2018-10-17, 17:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Väldigt sannolikt, iaf att det har med resor att göra. Den utlösande faktorn tror jag var LWs norgeresa.
SD var brädad och vägrade acceptera detta. Kanske hade han velat att LW skulle följa med till USA, hade köpt två biljetter.
Mördar LW, ringer HD som oförberedd kastar sig iväg med honom mot ARN, så fort han kommer från polisen.
Att HD inte skulle veta något... ser jag som uteslutet. Hon kanske sjukskrev sig för att hon mådde så dåligt över hela LW affären, nu är den slut och hon stortrivs i sin nya roll.

Är inne på dessa tankar också. Detta vore ju omständigheter som skulle förklara polisens tidiga agerande om människorov och snabba misstankar om SD som GM. Ifall anhöriga till LW vittnat om att SD tjatat på henne att följa med bort och hon vägrat för att sedan saknas dagen innan omtalad resa.
Citera
2018-10-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Skrev Tinna-Minna verkligen att "det skulle handla om mordet"?
Kanske finns skäl för att i så fall ta fler av vederbörandes uppgifter med en nypa salt?

Ang din spekulation om "övergrepp i rättssak": tror du inte Tinna-Minna hade delgett tråden om h*n blivit utsatt för hot? Det, i någon form, är ju en förutsättning för att ett åtal i det lagrummet skall kunna väckas.
Tror vi kan droppa allt det där. En muntlig gällande äktenskapsskillnad/vårdnad är i nuläget det mest sannolika, ja.

Hon skriver lite i gåtor, du kan kolla själv men antyder att något dokument med anknytning till mordet ska finnas att hämta på TR den 22/10. Och de är några som har fått SMS från SD som polisen har tillgång till. Om dessa innehöll direkta eller indirekta hot vet vi dock inte. Men, som har också har avhandlats i tråden, så är det oavsett kymigt få SMS från MGM som de inte ens verkar ha träffat. Jag är tyvärr långt från Örebro på måndag...
Citera
2018-10-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo det kan visst vara lugnt där, har kört där många gånger på okristlig tid då man knappt mött någon. Så nog kan det allt vara lugnt.

Tror inte sträckan skulle genera mer än typ två bilmöten, så långt är det inte,

Har du gjort något fel vill du inte bli sedd.

Men vi kanske får enas om att tycka olika.
Återkommer med frågor. Ett inlägg försvinner så lätt i mängden.
Om en mörkklädd, inte så storvuxen person löper längs planket mitt i natten och stannar och står blickstilla när ett par billyktor dyker upp. Skulle då bilföraren uppmärksamma personen?
Jag tänker på hur nära man som bilist kan komma gående trafikanter med mörka kläder utan reflex , utan att se dem fast de går på ett övergångsställe t ex.
Senast redigerad av wishfulthinking 2018-10-17 kl. 18:43. Anledning: felstavat
Citera
2018-10-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, håller med.
Min tro är att det är så enkelt och banalt som det brukar vara vid kvinnomord i "nära" relationer.

Och jag tror inte att HD är involverad alls, utan en marionett som köper allt som hon vill och måste tro för att överleva psykiskt (och kanske fysiskt).

När jag tittade på eventet som filmades där HD står tillsammans med JG, då ser jag en kvinna som både har en stark och en svagare sida. Hon är nervös av att stå på scenen (kanske inte har scenvana) men tar ändå på sig att stå där. Jag tycker mig se en person som inte alls är så tuff som hon kanske verkar. Min magkänsla säger mig att hon inte är delaktig alls.

Naturligtvis kan man inte se på en människa om den är en kallblodig mördare. Men förutom att det känns osannolikt att två människor skulle göra det här tillsammans (det är inte den kriminella världen vi pratar om) så kräver det ju planering. Då lägger man inte offret på tröskeln utanför sitt hem.

Jag tror att det enbart var en slump att HD åkte till LWs barndomstrakter.

Intressant beskrivning av HD. Kanske kompenserar både hon och SD sina låga självförtroenden med ett maniskt geogachande där de får både ära och berömmelse. Den egokicken är det kanske värt att fuska för. Men är det värt att mörda för den?
Citera
2018-10-17, 18:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Om en mörkklädd, inte så storvuxen person löper längs planket mitt i natten och stannar och står blickstilla när ett par billyktor dyker upp. Skulle då bilföraren uppmärksamma personen?
Jag tänker på hur nära man som bilist, kommer gående utan reflex, med mörka kläder, utan att se dem fast de går på ett övergångsställe t ex.
Är motorvägen belyst så kanske? Det är förbenat svårt om personen inte är belyst, rörelsen är ju då det man ofta lägger märke till.
Citera
2018-10-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är motorvägen belyst så kanske? Det är förbenat svårt om personen inte är belyst, rörelsen är ju då det man ofta lägger märke till.
Ja precis. Det är ju rörelser i det perifera seendet som mellanhjärnan reagerar på. Den som rör sig till fots längs planket lär ju se billyktorna först och instinktivt stelna till.
Bilisten ska någonstans och tänker väl mest på målet eller eventuella avfarter.
Citera
2018-10-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Citat:
Ja precis. Det är ju rörelser i det perifera seendet som mellanhjärnan reagerar på. Den som rör sig till fots längs planket lär ju se billyktorna först och instinktivt stelna till.
Bilisten ska någonstans och tänker väl mest på målet eller eventuella avfarter.
Dessutom bör ju den flyendes ögon vara mer vana vid mörker än bilisterna som kör i ljuskäglorna av sina billyktor och vägbelysningen.
Citera
2018-10-17, 18:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
EGT jag har svarat dig!
Vad mer är det du skulle önska dig svar på?

