2018-10-19, 09:55
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då får väl pojkvaskern sluta ge henne pengar. Han har ett val. Eller det är kanske någon annans fel att han väljer att ge henne pengar?
Nej, det är ingen som sagt att han inte är ansvarig för det själv, men det är en lögn att kvinnor här det svårare än män.
Citera
2018-10-19, 10:30
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, det är ingen som sagt att han inte är ansvarig för det själv, men det är en lögn att kvinnor här det svårare än män.

En annan rolig historia som stämmer väl överens med verkligheten

Citat:
An Irishman, an Italian, and an Iowan are arguing about which bar is the world’s best. “The best bar in the world is Paddy’s Pub in County Cork,” says the Irishman. “After you’ve bought two drinks at Paddy’s, the house stands you to a third.” “That’s a good bar,” says the Italian, “but not as good as Antonio’s in Old Napoli. At Antonio’s, for every drink you buy the bartender buys you another.” “Now, those sound like mighty fine bars,” says the Iowan, “but the best bar in the world is Bob’s Bar and Grill in Des Moines. When you go into Bob’s you get three free drinks and then you get to go in the back room and get laid.” The Irishman and the Italian are astonished to hear this, but they are forced to admit that Bob’s Bar and Grill must indeed be the best bar in the world. Suddenly, however, the Italian gets suspicious. “Wait a minute,” he says to the Iowan. “Did that actually happen to you personally?” “Well, no, not to me personally,” admits the Iowan. “But it actually happened to my sister.”

Kopierad från den här utmärkta artikeln:

https://quillette.com/2018/10/14/keeping-it-casual/

Bara att acceptera att så ser verkligheten ut.
Citera
2018-10-19, 10:38
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Ni vet de gamla tv-spelen där man kunde välja mellan "easy mode" och "hard mode"?

Att vara kvinna i Sverige idag är att ha fått "easy mode" valt på förhand som inställning för sitt liv.

Missförstå mig inte, jag tror inte kvinnor blir lyckligare av det i längden, jag skule aldrig vilja leva mitt liv i "easy mode", av samma anledning som det var jättetråkigt att välja något annat än "hard mode" när man spelade de spelen.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2018-10-19 kl. 10:40.
Citera
2018-10-19, 10:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då får väl pojkvaskern sluta ge henne pengar. Han har ett val. Eller det är kanske någon annans fel att han väljer att ge henne pengar?
Nejdå, det enda som händer är att hon väljer någon "roligare".
Citera
2018-10-19, 10:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ni vet de gamla tv-spelen där man kunde välja mellan "easy mode" och "hard mode"?

Att vara kvinna i Sverige idag är att ha fått "easy mode" valt på förhand som inställning för sitt liv.

Missförstå mig inte, jag tror inte kvinnor blir lyckligare av det i längden, jag skule aldrig vilja leva mitt liv i "easy mode", av samma anledning som det var jättetråkigt att välja något annat än "hard mode" när man spelade de spelen.
Det finns de som lockas av idén på easy mode i livet, men tillfredsställande är det ju inte. Speciellt när hon kommer på att alla andra vet att hon gått i "easy mode".
När de går ur det lite senare stöter de emot en verklighet och kallar det för hard knock life och uppdaterar sin status med gått "livets hårda skola".

Som om de varit de första som mött verkligheten, eller haft särskilt dåliga förutsättningar för att möta den. För att inte tala om ur ett globalt perspektiv.
Citera
2018-10-19, 11:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Kvinnor är bättre på ett tidningsomslag än män, säljer mer.

Kvinnor är bättre i reklam än män, säljer mer.

Kvinnor ser snyggare och trevligare ut på bild än män.

Kvinnor är bättre modeller.

Kvinnor är trevligare att prata med och mer sociala, så de är bättre som restaurangpersonal, hotell osv.

Kvinnor är bättre på små repetitiva uppgifter där man gör samma sak hela tiden, som att sitta i ICA-kassan.

Kvinnor är bättre på små detaljarbeten och kan därför möjligen vara bättre kirurger t.ex.

Kvinnor har ett mer utvecklat estetiskt sinne för hemmet och är bättre heminredare.

Kvinnor har mer empati och är därför bättre sjuksköterskor, tandläkare, kanske även läkare.

