2018-10-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Cullberg är han som är med på Efterlyst?
Ja det är han
Citera
2018-10-18, 20:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Borde finnas en fup snart.

Vi kan inte räkna med någon FUP förrän efter årsskiftet även om det skulle komma ett tidigt erkännande, vilket jag inte tror att vi kommer att få se här.
Citera
2018-10-18, 21:21
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vi kan inte räkna med någon FUP förrän efter årsskiftet även om det skulle komma ett tidigt erkännande, vilket jag inte tror att vi kommer att få se här.

Är det normal hanteringstid? Trodde sånt gick fortare men är verkligen inte insatt.
Citera
2018-10-18, 21:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Är det normal hanteringstid? Trodde sånt gick fortare men är verkligen inte insatt.

FUP släpps inte förrän åtal väcks. Mordutredningar, även där en GM tidigt kan knytas till brottet, brukar ändå pågå 5-6 månader.
Citera
2018-10-18, 21:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=Maarit71|65575254]
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, men du är nog den enda av Tess vänner i den här tråden som tycker att Tess inte hade något riskbeteende. De andra vännerna här i tråden var ju t o m arga på Tess syster för att de tyckte att hon motarbetade dem i att försöka få Tess tvångsvårdad.

Hon var ju även PORTAD på vissa krogar.

Tess hade varit med om FLERA misshandlingar enligt alla andra av hennes vänner i denna tråd.

Sedan så går det inte att jämföra Madsen och ubåtsfallet med detta.

Maarit71:Tycker det är fantastiskt bra gjort av Tess syster som stod upp för sin syster när vissa av de sk vännerna ville få henne tvånginlagd. Fruktansvärt att vilja det och samtidigt utge sig för att vara vän...med såna vänner behöver man inga ovänner

Ja, jag vet ju inte hur illa det var. Men vissa vänner måste ju ha ansett att hon drack och/eller åt för mycket tabletter. Eller var psykiskt sjuk/instabil.

Det bör ju definitivt varit mer alkohol än "några glas då och då", som Adlax påstod.

Sedan så är det extremt svårt att få någon myndighet till att lyssna till anhöriga, det är alltså extremt svårt att få någon tvångsvårdad (om det inte gäller barn, då är socialtjänsten mycket snabba). Jag vet, min dotter tvångsvårdades några gånger.....

Att Tess blev ledsen över det kan ju också bero på att hon inte hade egen sjukdomsinsikt. Men nu lämnar vi det.

EDIT: Nu är det KNAS på citeringarna igen
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-18 kl. 21:54.
Citera
2018-10-18, 22:23
Medlem
[quote=Maarit71|65575254]
Citat:
Ok, men du är nog den enda av Tess vänner i den här tråden som tycker att Tess inte hade något riskbeteende. De andra vännerna här i tråden var ju t o m arga på Tess syster för att de tyckte att hon motarbetade dem i att försöka få Tess tvångsvårdad.

Hon var ju även PORTAD på vissa krogar.

Tess hade varit med om FLERA misshandlingar enligt alla andra av hennes vänner i denna tråd.

Sedan så går det inte att jämföra Madsen och ubåtsfallet med detta.

Tycker det är fantastiskt bra gjort av Tess syster som stod upp för sin syster när vissa av de sk vännerna ville få henne tvånginlagd. Fruktansvärt att vilja det och samtidigt utge sig för att vara vän...med såna vänner behöver man inga ovänner

Ja, visst är det fantastiskt att lova vitt och brett att man alltid ska finnas där och sedan inte ens veta om att systern är död på nästan 3 veckor fastän hon varit suicidal och tagits in på psyk och sjukhus ett otal gånger för att VÄNNERNA ringt polis och ambulans, eftersom systern gång på gång skitit i det åtagandet.

Jättefint.

Hade de vännerna fått igenom detta så hade hon kanske varit i livet nu.
Citera
2018-10-18, 22:24
Medlem
Citat:
Och svar till Majorskan om hallucigena droger, och andra som ställt frågan

Det finns några i tråden som hävdat att Tess var "rädd" för schamaner. Om det är några som använder hallucigena droger i dessa sammanhang så är det kopplat till schamaner, inte till häxeri.

Däremot så kan ju vissa narkotikaklassade receptbelagda mediciner ge liknande effekt, speciellt i kombination med alkohol, i alla fall med vissa personer. Ofta för dem som har "dåligt ölsinne" redan från början. Det är en genetisk grej. Både min dotter och min mormor blev skogstokiga av vissa tabletter i kombo med alkohol. Dessa människor mår troligtsvis bättre av barbiturer. Finns viss forskning på det.

Som sagt, jag tror inte att Tess medvetet skulle använda hallucigener, men hennes blandmissbruk kan ju ha givit den oönskade effekten någon gång.

Jag vet inte om Tess fick tabletter på recept, eller om hon köpte dem på "marknaden".

Hon fick sådant på recept de gånger det var aktuellt.
Citera
2018-10-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
MPS har en ny skallgång i morgon söndag.

Du vet att polisen faktiskt också kollar på flashback? I en dokumentär jag lyssnade på så berättade en polisman att dem ofta är ute på flashback för att det är oftast där dem kommer ut grejer som dem kan gå på. Häftigt kan jag tycka!
Citera
2018-10-19, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Förvånande men väldigt bra att det nådde sannolika skäl. Då känner åtminstone jag mig betydligt säkrare på att MGM faktiskt är inblandad. Däremot är frågetecknen fortfarande lika många.

Kanske för oss men INTE för domstolen annars hade de aldrig godkänt Sannolika skäl
Citera
2018-10-19, 02:42
Medlem
[quote=Majorskan52|65576813]
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71

Ja, visst är det fantastiskt att lova vitt och brett att man alltid ska finnas där och sedan inte ens veta om att systern är död på nästan 3 veckor fastän hon varit suicidal och tagits in på psyk och sjukhus ett otal gånger för att VÄNNERNA ringt polis och ambulans, eftersom systern gång på gång skitit i det åtagandet.

Jättefint.

Ordet Vän mm är totalt urvattnat i Deras Facebookskretsar blir nästan genant att se hur det skrivs Tess hade en stor krets det behövde hon mycket beroende av sin personlighet hon var inuti en ensam trasig liten flicka och den som Tess önskade att hon skulle vara närmast var längst bort hennes syster. Två drabbade själar pga uppväxten
Citera
2018-10-19, 02:46
Medlem
[quote=Majorskan52|65576813]
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71

Jättefint.

De som var vänner .väldigt få.
Citera
2018-10-19, 03:10
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnaish
Du vet att polisen faktiskt också kollar på flashback? I en dokumentär jag lyssnade på så berättade en polisman att dem ofta är ute på flashback för att det är oftast där dem kommer ut grejer som dem kan gå på. Häftigt kan jag tycka!
Så är det!
Kika tex på fallet från Trollhättan.
(FB) Trollhättan: Mordet på Ida Fässberg, 23, försvunnen och funnen död 20130808

Mycket hjälp från forumet där.
Ofta är det ren smörja och hat (på FB) men ibland finns det guldkorn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in