Jag,, frågade dig om du blivit hörd det har jag
frågat några gånger.
Men inget du svarar på. Du frågade om jag-vi
blivit hörda.

Många frågar om HD och SD,s barn som
jag även skrivit och frågat om du inte vet
något.
Då du är vän med dem.

22 OKT har HD länge sagt att rätten ska avgöra
något som har med mordet att göra.

Vi får ta en promenad till rätten kanske man
får veta? Eller du eller någon annan vet?

Till dig som undrade har HD genomgått en
underlivsoperation. Vet inte till 100% hur gammal Willma var då men några månader skulle vi tro.

Till dig som undrar är HD inte sjukskriven
idags läget.

Det jag-vi skrivit är saker HD berättat under
årens gång vad som är sant eller inte sant
kan vi inte svara för.

Men det som jag-vi skrivit här som HD berättat för oss står vi till. Även att SD via SMS kontaktat en del av personalen. NA ta den frågan nästa gång ni är i kontakt med Polisen och skriver om mordet.

Vi känner inte SD eller BO.

Citat:
Jag-vi besvarade ett inlägg från EGT.
Där kan du läsa hur du får tag på informationen om den 22OKT.

Det har med mordet att göra och kan köpas på rätten här i Örebro. Som inte kommer ge HD några stora förhoppningar men tyvärr tror vi SD hjärntvättat henne.

Citat:
Datumet 22 OKT 2018 om ska ha något
med fallet att göra trodde SD berättat det eller kanske HD ljugit om det med
.
Jag har svarat dig du svarar inte om du är hörd men vill veta när om vem vi är hörda.

Eftersom det inte verkar som att någon i tråden kan förstå hur detta med ett långt i förväg inplanerat datum i rätten kan ha med fallet/mordet att göra funderar jag på om det kan ha att göra med de sms som TinnaNinna säger att en del (?) av personalen fått i sina mobiler.

Kan detta att SD skickar sms till dem tolkas som att det är ett sätt att påverka vittnen? Och att HD tycker att detta varit jobbigt för henne, eftersom det är hennes arbetsplats och många kanske tittar både snett och misstänksamt på henne?

Övergrepp i rättssak?
Citera
2018-10-17, 19:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom det inte verkar som att någon i tråden kan förstå hur detta med ett långt i förväg inplanerat datum i rätten kan ha med fallet/mordet att göra funderar jag på om det kan ha att göra med de sms som TinnaNinna säger att en del (?) av personalen fått i sina mobiler.

Kan detta att SD skickar sms till dem tolkas som att det är ett sätt att påverka vittnen? Och att HD tycker att detta varit jobbigt för henne, eftersom det är hennes arbetsplats och många kanske tittar både snett och misstänksamt på henne?

Övergrepp i rättssak?

Under förutsättning att uppgiften om att någon slags förhandling förväntas äga rum den 22/10, så kvarstår min gissning att det gäller överklagande av beslag, enligt:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-17, 19:11
Medlem
Jag förstår mycket väl att SD kan vara GM och att han är skäligen misstänkt. Men för mig skaver verkligen SD som GM och motivet är ännu mer underligt.
SD är tidigare ostraffad vid 44 års ålder. Han är anställd som ingenjör, gift och har två tonårsdöttrar. Han är kanske babblig, skrytig och barnslig. Han är uppslukad av en underlig amerikaniserad "hobby" som många i det frireligiösa bibelbältet gillar. Han är dock inte frireligiös, men han gillar dykning, är en pilot på dekis och gillar kvinnor.
Det dyker upp en tjusig, rolig ungdomlig skönhet och tycke uppstår. Fast de verkar ha känt varann sen tidigare eftersom hon viger dem i missionskyrkan, trots att de inte är församlingsmedlemmar.
Hursomhelst. Han inviger henne i geocachingens fantastiska värld, och ger henne nicket Softpocahontas.Kan det vara håret?
Hon lägger ner mycket av sina tidigare bloggande och går all in i geocachandet. Eftersom hon är en fysiskt och psykiskt stark person, så går det lysande. Hon har jättekul.
Men det jag inte fattar är varför SD skulle mörda henne?
Jag har haft stalkers. Jag har haft förtvivlade dumpade pojkvänner. Jag har också haft förtvivlade, ursinnigt svartsjuka äkta män. ALDRIG har jag trottt eller känt att de skulle mörda MIG. Däremot slå rivalen på käften.
När det gäller mord i nära relationer så handlar det om människor som lever i utkanten av samhället. En eller båda är missbrukare. Eller mannen har tidigare dömts för allvarliga våldsbrott.
Tänk er själva när det urartar på midsommar. Inte tror ni att tjafset ska resultera i ett mord?
Senast redigerad av wishfulthinking 2018-10-17 kl. 19:16. Anledning: felstavat
Citera
2018-10-17, 19:25
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag tänker på hur nära man som bilist kan komma gående trafikanter med mörka kläder utan reflex , utan att se dem fast de går på ett övergångsställe t ex.

Som vanlig bilist skulle man aldrig se det då ens helljus aldrig når upp dit.

Men när det kommer en lastbil så vette f-n, de har ju ljus nog att lysa upp en mindre stad.
Citera
2018-10-17, 19:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Under förutsättning att uppgiften om att någon slags förhandling förväntas äga rum den 22/10, så kvarstår min gissning att det gäller överklagande av beslag, enligt:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jo, det har du ju redan svart på!
Glömde det! Tack!

Du har nog rätt.
Låter som det mest sannolika.

Samtidigt tänker jag att vad löser det?
Klart att det är skönt att få tillbaka sina enheter, men kvar står ju det allvarligaste. Då kan några datorer och mobiler kanske kännas som ett mindre problem.

Vi får se, om datumet 22/10 har någon relevans i fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in