2018-10-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hon var ju totalt obalanserad och okontrollerad med sitt utbrott. Han tyckte ju att den tjocka tjejen var den mest genuina han träffat. Han skulle gått på den känslan. Med henne var han ju avslappnad.

Fattar inte alls hur han tänkte och han lär nog ångra det valet bittert.
Citera
2018-10-18, 00:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMy
Det är verkligen helt otroligt hur någon kan bli attraherad av Simon eller Per. Folk måste vara desperata.
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Ja, och Simons brudar är ju inte direkt fula heller. Det är helt ofattbart! Vad tänder de på? De måste vara rejält svältfödda och tar vad som helst. Utseendet har ju bönderna inte med sig och i övrigt har de väl inte visat upp något i sina presentationer som är så värst lockande?

Finns ju en massa människor som varken har utseende eller någon vidare personlighet men som ändå har lyckats hitta en partner på något sätt. Per och Simon är knappast längst ner på denna skala heller. Sen finns det ju en risk att fel människor som enbart vill synas i tv lockas till programmet också. Här gäller det ju för bonden att ha omdöme och skilja agnarna från vetet, vilket inte alltid har varit så lätt...

Per har skött sig bra hittills tycker jag. Är omtänksam och bjuder på sig själv. Klart att det kan finnas någon tjej för honom! Simon har ju kollrat bort sig men något "hopplöst fall" borde han knappast vara.

Det handlar ju snarare om att de här killarna ska hitta lämpliga matchningar såväl till egenskaper som till utseende. Pers tjejer matchar väl hyfsat honom själv, förutom Sofie som är lite snyggare.
I Simons gäng finns det ingen självklar matchning direkt så det blir intressant att se hur det hela kommer att utspela sig.
Citera
2018-10-18, 00:27
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Stackars Emil! Men efter det här kommer han inte vara så nervös längre.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Susanna: Synd om Emil att han inte fick följa med till gården men förhoppningsvis har han fått lite mer kött på benen nu och vågar ta för sig lite mer med tjejer. Kul att hon tog med den ena killen på 22 iaf. I övrigt tycker jag hennes andra killar som fick följa med till gården känns rätt lika och än så länge rätt intetsägande.

Jag tycker också att det var bra att Tobias kom med men hade velat ha med både honom och Emil.
Tyckte inte att Susanna hade en bra motivering heller. Hon sa något om att de verkade vilja olika saker men Emil pratade ju om familjens värde och att han ville ha en familj om några år. Det borde väl vara vad Susanna vill också i och med att hon medverkar i detta program, eller?

Nej, riktigt trist att inte få följa Emil. Tycker att han var genuin och härlig (förutom snuset - ta bort det till nästa dejt Emil )
Citera
2018-10-18, 00:45
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Tycker så synd om den 55-åriga Marie och hennes utbud. Någon gammal mossig gubbskrutt, konstig kuf (han med utländska påbrået) och så den rätt så gubbiga tangokavaljeren. Den sista, med skägget, är väl lite mer okej. Men hon borde haft bättre urval. Hon känns ju "lite modern" sådär med sina hästar.
Nästan lite snobbig sådär kanske? (Fast trevlig ändå)
Det här kan inte vara hennes typ av karlar överhuvudtaget.
Nej, det är konstigt att hon inte kunde få ett bättre urval. En väldigt märklig samling.
Fortfarande ingen förklaring på vad som hände med Jyrki heller så jag antar att produktionen bara tror att vi har glömt hans existens eftersom hans medverkan försvann från ett avsnitt till ett annat.
(Det var mannen som hon ringde till men som sen aldrig fanns med på Sundbyholm.)

