[quote=Maarit71|65575254]
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Ok, men du är nog den enda av Tess vänner i den här tråden som tycker att Tess inte hade något riskbeteende. De andra vännerna här i tråden var ju t o m arga på Tess syster för att de tyckte att hon motarbetade dem i att försöka få Tess tvångsvårdad.
Hon var ju även PORTAD på vissa krogar.
Tess hade varit med om FLERA misshandlingar enligt alla andra av hennes vänner i denna tråd.
Sedan så går det inte att jämföra Madsen och ubåtsfallet med detta.
Maarit71:Tycker det är fantastiskt bra gjort av Tess syster som stod upp för sin syster när vissa av de sk vännerna ville få henne tvånginlagd. Fruktansvärt att vilja det och samtidigt utge sig för att vara vän...med såna vänner behöver man inga ovänner
Ja, jag vet ju inte hur illa det var. Men vissa vänner måste ju ha ansett att hon drack och/eller åt för mycket tabletter. Eller var psykiskt sjuk/instabil.
Det bör ju definitivt varit mer alkohol än "några glas då och då", som Adlax påstod.
Sedan så är det extremt svårt att få någon myndighet till att lyssna till anhöriga, det är alltså extremt svårt att få någon tvångsvårdad (om det inte gäller barn, då är socialtjänsten mycket snabba). Jag vet, min dotter tvångsvårdades några gånger.....
Att Tess blev ledsen över det kan ju också bero på att hon inte hade egen sjukdomsinsikt. Men nu lämnar vi det.
EDIT: Nu är det KNAS på citeringarna igen