2018-10-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gredsson
Studerar på universitet. Extremt mycket stress. Kan det vara en anledning till varför jag känner en extremt trötthet? Speciellt de senaste veckorna. Och speciellt de senaste dagarna, har en extrem huvudverk hela tiden och en extrem trötthet. Sover typ 3 gånger om dagen.

Ta tröttheten på allvar, jag gjorde inte det under min studietid och nu 5 år senare går jag fortfarande på Sertralin för utmattningssyndrom.
Citera
2018-10-17, 22:44
Medlem
Höstmörkret och depression. Samma sak här. Kommer alltid i oktober. Prova komma ut dagtid i ljuset. Själv skaffade jag hund som tvingar mig ut varje dag...hade jag inte jobb och hund hade jag legat nerbäddat och ätit rostade mackor hela dan...
Sen äter du fel. Laga ordentlig mat.
Senast redigerad av Segergudinnan 2018-10-17 kl. 22:51.
Citera
2018-10-17, 22:59
Medlem
Kanske ska fundera över att äta riktig mat..?
Sen som det redan blivit sagt, motionera
Citera
2018-10-18, 01:16
Medlem
Tungsmets avatar
Skulle ta en titt på dina HB (hemoglobin) värden, har du blivit biten av en fästing det senaste?
extrem trötthet är en av symptomen för en borelia-infektion.
Säkert väldigt osannolikt men risken finns.
Citera
2018-10-18, 02:28
Medlem
PuchMexicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Här kommer ett långskott som jag ändå skulle testa om jag vore dig: Borrelia

Jag vet tre som haft den sjukdomen och diagnosticerats sent. Inga fästingbett har synts till.

Kolla! Googla om andra symptom stämmer in så som ledvärk

Citat:
Ursprungligen postat av Tungsmet
Skulle ta en titt på dina HB (hemoglobin) värden, har du blivit biten av en fästing det senaste?
extrem trötthet är en av symptomen för en borelia-infektion.
Säkert väldigt osannolikt men risken finns.

Det som många inte förstår, är att borrelia är, bland annat, sexuellt överförbar.

Och då immunförsvaret tar mycket av infektionen, är kronisk trötthet oftast det enda symptomet.

Borreliabehandlingen är efterbliven i Sverige, man kör med Kåvepenin, som ej kan passera blod / hjärnbarriären, vilket gör att du inte blir frisk av den penicillin du får.
Citera
2018-10-18, 04:31
Avslutad
Jag skulle gissa på att dina symptom antingen beror på anemi (om du är kvinna) eller lättja om du är en hen. Men sen kommer frågan också... Vill du göra något och i så fall varför? Du kanske känner att du har levt klart livet i mångt och mycket... Man åldras för varje år förstås...

Ligg kvar i sängen och läs en god bok, tänk eller lev på fantasi.
Stressa och plåga dig inte med alla svenska påhittade måsten.
Vad ska du ute på stan och göra, där finns inget för dig.

Det är sällan jag är så här sympatisk mot folk på Flashback. Det beror på att medlemmar här oftast behöver rannsaka sig själva och sitt leverne först för att kunna ta emot hjälp. Att ha gjort den inre resan, eller åtminstone ha påbörjat den. Är inte den gjord, eller ens påbörjad kommer dom fatta noll, så då återstår bara ett tal som snorungar fattar. i andra fall när lite mogenhetsgrad uppnåtts och förmåga att kunna tänka i nya banor brukar jag kunna göra stor nytta. Mycket större än exempelvis erfarna psykologer. Vad kan sådana...? Rabbla böcker och obefogat tro gott om sig själva.

Jag har dessutom samma problem som du, om man nu ska kalla det ett problem.
Jag skulle föredra tillgång eller begåvning.

Citera
2018-10-18, 05:22
Medlem
Citat:
känner mig extremt trött senaste tiden. Vill bara sova hela tiden. Käka snabbmat och sova igen. Eller kanske kolla på film. Orkar inte med något. Varken kaffe eller energydryck hjälper. Någon som vet vad felet är på mig?
jag hade låga järnvärden en gång då hade jag
detta problem.

har du sömnsvårigheter? drömmer du sällan
eller inte alls då blir du inte utvilad heller. du
kan ta kontakt med öron näsa hals för en
utredning.
Citera
2018-10-18, 06:44
Medlem
MaxDLs avatar
Iodine / jod
Talgkörteln behöver det för att fungera och transportera bort tungmetaller, flour och andra gifter ur kroppen. Finns enbart annars i salt med jod, men för liten mängd. Stor dos, mkt mer är rekommenderat.

Gå till bulletproof supplements och studera och börja käka. Mina favoriter är k2 k7 samt b12 stora doser. Multivitamin är nästan alltid skräp och skapar mer skada än nytta ex pga folinic acid istället för folate.
Citera
2018-10-18, 07:03
Medlem
Citat:
Studerar på universitet. Extremt mycket stress. Kan det vara en anledning till varför jag känner en extremt trötthet? Speciellt de senaste veckorna. Och speciellt de senaste dagarna, har en extrem huvudverk hela tiden och en extrem trötthet. Sover typ 3 gånger om dagen.

Järnbrist? Utbrändhet? Skulle nog boka in ett läkarbesök och ta lite blodprover.

Många (!) dummaste förslag här av folk som tror de kan ställa diagnos genom sin skärm, utifrån en kort text. Man funderar om alla är över 18... Gå till en vårdcentral alt. Ring och berätta om ditt problem. Du får tid för blodprov och läkartid.
Senast redigerad av Kepler-22b 2018-10-18 kl. 07:06.
Citera
2018-10-18, 08:19
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Järnbrist? Utbrändhet? Skulle nog boka in ett läkarbesök och ta lite blodprover.

Många (!) dummaste förslag här av folk som tror de kan ställa diagnos genom sin skärm, utifrån en kort text. Man funderar om alla är över 18... Gå till en vårdcentral alt. Ring och berätta om ditt problem. Du får tid för blodprov och läkartid.
Jag var hos VC och tog prover. "Allt ser bra ut" trots att jag hade brister. Läkare vet inget om mat och näring. Så nej, det är inte dumma förslag.

Till ts: Runt hälften av svenskarna har magnesiumbrist. När jag började med det så sov jag bättre och vaknade piggare och var pigg och aktiv hela dagen. Jag skulle föreslå att du går till hälsokosten för de kommer att ge dig klart mer information och föreslå något hälsokost - vilket är klart bättre än antidepressiva eller annat som ignoranta läkare skriver ut.
Citera
2018-10-18, 09:13
Medlem
Gå in på blodkollen och kolla upp dina blodvärden, kan vara sköldkörteln, järnbrist, lågt testesterone, högt prolaktin eller något annat.

Börja ät bra mat också, mycket protein och nyttiga fetter, ingen jävla lågfettsdiet.

Ta zink, magnisium, dvitamin, jod och multi vitamin tillskott.
Citera
2018-10-18, 09:34
Bannlyst
Om du ligger och kollar film och äter snabbmat hela tiden så vänjer du på dig det, du är bara lat helt enkelt. Ta en promenad varje morgon, aktivera dig mer fysiskt, gå ut och gör grejer. Man brukar generellt bli segare/tröttare den här tiden på året också.

Orkar du inte aktivera dig så kan du ju alltid börja bruka amfetamin, då blir du pigg som fan! ett tag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in