2018-10-18, 09:48
Medlem
demondogpros avatar
Äter du några piller?
Citera
2018-10-18, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gredsson
känner mig extremt trött senaste tiden. Vill bara sova hela tiden. Käka snabbmat och sova igen. Eller kanske kolla på film. Orkar inte med något. Varken kaffe eller energydryck hjälper. Någon som vet vad felet är på mig?
vadå fel är du puckad eller. perioder av låg energi är ABSOLUT NÖDVÄNDIGT för att återhämta sig
Citera
2018-10-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag var hos VC och tog prover. "Allt ser bra ut" trots att jag hade brister. Läkare vet inget om mat och näring. Så nej, det är inte dumma förslag.

Om det är någon som kan ta reda på vad som är fel på din kropp är det en läkare. Inte en jävla hälsoguru i Life-butiken. Men TS är självklart fri att testa samtliga preparat i hälskostbutiker för en eventuell tillfällig lösning, OM det beror på en brist av något av dessa ämnen.
Citera
2018-10-18, 11:41
Medlem
demondogpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Om det är någon som kan ta reda på vad som är fel på din kropp är det en läkare. Inte en jävla hälsoguru i Life-butiken. Men TS är självklart fri att testa samtliga preparat i hälskostbutiker för en eventuell tillfällig lösning, OM det beror på en brist av något av dessa ämnen.

Haha vilket skämt, läkarna på VC är ett skämt.
Jag vet av egen erfarenhet
Citera
2018-10-18, 12:35
Medlem
Frontlinjens avatar
Som flera skrivit, sök för detta. Din husläkare kommer säkerligen köra ett baspaket med tester för att utesluta de mest troliga fysiska orsakerna.

Det du skriver om stress låter som en rätt trolig orsak, du behöver jobba med att förändra tankemönster för att hantera det. Om det inte är nåt fysiskt, försök få remiss till kurator eller liknande som kan hjälpa till med att ge dig bra verktyg.
Citera
2018-10-18, 13:24
Medlem
QkNNs avatar
Jag tror du vill vara trött. Annars hade du gjort något för att pigga upp dig själv.

Ut och spring? Skaffa ett jobb? Klipp dig?

Ta en dusch?
Citera
2018-10-18, 15:29
Medlem
Citat:
känner mig extremt trött senaste tiden. Vill bara sova hela tiden. Käka snabbmat och sova igen. Eller kanske kolla på film. Orkar inte med något. Varken kaffe eller energydryck hjälper. Någon som vet vad felet är på mig?

Käka bättre mat, motionera och se till att inte sova för mycket.

Din kropp ställer om sig till ett större sömnbehov om du sover mycket.

Du kan vara deprimerad. det är att tänka på...
Citera
2018-10-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
Haha vilket skämt, läkarna på VC är ett skämt.
Jag vet av egen erfarenhet

Word, gå till en vårdcentral i dag är ett stort skämt, högfärdiga arroganta svin som inte har något intresse att geniunt praktisera sitt yrke och verksamhetschefer som håller dom om ryggen. Välkommen till modern svensk sjukvård allt medans Annika Strandhäll hejar på och skriker att vi är bäst. Ett skämt helt klart.
Citera
2018-10-18, 16:17
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:

Det är höst. Bomba i dig D-vitamin och sluta ät snabbmat. Det finns en direkt korrelation mellan hur mycket socker du sätter i dig och hur mycket mikronutrienter (vitaminer och mineraler osv) som drivs ut ur kroppen.

Ät bra mat, gå till gymmet, dra ner på kaffe om du har ångest eller depression (höjer kortisolhalten = stresshormon), tvinga ut dig själv till vänner.

Träning är bra för hjärnans utveckling, motverkar stress och ångest och är uppiggande. Jag skulle fan gå under av ångest i mina studier om jag inte tränade stenhårt.

Tillägg: Har du svårt att få energi när du tränar så tryck i dig någon brutal jävla PWO den första månaden för att orka.
Senast redigerad av nordicwrath 2018-10-18 kl. 16:21.
Citera
2018-10-18, 16:59
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Studerar på universitet. Extremt mycket stress. Kan det vara en anledning till varför jag känner en extremt trötthet? Speciellt de senaste veckorna. Och speciellt de senaste dagarna, har en extrem huvudverk hela tiden och en extrem trötthet. Sover typ 3 gånger om dagen.
Tappar du balansen eller känner du dig "svajig" under fötterna ibland? I sådant fall be vårdcentralen att ta blodprov och kolla din B12-nivå. Det fick jag brist av under en stressig period, slutade med att jag sov typ 15 timmar per dygn. Var tungt att gå till mataffären ett par hundra meter bort.

Tog lång tid för dom att lista ut att det var det jag led av då det finns ett stort "gråspann" som alla reagerar olika på. Käkade utskriva b12 tabletter och efter en månad med dom så hade jag kunnat springa ett maraton typ.

Symtom enligt 1177:
-känner dig trött och orkeslös
-har svårt att koncentrera dig
-känner dig yr
-känner att du blir andfådd lättare än förut
-får hjärtklappning
-får huvudvärk
-får öronsus.
Citera
2018-10-18, 17:07
Medlem
D4Cs avatar
Blodprov, kan vara järnbrist, zincbrist, nån vitaminbrist etc. Annars motion, hjälper alltid, även om man måste verkligen tvinga sig själv att gå till gymmet första veckorna.
Senast redigerad av D4C 2018-10-18 kl. 17:18.
Citera
2018-10-18, 17:19
Medlem
Citat:

Brukar vara ofrivillig stress som orsakar detta. Jag känner exakt som du.
Min situation är av ekonomisk art. Trots att jag logiskt vet att allt kommer bli
bra, så har min kropp varit i en konstant stressig låsning. Så jag är skittrött
utan att egentligen ha någon anledning rent fysiskt till att vara det.

Men som sagt, bakgrundsstress, som befinner sig i kroppen och maler på, det
gör att man blir lite som en zombie. Det är skitläskigt. Det sitter bara i huvudet,
men är tyvärr en väldigt vanlig modern sjukdom.

Skulle jag plötsligt ramla över en säck med 2 miljoner kronor i, då skulle förmodligen
min bakgrundsstress avta. Och jag skulle bli mig själv igen. Suck.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in