Finns rätt mycket kvinnor är bättre på. Vad de absolut är sämre på är att uppvärdera sig själva. Därför räknas inte något av ovanstående som "bra".

Svenska feminister är särskilt dåliga på att uppvärdera kvinnor och deras insatser. Det enda som är bra nog för en feminist är en man. Och sådant som män är bra på.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2018-10-19 kl. 11:24.
Citera
2018-10-19, 11:27
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Haha, artiklarna säger inte vad du vill att de ska säga, alltså måste de vara feministiska och alla artiklar som är feministiska är felaktiga eftersom de inte säger vad du vill att de ska säga. Bra där!

White knighten kommer in i diskussionen, kanske kan du berätta vilka företag det gäller? eller kan det vara så att tönt.ass.bitch inte vet vad hon pratar om? Det borde vara jättelätt att nämna vilka superframgångsrika företag med kvinnlig vd det handlar om, men det enda hon kan säga är "Läs artikeln!!!!!11" som att hennes länkar till media skulle vara någon slags källa till hennes ursprungliga efterblivna påståenden
Senast redigerad av BetoBeto-San 2018-10-19 kl. 11:32.
Citera
2018-10-19, 14:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Jag tycker ditt exempel blir ännu bättre om man tänker att kvinnor medvetet väljer "easy mode". En del (inte jag) förvånas över att alla företag startas av män och all musik skrivs av män. Men de är män som medvetet valt "hard mode", vilket nästan alla kvinnor undviker.

Nästan alla exempel i mitt förra inlägg där kvinnor är bättre än män kan man klara i "easy mode", när jag tänker efter.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2018-10-19 kl. 14:19.
Citera
2018-10-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kvinnor är bättre på ett tidningsomslag än män, säljer mer.

Kvinnor är bättre i reklam än män, säljer mer.

Kvinnor ser snyggare och trevligare ut på bild än män.

Kvinnor är bättre modeller.

Kvinnor är trevligare att prata med och mer sociala, så de är bättre som restaurangpersonal, hotell osv.

Kvinnor är bättre på små repetitiva uppgifter där man gör samma sak hela tiden, som att sitta i ICA-kassan.

Kvinnor är bättre på små detaljarbeten och kan därför möjligen vara bättre kirurger t.ex.

Kvinnor har ett mer utvecklat estetiskt sinne för hemmet och är bättre heminredare.

Kvinnor har mer empati och är därför bättre sjuksköterskor, tandläkare, kanske även läkare.

Finns rätt mycket kvinnor är bättre på. Vad de absolut är sämre på är att uppvärdera sig själva. Därför räknas inte något av ovanstående som "bra".

Svenska feminister är särskilt dåliga på att uppvärdera kvinnor och deras insatser. Det enda som är bra nog för en feminist är en man. Och sådant som män är bra på.

Källor på det?
Citera
2018-10-19, 14:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhejhej
Källor på det?
Källa verkligheten. Räkna antalet kvinnliga modeller kontra manliga. Antalet tidningar i tidningshyllan med kvinnliga ansikten kontra manliga. Antalet kvinnliga kassörskor mot antalet manliga. Osv. Men du kanske går med skygglappar vad vet jag.
Citera
2018-10-19, 14:26
Medlem
Darwinists avatar
Citat:

Sorgligt men sant.
Citera
2018-10-19, 14:28
Medlem
Citat:
Källa verkligheten. Räkna antalet kvinnliga modeller kontra manliga. Antalet tidningar i tidningshyllan med kvinnliga ansikten kontra manliga. Antalet kvinnliga kassörskor mot antalet manliga. Osv. Men du kanske går med skygglappar vad vet jag.

Fast nu väljer du att svara på det mest givna av det du radade upp. Att kvinnor säljer mer för människor uppskattar deras enda riktigt starka sida är rätt självklart.
Att du ser fler tjejer på ica beror nog knappast på att dom gör det bättre, i min lokala ica är den genomsnittliga bröststorleken hos dom anställda tjejer långt över medel. Undra om det är för att dom gör ett ännu bättre jobb i kassan än dom med små bröst.
Att dom är bättre estetiskt handlar nog endast om att det är tjejers största och typ enda intresse.
Mer empati kan jag dock hålla med om, men det ser jag knappast som positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in