Citat:
Men sen säger han nåt jag reagerade på, "jag har ju ett företag ihop med min fru". Med min FRU??! Antyder han här att han inte är skild ännu från sin senaste hustru då eller?? Marie reagerade inte ens på den meningen vilket jag tycker var väldigt konstigt?!? ".
Citat:
Annars så är ju Hans-Erik (tangokavaljeren) den skönaste av hennes gubbar om än ganska udda.
Jag reagerade också på det, att han sa fru och inte ex-fru. Konstigt att inte Christer högg på det...

För min del så har Hans-Erik enbart ett underhållningsvärde, någon seriös man att satsa på är han knappast. Som jag sagt innan så känns han väldigt mycket som en "sol-och-vårar-typ" ā la Raskenstam.
Hade inte förvånat mig ett dugg om han fortfarande är gift, med en kvinna eller fler

Citat:
Att det troligen kommer bli bråk snart mellan Hans-Erik och Christer kunde man märka av, när Hans-Erik pratade på om sig så klippte man in Christer som säger i sur ton "jag tycker Hans-Erik pratar för mycket och tror inte han alltid håller sig till sanningen om man säger så" Och när Marie gick iväg för lite egentid med Tore så surnade Christer till igen "ja nu hann Tore före, men det där skulle varit jag som gick iväg med Marie".
Jag hoppas ju som sagt på en "fight" mellan Christer och Hans-Erik.
Christers irritation på de andra gubbarna är den enda laddningen som uppstått hittills i Maries grupp.
Citera
2018-10-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Finns ju en massa människor som varken har utseende eller någon vidare personlighet men som ändå har lyckats hitta en partner på något sätt. Per och Simon är knappast längst ner på denna skala heller. Sen finns det ju en risk att fel människor som enbart vill synas i tv lockas till programmet också. Här gäller det ju för bonden att ha omdöme och skilja agnarna från vetet, vilket inte alltid har varit så lätt...

Per har skött sig bra hittills tycker jag. Är omtänksam och bjuder på sig själv. Klart att det kan finnas någon tjej för honom! Simon har ju kollrat bort sig men något "hopplöst fall" borde han knappast vara.

Det handlar ju snarare om att de här killarna ska hitta lämpliga matchningar såväl till egenskaper som till utseende. Pers tjejer matchar väl hyfsat honom själv, förutom Sofie som är lite snyggare.
I Simons gäng finns det ingen självklar matchning direkt så det blir intressant att se hur det hela kommer att utspela sig.
Ja, Per hade i ärlighetens namn skärpt till sig i det här avsnittet. Men Simon beter sig verkligen som en 15-årig oskuld. Och just matchmässigt... Per kan nog ha några på sin nivå, men Simon måste bara bli snuvad på konfekten. Det känns som att man kommer ha ont i magen några gånger när det utspelar sig på hans gård.
Citera
2018-10-18, 01:37
Medlem
Emil är ju störtskön!! Hur tråkigt som helst att inte Susanna valde med honom till gården. Det hade varit så intressant att se honom blomma ut riktigt och få lära känna vem han verkligen var. Jag tror att det är kombinationen med hans blyghet och tillbakadragenhet och samtidigt så ärliga och varma öppenhet som gör att han blir intressant. Kunde gott tänka mig att fånga upp honom själv... Någon som vet hans efternamn? (Snuset kunde han ju dock skippa...)

Emelie... Ja, jag kan inte annat än instämma med tidigare "talare". Vad tänkte Simon med nu egentligen??? Så typiskt en oerfaren kille som blir alldeles bortkollrad av att få uppmärksamhet från tjejer som aldrig annars skulle uppmärksamma honom. Han kommer få ångra detta. Jag tror att han kommer sluta i ensamhet. Emelie var riktigt fin! För fin för en pojkspoling som honom med så dåligt omdöme.
Citera
2018-10-18, 01:43
Medlem
"– Jag tror egentligen inte på kärlek vid första ögonkastet, men det kändes som att vi kunde prata hur länge som hest, sa mjölkbonden Simon Ohlsson, när han träffat den naturintresserade Emelie."

