Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.
Susanna står skriven på samma adress som en herre vid namn Yeison de Jesus Gomez Zarzuela
Så verkar som att det inte blev nån kärlek med nån av herrarna i programmet. Ifall det nu inte är en inneboende hon grävt fram.
Tråkigt isf, jag hade hoppats på att det skulle bli Hannes, det kändes som ett bra par. Man får hoppas att det där är ett förhållande som håller isf.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tompelicious
Väldigt förvånad över att Simon skickade hem Emelie, som jag tror är den enda tjejen som kunnat passa honom bra. Men han framstod visserligen lite som en oskuld som valde de tjejer han trodde var mest säkra kort för lite rajtantajtan i farmors bondgård.
Det var i min bok kvällens mest konstiga beslut.
Emelie var ett klockrent "flickvänsmaterial" för att använda ett för tråden välutnyttjat uttryck.
Han uttalade ju sig tidigare också om hur bra det kändes med henne och att dom verkade klicka. Vips var allt det borta och han gick för mycket på annat.
Det var också tråkigt att se hur riktigt ledsen hon blev av att ha blivit bortvald, givetvis är det tungt när man inte får den man vill ha men deltagarna ligger ju på olika stadier av känslor vid denna tidpunkt i BSF och hon verkar ha kommit riktigt långt.
Ett väldigt dåligt beslut av Simon som jag är övertygad om kommer vara ett han ångrar om ett tag (allaredan nu beroende av hur det går).
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Tycker så synd om den 55-åriga Marie och hennes utbud. Någon gammal mossig gubbskrutt, konstig kuf (han med utländska påbrået) och så den rätt så gubbiga tangokavaljeren. Den sista, med skägget, är väl lite mer okej. Men hon borde haft bättre urval.

Hon känns ju "lite modern" sådär med sina hästar.
Nästan lite snobbig sådär kanske? (Fast trevlig ändå)
Det här kan inte vara hennes typ av karlar överhuvudtaget.
Ja, det är konstigt urval. Hon borde verkligen kunnat få fram något bättre.
Nu tror jag sedan första avsnittet att hon till slut landar med Tore och skickar hem övriga i gänget rätt snart, speciellt med tanke på det samtal man sett henne ha med Linda via skype från Siggesta (???).
Jag uppfattar henne inte som snobbig faktiskt, utan mer som en kvinna som vet vad hon vill, inser sitt värde och uppför sig korrekt. Hon var även rätt tydlig att hon inte gillade Hans-Erics fråga om hon och Tore hade kysst när dom kom tillbaka från sin stund ihop. Det var rätt uppenbart att hon inte gillade att någon tror hon gör sådant så fort.
I övrigt då?
Susanna valde iaf med Hannes till gården och han var den jag trodde hon skulle sluta med när alla andra fallit bort så det var inte så förvånade.
Underligt dock att hon valde bort Emil med den motiveringen hon valde efter att dom snackat om vad dom vill och hans mål stämde överrens med hennes om man ska gå på vad hon sagt tidigare. Mao var det något annat som skavde, det kan inte ha varit åldern heller då en annan lika gammal fick följa med. Det var antagligen helt enkelt en utseendefråga.
Fint iaf att se att Emil själv anser sig ha växt av deltagandet och det borgar för att det kan gå bra för honom med dejtande etc längre fram.
Leonora som är mitt och mångas störningsmoment verkade ovanligt lugn i gårdagens avsnitt och var extremt tydlig mot Annette att hon inte gillade hennes gapiga, dominanta sida utan föredrog den lugna. Hoppas det går fram även om jag tror att den bästa matchningen där är med göteborgskan (Sofia?).
Nu börjar iaf BSF "på riktigt" med tiden på gårdarna och på Siggesta.