2018-10-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Blodprov, kan vara järnbrist, zincbrist, nån vitaminbrist etc. Annars motion, hjälper alltid, även om man måste verkligen tvinga sig själv att gå till gymmet första veckorna.
Precis. Ät mer kött och mindre växter.
Citera
2018-10-18, 22:48
Medlem
Ät endast nyttig mat och lägg ner skräpet som energi dricka och godis, hade en del bekanta som nästan bara lever på energidricka, kaffe och godis, hur överlever ni ens och orkar med dagen? måste bli riktigt utmattade och få en hel del brister sen
Citera
2018-10-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svealapp
Vitamin D 50 mikrogram per dag hela vintern

Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Nej det räcker inte, 5000-10000 UI dagligen behövs

Använder D vitamin redan. Gjort det i över 5 månader (fått det utskrivet p.g.a att jag hade alldeles för låga nivåer). Känner inget av det.
Citera
2018-10-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsmet
Skulle ta en titt på dina HB (hemoglobin) värden, har du blivit biten av en fästing det senaste?
extrem trötthet är en av symptomen för en borelia-infektion.
Säkert väldigt osannolikt men risken finns.

Inte blivit biten av en fästing.
Citera
2018-10-19, 16:27
Medlem
Snabbmat och energidryck låter ju inte så hälsosamt, prova nyttigare kost och ordentligt med motion/träning. Så ska du se att du blir pigg, om du inte är sjuk på något vis.
Citera
2018-10-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
Äter du några piller?

Inget just nu. Förutom Multivitamin tabletter och D vitamin(dropp).
Citera
2018-10-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
Äter du några piller?

Inget just nu. Förutom Multivitamin tabletter, Omega 3 och D vitamin(dropp).
Citera
2018-10-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n0entry
jag hade låga järnvärden en gång då hade jag
detta problem.

har du sömnsvårigheter? drömmer du sällan
eller inte alls då blir du inte utvilad heller. du
kan ta kontakt med öron näsa hals för en
utredning.

Har sömnsvårigheter. Extremt jobbigt att gå upp tidigt. Kan ligga i timmar tills jag kommer upp. Så trött är jag på morgonen.
Citera
2018-10-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Tappar du balansen eller känner du dig "svajig" under fötterna ibland? I sådant fall be vårdcentralen att ta blodprov och kolla din B12-nivå. Det fick jag brist av under en stressig period, slutade med att jag sov typ 15 timmar per dygn. Var tungt att gå till mataffären ett par hundra meter bort.

Tog lång tid för dom att lista ut att det var det jag led av då det finns ett stort "gråspann" som alla reagerar olika på. Käkade utskriva b12 tabletter och efter en månad med dom så hade jag kunnat springa ett maraton typ.

Symtom enligt 1177:
-känner dig trött och orkeslös
-har svårt att koncentrera dig( delvis)
-känner dig yr(ibland)
-känner att du blir andfådd lättare än förut(ja ibland)
-får hjärtklappning
-får huvudvärk(ja ibland)
-får öronsus.

Använder redan multivitamin tabletter där de finns 1 mcg Vitamin B12(som är 100% av rekomenderat dagligt intag?), Använt detta i över 1 månad. ingen skillnad alls.
Citera
2018-10-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca
Snabbmat och energidryck låter ju inte så hälsosamt, prova nyttigare kost och ordentligt med motion/träning. Så ska du se att du blir pigg, om du inte är sjuk på något vis.

Håller på att minska intaget av energidrycker och snabbmat. Ska försöka äta nyttigare kost och även börja träna inom kort på gym.

Dock är jag riktigt stressad just nu och varit det ett tag. Kan kanske ha med detta att göra.
Citera
2018-10-19, 16:36
Medlem
Prova glasögon. Gå till en optiker, har man ett litet synfel kan man bli sjukt trött om man läser mycket. Typ terminalglasögon.
Citera
2018-10-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gredsson
Använder multivitamin tabletter, D-vitamin och omega 3. Känner ingen skillnad alls.

Tabletter hjälper inte, kroppen vet inte hur den skall hantera artificiella vitaminer, tragiskt att man inte talar sanning men det handlar om$.
Det som håller mig oerhört alert är att jag dricker grönsaker.

Införskaffa en riktigt bra juicer som den här:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=_blZvAS1SeA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in