2018-10-17, 14:19
Medlem
Eftersom det förmodade mordet på Khashoggi tagits upp i tråden misstänker jag att ett skäl till att Trump ännu inte dömt och fördömt Saudiarabien, utöver ekonomiska och geopolitiska skäl, är att USA inte litar på Turkiet.

Washington Post, där Khashoggi jobbade, har själva påpekat att något inte riktigt stämmer med det videomaterial Turkiet har publicerat. Enligt de tidstämplar som anges i filmerna ska bilen med de utpekade mördarna ha anlänt till konsulns bostad efter mordet innan de lämnade konsulatet. De åkte alltså enligt videomaterialet bakåt i tiden när de lämnade brottsplatsen vilket framstår som aningen udda:
https://m.youtube.com/watch?v=LJVktDFIcLM
Citera
2018-10-17, 21:31
Medlem
Ok, så ryktet är att twitter gick ned för att någon postat en film där någon blivit offrad i en ritual och flera prominenta och välkända ledare var närvarande på filmen.

Trådens take på det?
Någon som sett filmen?
Citera
2018-10-17, 22:46
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ok, så ryktet är att twitter gick ned för att någon postat en film där någon blivit offrad i en ritual och flera prominenta och välkända ledare var närvarande på filmen.

Trådens take på det?
Någon som sett filmen?

Är ju uppenbart att Twitter, Facebook, Google mfl satsar allt på det här valet. Man vet att skiter det sig så har man lagt upp bollen på straffpunkten och satt Stephen Hawking i mål. Ta Google som exempel, man har i princip erkänt att man konspirerat med främmande makt i och med den nya sökmotorn som man utvecklar åt Kina. Det kommer att bli "mother of all government smackdowns"(som någon uttryckte det) om DNC förlorar valet nu i November, det förstår vem som helst. Ni som tror detta är en konspiration kan titta på filmen som läckte från Google efter valet där Brin mfl gråter på scenen för att Trump vann.

Angående filmen, nej jag tror inte den har släppts fören jag ser den.
Citera
2018-10-18, 07:57
Medlem
Citat:

Trådens take på det?
Någon som sett filmen?

Youtube nedsläckning skulle det vara...
Citera
2018-10-18, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Är ju uppenbart att Twitter, Facebook, Google mfl satsar allt på det här valet. Man vet att skiter det sig så har man lagt upp bollen på straffpunkten och satt Stephen Hawking i mål. Ta Google som exempel, man har i princip erkänt att man konspirerat med främmande makt i och med den nya sökmotorn som man utvecklar åt Kina. Det kommer att bli "mother of all government smackdowns"(som någon uttryckte det) om DNC förlorar valet nu i November, det förstår vem som helst. Ni som tror detta är en konspiration kan titta på filmen som läckte från Google efter valet där Brin mfl gråter på scenen för att Trump vann.

Angående filmen, nej jag tror inte den har släppts fören jag ser den.

Det har varit ganska mycket prat om att dom "bromsar" konservativa röster, republikaner.

Vi vet ju från Sverige hur media styrt i grupp vissa ämnen och att det inte skulle vara så i usa finner jag för otroligt.

Det är väl därför Trumps twitter och Q board seglat upp som ett alternativ som fått stort genomslag.

Bara senaste veckan har ju Trump lyckats misskreditera två senatorer och FISA declas såg illa ut för ett par till (när ska den declassas egentligen?)
Citera
2018-10-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Eftersom det förmodade mordet på Khashoggi tagits upp i tråden misstänker jag att ett skäl till att Trump ännu inte dömt och fördömt Saudiarabien, utöver ekonomiska och geopolitiska skäl, är att USA inte litar på Turkiet.

Washington Post, där Khashoggi jobbade, har själva påpekat att något inte riktigt stämmer med det videomaterial Turkiet har publicerat. Enligt de tidstämplar som anges i filmerna ska bilen med de utpekade mördarna ha anlänt till konsulns bostad efter mordet innan de lämnade konsulatet. De åkte alltså enligt videomaterialet bakåt i tiden när de lämnade brottsplatsen vilket framstår som aningen udda:
https://m.youtube.com/watch?v=LJVktDFIcLM

Den videon är väldigt intressant efter som den kommer från Wapo själva.