Så lät det efter speeddatingen och ungefär likadant efter samtalet vid gruppdejten också. När tappade han närminnet? Var det kyssen som förhäxade honom?
Citera
2018-10-18, 02:03
Medlem
Oddballs avatar
När Per var iväg med sina tjejer så fick man mest känslan av att se Samhall på picknick. Speciellt den där vrickade bruden med asfula pilotglasögon som sitter lite snett känns inte riktigt stabil - riktig kaninkokerska.

Hade två tjejer på besök som också såg lite på programmet, de hade aldrig sett på serien förut. När bonden Simon och hans bruttor badade och tjejerna började berömma hans sexiga kropp så skrattade mitt sällskap så att tårarna rann - han är kritvit, spinkig och lönnfet... Men tjejerna pratar om honom som om han vore Guds gåva till kvinnor typ värsta hunken á la Alexander Skarsgård.

Vi enades iaf till slut att de killar som de där tjejerna faktiskt tycker är fula måste vara något i hästväg som får barn att gråta och husdjur att springa ylandes till skogs.
Citera
2018-10-18, 08:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Susanna står skriven på samma adress som en herre vid namn Yeison de Jesus Gomez Zarzuela
Så verkar som att det inte blev nån kärlek med nån av herrarna i programmet. Ifall det nu inte är en inneboende hon grävt fram.

Tråkigt isf, jag hade hoppats på att det skulle bli Hannes, det kändes som ett bra par. Man får hoppas att det där är ett förhållande som håller isf.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Väldigt förvånad över att Simon skickade hem Emelie, som jag tror är den enda tjejen som kunnat passa honom bra. Men han framstod visserligen lite som en oskuld som valde de tjejer han trodde var mest säkra kort för lite rajtantajtan i farmors bondgård.

Det var i min bok kvällens mest konstiga beslut.
Emelie var ett klockrent "flickvänsmaterial" för att använda ett för tråden välutnyttjat uttryck.
Han uttalade ju sig tidigare också om hur bra det kändes med henne och att dom verkade klicka. Vips var allt det borta och han gick för mycket på annat.
Det var också tråkigt att se hur riktigt ledsen hon blev av att ha blivit bortvald, givetvis är det tungt när man inte får den man vill ha men deltagarna ligger ju på olika stadier av känslor vid denna tidpunkt i BSF och hon verkar ha kommit riktigt långt.
Ett väldigt dåligt beslut av Simon som jag är övertygad om kommer vara ett han ångrar om ett tag (allaredan nu beroende av hur det går).

Citat:
Tycker så synd om den 55-åriga Marie och hennes utbud. Någon gammal mossig gubbskrutt, konstig kuf (han med utländska påbrået) och så den rätt så gubbiga tangokavaljeren. Den sista, med skägget, är väl lite mer okej. Men hon borde haft bättre urval. Hon känns ju "lite modern" sådär med sina hästar.
Nästan lite snobbig sådär kanske? (Fast trevlig ändå)
Det här kan inte vara hennes typ av karlar överhuvudtaget.

Ja, det är konstigt urval. Hon borde verkligen kunnat få fram något bättre.
Nu tror jag sedan första avsnittet att hon till slut landar med Tore och skickar hem övriga i gänget rätt snart, speciellt med tanke på det samtal man sett henne ha med Linda via skype från Siggesta (???).
Jag uppfattar henne inte som snobbig faktiskt, utan mer som en kvinna som vet vad hon vill, inser sitt värde och uppför sig korrekt. Hon var även rätt tydlig att hon inte gillade Hans-Erics fråga om hon och Tore hade kysst när dom kom tillbaka från sin stund ihop. Det var rätt uppenbart att hon inte gillade att någon tror hon gör sådant så fort.

