Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är samma argument som jag använder, fast mot feminister: kvinnor och män är olika, både fysiskt och mentalt, och det ger olika utfall ifråga om t.ex "bäst". (Vänster-)feminism är verklighetsförnekelse. Jag tar mig därför friheten att kategorisera dig som anti-(vänster)-feminist.
Jag har listat ett stort antal punkter där jag tror kvinnor är "bäst". Om (vänster-)feminism hade betytt "vi vill lyfta fram kvinnor" så hade dessa punkter varit på agendan för feministen. Så är det inte alls, snarare tvärtom.
Jag tror kvinnor och män är lika bra och behövs lika mycket. Fast på olika områden. Tänk om detta varit feminism, då¨hade jag varit feminist!
Jag uppskattar att du inte packar ihop mig med varesig vänstern eller feminismen. Jag är förvisso kvinna, men har inga behov av att alla ska göra samma eller vara bra på samma saker, ha lika löner (för lika arbete ska det såklart vara lika lön), eller ha samma fördelning i hushållet etc.
För mig är det inget större värde i att vara chef och jobba dagarna i ända än att vara hemmafru med tre barn och sköta om dem, mannen och hushåll. Jag vet vad jag hade valt iallafall. Bara alla får välja själv och inte behandlar någon på ett nedlåtande sätt.
Jämlikhet ligger i sättet man ser på människor, inte exakt rättvisa utfall. Det kan det ju aldrig bli.
Ordet feminism har tappat sitt värde och fokus. Blir för mycket trams kring det. Denna tråden är ett typexempel på trams.