Turkarna har ju helt klart gjort kraftiga redigeringar och lagt fram videon i ett format som skall få mottagaren att dra en specifik slutsats. Bara det diskvalificerar ju detta som bevis och visar väl kanske lite på vad Turkiet är ute efter?

Dock så ändrar det väl inte det faktum att Koshaggi gick in på ambassaden men inte kom ut

Pratas nu om att dom hittat "DNA spår" i ambassadörens residens.

Turkarna torde ha örnkoll på vad som hänt med kroppen?
Citera
2018-10-18, 09:50
Medlem
Citat:
Den videon är väldigt intressant efter som den kommer från Wapo själva.

Turkarna har ju helt klart gjort kraftiga redigeringar och lagt fram videon i ett format som skall få mottagaren att dra en specifik slutsats. Bara det diskvalificerar ju detta som bevis och visar väl kanske lite på vad Turkiet är ute efter?

Dock så ändrar det väl inte det faktum att Koshaggi gick in på ambassaden men inte kom ut

Pratas nu om att dom hittat "DNA spår" i ambassadörens residens.

Turkarna torde ha örnkoll på vad som hänt med kroppen?

EDIT: eller kan det vara så enkelt att turkarna kidnappat honom utanför ambassaden när han lämnade?
Citera
2018-10-18, 14:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
EDIT: eller kan det vara så enkelt att turkarna kidnappat honom utanför ambassaden när han lämnade?
Då hade väl Saudierna visad bilder från deras övervakningskamera när han lämnade området. Kameran var visst trasig när han gick ut enligt deras version... ;o
Du menar då att det var en slump att den Saudiska "delegation" som besökte ambassaden några timmar skedde samtidigt?
Plus att fästmön ju väntade där. Då är hon med på det också?

Jag förstår att Trump (och ni Q-följare?) inte vill se detta som bevis, men då är vi verkligen nere på Putin nivå. Dvs att inte godkänna någonting som "bevis" och istället bara upprepa "det finns inga bevis" som en obstinat barnunge oavsett vad som läggs fram.
Citera
2018-10-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Då hade väl Saudierna visad bilder från deras övervakningskamera när han lämnade området. Kameran var visst trasig när han gick ut enligt deras version... ;o
Du menar då att det var en slump att den Saudiska "delegation" som besökte ambassaden några timmar skedde samtidigt?
Plus att fästmön ju väntade där. Då är hon med på det också?

Jag förstår att Trump (och ni Q-följare?) inte vill se detta som bevis, men då är vi verkligen nere på Putin nivå. Dvs att inte godkänna någonting som "bevis" och istället bara upprepa "det finns inga bevis" som en obstinat barnunge oavsett vad som läggs fram.

Kan du inte läsa vad jag skriver innan du klistrar sju epitet på mig...
Citera
2018-10-18, 14:40
Medlem
Citat:

Tror inte det var menat åt dig.

Tillbaka till tråden, Q, varför så tyst? Mueller verkar mer eller mindre klar men väntar på att midterms ska vara förbi innan han lägger fram rapporten. Och då lär det både bildligt och bokstavligt ta hus i helvete.
Citera
2018-10-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Tror inte det var menat åt dig.

Tillbaka till tråden, Q, varför så tyst? Mueller verkar mer eller mindre klar men väntar på att midterms ska vara förbi innan han lägger fram rapporten. Och då lär det både bildligt och bokstavligt ta hus i helvete.

Ja det är väl förbjudet att valpåverka månaden innan valet eller nåt?
Tydligen får trump göra det och alternativa siter kan göra vad dom vill såklart men inte de etablerade.
Jag chansar på att det är därför det också blivit tyst om FISA?

Det är nästan lite sorgligt att tråden dör ut så fort Q inte postar, copy-paste verkar vara No.1
Citera
2018-10-18, 15:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Tyckte du skrev detta:
Citat:
kan det vara så enkelt att turkarna kidnappat honom utanför ambassaden när han lämnade?
Om du verkligen tror på det så kan du ta åt dig av "epiteten", annars inte... ;o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in