2018-10-18, 18:19
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nja, riktigt så är det ju inte.

Det man kan säga är att den som påstår det du skriver ovan är okunnig, inte har läst på seriösa vetenskapliga och historiska fakta. Det är så långt ok i sig, alla måste inte vara historieexperter, och i värsta fall har de råkat läsa på obskyra sidor som förvanskar historien.

Men, när dessa figurer får korrekta seriösa fakta presenterade, och förklarat varför det är så, varför de inte håller sig till sanning och seriösa fakta på de där obskyra sidorna på nätet, ändå ger sig fan på att den seriösa historievetenskapen inte kan vara sann, inte kan vara seriös, utan måste ha fel (givetvis utan att de kan presentera seriösa bevis för detta påstående) och de ändå påstår att det de läst på obskyra förnekarsidor på nätet, eller sett i blåljugande YT-filmer. Då, får de nog skylla sig själva om de blir både idiotförklarade och anses vara nazikramare och förintelseförnekare. För det är tyvärr också så att det är mycket vanligt att man hittar dessa skribenter även i forum och trådar som handlar om judehat, den stora judekonspirationen, vit makt, och lite blandad rasism, samt mer eller mindre hyllande till nazityskland på olika sätt.

Jag har läst så många argument för Förintelsen så jag kan rabbla dessa i sömnen... Faktum kvarstår: Det har ej ägt rum. Revisionisternas fakta är mer trovärdiga i det långa loppet. De överlevandes historier går ofta ej ihop heller.
Citera
2018-10-18, 18:22
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
En del, har du läst inlägget?
Det är därför jag frågar. Vad har Eviankonferensen med Fargos inlägg att göra?
Citera
2018-10-18, 18:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Nej på Flashback används Nazi-stämpeln inte lika frekvent som tur är Men tex på Facebook kan det resultera i mycket hemskt om man öppet förnekar Förintelsen. Till och med hot tyvärr.

Sedan bör vi se skillnad på att "hata judar" dvs Antisemitism och att vara som jag är nämligen Antisionist. Jag tror det är ytterst få människor som egentligen vill leva under en totalitär tyrann som Adolf Hitler. Men för den sakens skull måste man ju få ifrågasätta rövarhistorier. Jag gillar inte Annie Lööf men jag tror inte hon äter småbarn till middag heller... Lite samma sak.
Tja det är okey, tycker bli kallad nazist är starkt. Det ska mycket om jag kallar någon nazist. Bruka själv bli kallad både nazist, jude kommunist jävel osv..

Visst finns det rövare historier i "förintelsen" ingen förnekare det. Men det betyder det inte har hänt. Så är den som kan tycka vissa "överlevande" har överdrivna historier. Fast jag vet inte, eftersom jag inte var där. Så visst har jag mina funderingar över visa saker. Men checkar man i grunden, så är det ingen tvekan alls.
Citera
2018-10-18, 18:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Det är därför jag frågar. Vad har Eviankonferensen med Fargos inlägg att göra?
Om du har läst inlägget och länken, hade du inte behövt fråga. Men det verka inte som du har läst länken eller förstod du inte vad Fargo skrev.
Citera
2018-10-18, 18:29
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Om du har läst inlägget och länken, hade du inte behövt fråga. Men det verka inte som du har läst länken eller förstod du inte vad Fargo skrev.
Jo jag förstod vad Fargo skrev men jag begriper inte hur du kan koppla det till Eviankonferensen. Hur många gånger måste jag upprepa frågan?
Citera
2018-10-18, 18:29
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Tja det är okey, tycker bli kallad nazist är starkt. Det ska mycket om jag kallar någon nazist. Bruka själv bli kallad både nazist, jude kommunist jävel osv..

Visst finns det rövare historier i "förintelsen" ingen förnekare det. Men det betyder det inte har hänt. Så är den som kan tycka vissa "överlevande" har överdrivna historier. Fast jag vet inte, eftersom jag inte var där. Så visst har jag mina funderingar över visa saker. Men checkar man i grunden, så är det ingen tvekan alls.

Som sagt hoppas jag att jag lever när det görs en vettig dokumentär om detta utan tendentiösa polemiskt tillspetsade detaljer.

