2018-10-18, 18:51
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hehe, dricker man en flaska vin lär man bli lika berusad oavsett man får i sig det från guldfiskskål eller nubbeglas... eller halsar den med en belåten rap som avec
Men tack för lektionen om middagsetikett på Ö-malm
Berusningsgraden hänger ju på hur lång tid man dricker alkohol.
Citera
2018-10-18, 18:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Om vi räknar med att JB drack ungefär 1 flaska vin motsvarar detta 6 glas. JB väger ca 60 kg. De drack mellan 19-23. Då hade hon en promillehalt på ca 1.2 vilket innebär att man har sluddrigt tal. Jon var kraftigt berusad vid tillfället.

https://www.paihdelinkki.fi/sv/tester-och-matarn/matarn/promillematare
Och om vi räknar med att GS och den sjuke drack upp rubbet så får vi ett annat resultat. Vill du fantisera ihop olika varianter så för all del, du vet inte och då blir utfallet därefter
Citera
2018-10-18, 18:54
Medlem
Citat:
Spelar roll om det var 12 eller 13 % alikoholhalt. Sannolikheten är 85-90% att hon hade en promillehalt mellan 1.0-1.5. Hon var klart berusad. Stor sannolikhet för detta.

Jag väger 100 kg c:a jag behöver således mer alkohol än en yngre flicka som väger 60 kg för att bli packad.
Egentligen bara bonnförnuft.

Självklart var flickan packad.
Citera
2018-10-18, 18:55
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag vet inte vad som hänt mer än det ynkliga lilla som står och att det finns en anledning till häktningen på högsta misstankegraden. Vi har ingenting egentligen mer än misstänktes namn och vad han säger inledningsvis. Medieuppgifter från Ismo Salmis om en ljudinspelning, som målsägande ska ha gjort. Så det är mycket kvar att få reda på innan man kan säkerställa något alls. Jag vet inte vem målsägande är även om man gissar i tråden. Tycker kanske inte heller att hennes bakgrund eller vem hon är så intressant.

Absolut man kan spekulera i berusningsgraderna men något underlag för det har man ju inte.
Nej, vi har ingenting, men brottsoffret har en massa som hon har upplevt och berättat. Det du skrev sist håller jag med dig om. Vad är vi då för människor om det tvunget måste dras upp om kvinnors klädsel, drog och alkoholvanor eller annat ovidkommande. Är det bara invandrare vi (flashbacksmobben, inte jag) tycker är okej att ge skulden när det handlar om våldtäkt, men inte vita vän för då är det kvinnans fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashMan-
Tror du det kan vart dåligt kokain ? Så hon blev lack efter 22:a linan hon fick ?

Kvinnan är ju ett ”psycho”....kokain, mutor, aneroxi....tydliga tecken på en människa som inte är helt frisk
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Berusningsgraden hänger ju på hur lång tid man dricker alkohol.
Ja. Och det går att halsa långsamt om man så vill...
Citera
Medlem
Citat:
Spelar roll om det var 12 eller 13 % alikoholhalt. Sannolikheten är 85-90% att hon hade en promillehalt mellan 1.0-1.5. Hon var klart berusad. Stor sannolikhet för detta.

Nej men 7% och 13,5% är en stor skillnad? Har du svårt att läsa? Hur vet du att hon har en promillehalt mellan 1,0-1,5? Vet du vad, och hur mycket hon drack? Under hur lång tid hon drack? Vad hon hade ätit under dagen?
Citera
2018-10-18, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ge dig, du är ju bara löjlig. Berusning beror på antalet cl och inget om antal glas och då vi inte vet varken storlek på glas eller hur välfyllda dom var så är det bara att lägga ner. Vi har dessutom ingen aning om alkoholhalten på vinet. Den fjärde var f.ö. inte sjuk utan hade varit sjuk.

Sluta trasa sönder tråden för din älskade JB för ingen lyssnar på dig.

75 cl x 3= 225 cl konsumerades

1 flaska vin ( 75 cl)= 6 glas.

Hade det inte varit 75 cl hade han naturligtvis sagt detta,.då han var noga med att säga att 4 : e personen knappt drack något då han var sjuk.

OBS: GS kan ju naturligtvis ljuga om 4:e personens alkoholintag om det är så att han tog bilen efter tillställningen. Då vill han ju inte uppge om han körde onykter. Fast det skulle komma fram senare.,troligtvis.
Citera
2018-10-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om det är så, så borde det väl finnas historik kring denna unga dam ?

-aneroxi
-kokain
-mutförsök
Citera
2018-10-18, 18:57
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Jag väger 100 kg c:a jag behöver således mer alkohol än en yngre flicka som väger 60 kg för att bli packad.
Egentligen bara bonnförnuft.

Självklart var flickan packad.
Men dricker man en flaska vin på 1 timma eller på 5 timmar gör det skillnad på berusningsgrad. Tiden för intag plus vikt och man/ kvinna och om man ätit mat avgör också.
Citera
2018-10-18, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och om vi räknar med att GS och den sjuke drack upp rubbet så får vi ett annat resultat. Vill du fantisera ihop olika varianter så för all del, du vet inte och då blir utfallet därefter

Du kan inget om sannolikhetslära. Vi pratar om matematik. Man kan få fram olika sannolikheter. Den ör är 85-90 % att JB var berusad/ kraftigt berusad med promilkehalter mellan 1.0-1,5.
Citera
2018-10-18, 19:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du kan inget om sannolikhetslära. Vi pratar om matematik. Man kan få fram olika sannolikheter. Den ör är 85-90 % att JB var berusad/ kraftigt berusad med promilkehalter mellan 1.0-1,5.
Tvärtemot kan jag en hel del om ämnet och påstår att du inte har några data att basera din skattning på. Det du håller på med är rena gissningar, inte sannolikhetslära.

Men vassego, jag ska inte störa mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in