2018-10-18, 06:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men denna aktiva kvinna skulle alltså inte på egen hand kunnat skaffa sig ett nick?

Är det så i geocachvärlden att en ny medlem måste initieras in av en annan? Och acceptera det nick den tilldelas?
Jag frågar tråden pga okunskap.
Hon kanske gillade nicket? Vilken storm i ett vattenglas.
Citera
2018-10-18, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Att hon är promiskuös.

Nej.
Jag hoppas att moderator inte ser det här som OffT. Eftersom denna tråd är osedvanligt hårt laddad med "pro" resp "anti", så önskar jag att detta inte betraktas som tjafs, utan som ett försök till klargörande till hur trådsanningar uppstår här.

Ditt första svar:
Fel av dig. Jag har däremot, helt grundlöst, anklagats för att ha beskrivit LW som just promiskuös. Jag har INTE moraliserat över LW:s generella sexuella kontakter och inte heller haft negativa synpunkter på hur många dessa än skulle ha varit.
Men!
Det finns däremot i min posthistorik öppen och tydlig kritik mot en specifik sexuell kontakt och det handlar om att LW som vigselförrättare gällande SD/HD gick i säng med SD (om trådens uppgifter stämmer). Där gjorde LW ett, i mina ögon, mycket svårt övertramp. Däremot sätter jag mig inte till doms över henne och mitt principfasta ställningstagande i den saken gör inte att jag ser LW som en citat: "dålig människa". Där begick, i mina ögon, däremot LW en dålig handling. Det är i min bok två olika saker.

Ditt andra svar:
Det klargörandet tackar jag för. Att jag "försvarar" SD:s rätt att som odömd privatperson slippa detta uthängande och allt detta skvaller, gör inte att jag tagit ställning i skuldfrågan öht.
Det är alltså Flasback- mobbandet jag vänder mig mot.
Citera
2018-10-18, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det stod henne fritt att göra. Men hon upplevde det inte viktigt. Min tolkning.

Till skillnad från både SD och HD. Där upplevdes det viktigt att markera.
Jag tolkar ditt svar att man inte i geocacharkretsar tilldelas nicknamn, utan att man fritt kan välja.

Då blir det i mina ögon ännu märkligare att LW aka Softpocahontas behöll nicket hon fått av SD. Särskilt med tanke på hur han senare påstås ha uppträtt mot henne (knoggnuggning, arrogant, sms-skickande etc).
Citera
2018-10-18, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon kanske gillade nicket? Vilken storm i ett vattenglas.
Ingen storm alls.
Bara ett försök att få en klarare bild av vem människan LW var irl.

Jag kan tänka mig att hon gillade nicket, absolut. Att hon blev smickrad av det gulliga nicket hon fick av SD.
Men mina funderingar kretsade kring att hon behöll det när SD senare lär ha visat henne mer osympatiska sidor.

Den riktiga Pocahontas hade nog då markerat mot SD och gjort det genom att droppa nicket eller lagt till prefixet Nomore- till Softpocahontas.
Tror jag.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-18 kl. 06:41.
Citera
2018-10-18, 06:44
Medlem
Citat:
Jag tolkar ditt svar att man inte i geocacharkretsar tilldelas nicknamn, utan att man fritt kan välja.

Då blir det i mina ögon ännu märkligare att LW aka Softpocahontas behöll nicket hon fått av SD. Särskilt med tanke på hur han senare påstås ha uppträtt mot henne (knoggnuggning, arrogant, sms-skickande etc).
Jag tror som Remark skriver att namnet inte hade någon betydelse för LW (vem som hittat på det).

Varför skulle hon byta nick långt senare efter hur SD behandlat henne?

Hur många vet att (innan mordet) det var SD som fixade nicket... det var ju inte alls knutet till honom. Skillnad vore om det var dom som par hade ett gemensamt nick... (typ när HD bytte nick efter att ha tröttnat på SD).
Citera
2018-10-18, 06:46
Medlem
Citat:
Ingen storm alls.
Bara ett försök att få en klarare bild av vem människan LW var irl.

Jag kan tänka mig att hon gillade nicket, absolut. Att hon blev smickrad av det gulliga nicket hon fick av SD.
Men mina funderingar kretsade kring att hon behöll det när SD senare lär ha visat henne mer osympatiska sidor.

Den riktiga Pocahontas hade nog då markerat mot SD och gjort det genom att droppa nicket eller lagt till prefixet Nomore- till Softpocahontas.
Tror jag.
Hon trodde nog inte att han ev skulle mörda henne...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-18 kl. 07:33.
Citera
2018-10-18, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror som Remark skriver att namnet inte hade någon betydelse för LW (vem som hittat på det).

Hur många vet att (innan mordet) det var SD som fixade nicket... det var ju inte alls knutet till honom. Skillnad vore om det var dom som par hade ett gemensamt nick... (typ när HD bytte nick efter att ha tröttnat på SD).
(ditt första)
Nej, det kanske inte gjorde det.
Jag går efter egen självbild. Jag hade aldrig accepterat att bli kallad nåt med prefixet Soft-
Sån är jag. LW inte.

(ditt andra)
För att markera oberoende och frihet, kanske?

(ditt tredje)
För mig var det en total överraskning att det var SD som gett LW nicket. Ända tills igår har jag trott att valet varit hennes eget.
Nu vet jag bättre.
Citera
2018-10-18, 07:01
Medlem
Är det ens fastslaget att SD gav Lena nicket?
Citera
2018-10-18, 07:03
Medlem
Citat:
Hon trodde nog inte att han skulle mörda henne...
Vet vi nu plötsligt att SD är den som mördat LW?!

Du sprider indirekta anklagelser mot en odömd privatperson, det förstår du kanske nu när jag påpekar det?
Tänker du fortsätta på det viset?
Citera
2018-10-18, 07:06
Medlem
Citat:
Vet vi nu plötsligt att SD är den som mördat LW?!

Du sprider indirekta anklagelser mot en odömd privatperson, det förstår du kanske nu när jag påpekar det?
Tänker du fortsätta på det viset?
Ok, tänker inte ändra i mitt inlägg... skulle ha skrivit "misstänka att bli mördad av någon"... sorry...

Jag brukar normalt skriva MGM... eftersom vi fortfarande inte vet...
Citera
2018-10-18, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Är det ens fastslaget att SD gav Lena nicket?
Det var ett inlägg från kontot 'wishfulthinking' som innehöll den informationen.
Kontot har inte korrigerat uppgiften och därför låter jag den gälla.
Tills vidare.
Tills t ex nån som stod LW nära kommer in och kan berätta mer.
Citera
2018-10-18, 07:15
Medlem
Citat:

Jag håller med Taxen, hon gillade säkert namnet, annars hade
hon så klart bytt.
Hon och SD kom nog överens om namnet tillsammans, va det nu
kan ha för betydelse för själva fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här