En dokumentär som inte görs av Hollywood till att börja med eller Claude Lanzman... Samma person som tyckte "Förintelsen var så hemsk att man inte ens bör diskutera varför Nazisterna gjorde de som dem gjorde". Bara det citatet. Tycker det är skumt så det skriker om det...

Snarare att han ej vill att man ska forska så man inte drar egna slutsatser...
Citera
2018-10-18, 18:32
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Jo jag förstod vad Fargo skrev men jag begriper inte hur du kan koppla det till Eviankonferensen. Hur många gånger måste jag upprepa frågan?
Tanke på hur du bruka läsa, så förstår jag att du ej finner sambandet. Så du kan upprepa hur många gånger som helst det. Du lär ej förstå, om man förklarade ändå.
Citera
2018-10-18, 18:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Som sagt hoppas jag att jag lever när det görs en vettig dokumentär om detta utan tendentiösa polemiskt tillspetsade detaljer.

En dokumentär som inte görs av Hollywood till att börja med eller Claude Lanzman... Samma person som tyckte "Förintelsen var så hemsk att man inte ens bör diskutera varför Nazisterna gjorde de som dem gjorde". Bara det citatet. Tycker det är skumt så det skriker om det...

Snarare att han ej vill att man ska forska så man inte drar egna slutsatser...

Man varför händer inget på den fronten då om det är så det är inte har hänt? Det mesta som dyker upp är gamal skåpmat! Det borde vara busenkelt bevisa det inte har hänt, men det verka ej så för er.
Citera
2018-10-18, 18:38
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den här tiden var det stor emigration från Europa till USA, Australien och Kanada, det var stora passagerarfartyg som tog flera tusen passagerare, där resan betaldes av mottagarländerna.
Till USA åkte massor av människor som funnits i KZ läger, de hade inga pengar men USA stod för resan och sannolikt JWO hjälpte de här judarna att ta sig till USA.
Även in på 70 talet gick det stora passagerarfartyg från England till Australien med emigranter.

Jag undrar hur Hercules big (nedan) kan koppla ihop Eviankonferensen med ditt inlägg? Själv kan han inte svara på det.

Citat:
nope stämmer ej enligt folkräkningen var det endast ca 200 000 som hade flyttat till USA/Canada. Så stor emigration var det ej tal. För de flesta ville ej ta emot judar, checka Eviankonferansen 1938
https://www.levandehistoria.se/fakta-om-forintelsen/judeforfoljelserna-under-1930-talet/eviankonferensen
Citera
2018-10-18, 19:05
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Man varför händer inget på den fronten då om det är så det är inte har hänt? Det mesta som dyker upp är gamal skåpmat! Det borde vara busenkelt bevisa det inte har hänt, men det verka ej så för er.

Är inte så svårt heller egentligen, titta bara på Dr Charles Larssen och hans fynd att inga människor blev gasade... Men det kommer alltid bli motargument och etablissemanget kommer alltid försöka krossa revisionisternas goda argument genom att smutskasta mediet.
Citera
2018-10-18, 19:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Är inte så svårt heller egentligen, titta bara på Dr Charles Larssen och hans fynd att inga människor blev gasade... Men det kommer alltid bli motargument och etablissemanget kommer alltid försöka krossa revisionisternas goda argument genom att smutskasta mediet.
Men han undersökte väl Dachau? Där går meningarna isär om det faktiskt. Vissa säger det förekom gasning (enstaka gånger), andra säger det var en tränings objekt och till sist de som säger det inte förekom alls. Men det mesta säger det ej förekom, vilken är konsensus om Dachau gaskammaren.

Men övrigt då? Ändå har de hittat lik av gasade judar. Det i och för sig i glasburkar, men är bekräftat de är gasade. Så vem har rätt då?
Citera
2018-10-18, 19:18
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Men han undersökte väl Dachau? Där går meningarna isär om det faktiskt. Vissa säger det förekom gasning (enstaka gånger), andra säger det var en tränings objekt och till sist de som säger det inte förekom alls. Men det mesta säger det ej förekom, vilken är konsensus om Dachau gaskammaren.

Men övrigt då? Ändå har de hittat lik av gasade judar. Det i och för sig i glasburkar, men är bekräftat de är gasade. Så vem har rätt då?

Fast om Nassarna hade som Modus Operandi att gasa människor( I synnerhet Judar) så varför skulle inte Dachau använda samma metod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in