min fetstil)

Hittar inget om efterträdare tyvärr.

Jasså? Kan inget om sånt här, men byte ofta låter väl allmänt dåligt.

MGM kanske har stort kontrollbehov.

Det måste vara rätt ovanligt att tingsrätten tillåter byte av advokat, än ovanligare med två eller flera byten.
Citera
2018-10-18, 15:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
MGM kanske har stort kontrollbehov.

Det måste vara rätt ovanligt att tingsrätten tillåter byte av advokat, än ovanligare med två eller flera byten.
En gång brukar inte vara något större problem att byta. Han kanske godtog den rätten förordnade för häktningsförhandlingen och insåg i eftertankens kranka blekhet att han satt djupare i träsket än han först trott och då ville ha en mer erfaren försvarare.
Att byta ytterligare en gång brukar dock inte gå lika enkelt...
Citera
2018-10-18, 16:11
Medlem
Netherworlds avatar
Det har ju diskuterats huruvida MGM vetat om att Tess hade försvunnit. Jag skulle bli oerhört förvånad om inte polisen förhört honom ganska tidigt i utredningen, varvid han då ljugit om eller undanhållit uppgifterna att hon var i hans lägenhet den där kvällen. Då har han satt sig rejält i klistret när han erkänner den omständigheten först i oktober.
Citera
2018-10-18, 16:32
Medlem
NW175s avatar
Citat:
MGM verkar ha bytt försvarsadvokat under de senaste dagarna också.

Läste någonstans att Matilda Bergström på Stahre tagit över. De som jobbar där är Cullbergs tidigare advokatkollegor, men han ville inte ha anställda så de gick isär.

Cullberg har försvarat Hells Angels och andra trevliga typer. Omnämns som stjärnadvokat.
Citera
2018-10-18, 16:39
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det har ju diskuterats huruvida MGM vetat om att Tess hade försvunnit. Jag skulle bli oerhört förvånad om inte polisen förhört honom ganska tidigt i utredningen, varvid han då ljugit om eller undanhållit uppgifterna att hon var i hans lägenhet den där kvällen. Då har han satt sig rejält i klistret när han erkänner den omständigheten först i oktober.

Borde finnas en fup snart.
Citera
2018-10-18, 16:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Omhäktad på sannolika skäl. Åklagaren försökte också få med brott mot griftefrid men den punkten godkände inte rätten.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstankarna-starks-mot-foretagare-efter-tess-dod/
Citera
2018-10-18, 17:00
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Omhäktad på sannolika skäl. Åklagaren försökte också få med brott mot griftefrid men den punkten godkände inte rätten.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstankarna-starks-mot-foretagare-efter-tess-dod/
Förvånande men väldigt bra att det nådde sannolika skäl. Då känner åtminstone jag mig betydligt säkrare på att MGM faktiskt är inblandad. Däremot är frågetecknen fortfarande lika många.
Citera
2018-10-18, 17:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Reagerade på Brott mot griftefriden. Är ringrostig i vad det skulle kunna handla om och jag vill minnas att det är ett brott med stora ytterligheter. Begår man det brottet om man handhar en kropp olovligt, att han alltså i det här fallet har lämnat henne i naturen?
Citera
2018-10-18, 17:32
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Om jag tolkar texten rätt stämmer det. Så här står det (min fetstil)

Hittar inget om efterträdare tyvärr.

Jasså? Kan inget om sånt här, men byte ofta låter väl allmänt dåligt.

Det var det här jag tänkte på:

Citat:
I rätten försvaras han av stjärnadvokaten Martin Cullberg.
– Jag kommer inte kommenterar den utredningen någonting. Jag har inga kommentarer i nuläget, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/man-begars-haktad-for-misstankta-mordet-pa-tess/
(181012)

Citat:
Expressen har även sökt den häktade mannens advokat. Han förordnades först Martin Cullberg men ärendet har delats vidare till Matilda Bergström.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisens-svarigheter-efter-misstankta-mordet-pa-tess/
(181014)

Det är kanske bara ett advokatbyte, inte två som det verkade.
Citera
2018-10-18, 17:36
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Reagerade på Brott mot griftefriden. Är ringrostig i vad det skulle kunna handla om och jag vill minnas att det är ett brott med stora ytterligheter. Begår man det brottet om man handhar en kropp olovligt, att han alltså i det här fallet har lämnat henne i naturen?
Det handlar med all säkerhet om att de känner sig ganska säkra på att hon inte har mördats på fyndplatsen. Brottet i sig innebär att man hanterar en död kropp, t.ex. att med bil flytta den från en brottsplats till en skogsväg.
Citera
2018-10-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Det handlar med all säkerhet om att de känner sig ganska säkra på att hon inte har mördats på fyndplatsen. Brottet i sig innebär att man hanterar en död kropp, t.ex. att med bil flytta den från en brottsplats till en skogsväg.

Ska man nu jämföra detta med Madsen så är det just detta jag menar, MGM är den som förmodligen sett TK sist och sedan flyttat kroppen. Nu är det ingen ubåt vi pratar om utan MGM:s hem.
Jag förstår att åklagaren vill få det till brott mot griftefrid.
Citera
2018-10-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra

Något hände ju uppenbarligen den 18:e, kanske skulle GA sedan på söndagen resa bort och då tog med kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in