2018-10-18, 15:49
Bannlyst
Undrar hur BO tänker nu ? Kan det vara värt att anmäla en kändis för våldtäkt och därefter hamna i en FB tråd med 100 000-tals läsare där man vänder ut och in på hela mitt liv där säkert 70% är 'hittepå' information som senare i livet kommer att användas som en sanning. MeToo i all ära, men tror inte BO hade tänkt sig detta !!
Citera
2018-10-18, 15:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Så då ljög han själv i förhöret där han sa att dom aldrig varit intima tidigare.
Det står inget om det i det inlägg du svarar på.
Citera
2018-10-18, 15:50
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Nu läser du in väldigt mycket.

1. Det är vad som verkar framgå i förhöret med honom. Vi vet ej om han talar sanning eller ej.
2. Det vet vi inte. Att en skvallerblogg påstår att en uppgiftslämnare hävdar att frun försvarar honom är inte samma sak som att det måste vara sant.

Jo, just i detta fall bedömer jag att det stämmer, Daniel Nyhlén och makarna har samma umgänge, 'alla' på Östermalm vet att det är Daniels sajt. Han skulle aldrig riskera att utpekas med att fara med osanning, inte i just det här fallet.

Snarare så är han i detta fall klart mer tillförlitlig en någon inkvoterad sopa på nån kvällsblaska.

/Provokatör
Citera
2018-10-18, 15:55
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det finns väl inte många rättsfall än, men i princip ska hon klart ha sagt Ja, jag vill ha sex med dig.
Enligt lagen blir det förbjudet att ha sex med en person som inte uttryckligen sagt ja eller aktivt visar att den vill delta. Så ett "ja jag vill ha sex" är inte ett måste.
Citera
2018-10-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Enligt lagen blir det förbjudet att ha sex med en person som inte uttryckligen sagt ja eller aktivt visar att den vill delta. Så ett "ja jag vill ha sex" är inte ett måste.

och inte är alltför berusad
Citera
2018-10-18, 15:57
Medlem
Citat:

Det innefattar också om motparten är berusad och är "frusen".
Citera
2018-10-18, 15:58
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du motsäger dig själv, om hon var så berusad, så utnyttjade han hennes tillstånd, alltså har han just där och då utnyttjat, våldtagit henne då hon befann sig i berusat tillstånd, att hon nyktrade till och insåg att detta hände utan hennes medgivande, är poängen i anmälan.

Verkar inte alls som om hon varit med på noterna, hon var dessutom fullt påklädd vid starten .
Jag drar slutsatsen att hon varit rejält berusad, och därtill halvsovande, och inte alls deltog aktivt.
En man ska inte förlusta sig med en berusad kvinna.

Du har läst FUP? Hon tar en cigg efteråt på balkongen när han tappade intresset och han slutade när hon inte ville gå med in till sängen där frun låg...
Citera
2018-10-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Du har läst FUP? Hon tar en cigg efteråt på balkongen när han tappade intresset och han slutade när hon inte ville gå med in till sängen där frun låg...

Nej, det finns ingen FUP. Det är enbart hans story hittills.
Citera
2018-10-18, 16:00
Medlem
Citat:

Ingen har läst FUP.
Den är inte klar eller släppt överhuvudtaget
Åklagare har fram till och med 30 Oktober att väcka åtal.
Så vet inte vad du snackar om helt ärligt.

Du har ett vittnesförhör med GS och en Häktningspremomoria.

Under tiden sitter GS Häktad på högsta sannolikhetsgraden och är belagd med restriktioner.
Citera
2018-10-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Nej, det finns ingen FUP. Det är enbart hans story hittills.

Ja och då handlar det i dagsläget om man tror på hans historia eller inte, jag tillhör den kategorin här som inte tror på honom alls.
Citera
2018-10-18, 16:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Nej, precis dessutom efter 1 juli 2018 trädde oaktsamhet in i lagstiftningen vilket förändrar en del även om beviskraven är samma.

Citat:

Jag är inte säker på att det är frun som menas eftersom det är sekretessmarkerat vem det gäller som han frågar om dom ska gå in till. Du kanske har en text där namnet framgår?
Citera
2018-10-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, precis dessutom efter 1 juli 2018 trädde oaktsamhet in i lagstiftningen vilket förändrar en del även om beviskraven är samma.

Sedan har vi detta med alkohol och med "frusen chock"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in