I övrigt då?
Susanna valde iaf med Hannes till gården och han var den jag trodde hon skulle sluta med när alla andra fallit bort så det var inte så förvånade.
Underligt dock att hon valde bort Emil med den motiveringen hon valde efter att dom snackat om vad dom vill och hans mål stämde överrens med hennes om man ska gå på vad hon sagt tidigare. Mao var det något annat som skavde, det kan inte ha varit åldern heller då en annan lika gammal fick följa med. Det var antagligen helt enkelt en utseendefråga.
Fint iaf att se att Emil själv anser sig ha växt av deltagandet och det borgar för att det kan gå bra för honom med dejtande etc längre fram.

Leonora som är mitt och mångas störningsmoment verkade ovanligt lugn i gårdagens avsnitt och var extremt tydlig mot Annette att hon inte gillade hennes gapiga, dominanta sida utan föredrog den lugna. Hoppas det går fram även om jag tror att den bästa matchningen där är med göteborgskan (Sofia?).

Nu börjar iaf BSF "på riktigt" med tiden på gårdarna och på Siggesta.
Citera
2018-10-18, 08:20
Medlem
Citat:
Jag tycker också att det var bra att Tobias kom med men hade velat ha med både honom och Emil.
Tyckte inte att Susanna hade en bra motivering heller. Hon sa något om att de verkade vilja olika saker men Emil pratade ju om familjens värde och att han ville ha en familj om några år. Det borde väl vara vad Susanna vill också i och med att hon medverkar i detta program, eller?

Nej, riktigt trist att inte få följa Emil. Tycker att han var genuin och härlig (förutom snuset - ta bort det till nästa dejt Emil )

Hade också velat se Emil på Susannas gård, tror verkligen att han hade blommat ut där och att han hade äkta känslor för Susanna. Man såg ju ur ledsen han blev till skillnad från den "snygga" killen som också blev bortvald. Väldigt märkligt, dessa värderingar borde Susanna ha också eftersom är med i programmet. En väldigt dålig förklaring från hennes sida.
Citera
2018-10-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Det var bara bra att han inte valde Emelie. Hon är alldeles för bra för honom.

Det blev tydligt ikväll att Simon tyvärr är som en överkåt 15-åring mentalt. Han är en sådan som knappast bara håller sig till sin flickvän...

Är det någon som har Emelies facebook/instagram? Man vill ju verkligen att det ska gå bra för en sådan vacker tjej.

Hon förtjänar någon bättre.

Jag hoppas innerligt att den fina och snälla Emelie hittar någon kille som matchar henne och som kan se hennes värde och vill ha hennes kärlek. Simon verkar bara vilja leka runt med ytliga och yppiga blondiner
Citera
2018-10-18, 08:26
Medlem
Citat:
Finns många gemensamma nämnare med Fredrik

Ja, allt tyder dessvärre på att Simon blivit helt bortkollrad av uppmärksamheten och tappat omdömet helt. Tjejer som i normala fall inte hade brytt sig i om honom sitter nu och tindrar med ögonen och han faller direkt, oerfaren som han är. Det är så synd att detta leder till att han väljer bort Emelie som verkligen verkade vara en tjej av rätta virket och som hade kunnat hålla i längden. Riktigt dyrbart misstag Simon. Sånt man kan ångra hela livet...

Jo dessa gemensamma nämnare kommer fram mer och mer för varje avsnitt man ser Simon kan jag tycka . Japp Emelie var en tjej av rätt virke som hade kunnat ge honom det han behöver i längden och hon hade stannat på hans gård även när vintern och kylan drar in över Öland. Det tror jag knappast att någon av tjejerna han tog till gården kommer göra. Han saknar ju även förmågan att se tydligt vad han skulle behöva och tänker mera med huvudet en trappa ner. Tycker Linda borde tagit honom åt sidan och uppmärksammat honom på Emelies kvaliteter med mera och fått honom att se nåt annat än Saras (tror blondinen han pussades med heter så) yttre. När bönder såhär uppenbart skjuter sig själva i foten blir jag ytterst förvånad varför inte inte Linda går in och agerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in