2018-10-17, 11:35
Medlem
Varför har SD och HD separata adresser då de är gifta? Har det alltid varit så eller har det uppstått under fallets gång?
Citera
2018-10-17, 11:38
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Varför har SD och HD separata adresser då de är gifta? Har det alltid varit så eller har det uppstått under fallets gång?

De lade in om skilsmässa i våras, registrerades 15 mars och de har barn så det måste gå ett halvår innan slutliga papperen kan skrivas på.

Tror inte de skrivit på än men är inte säker.
Citera
2018-10-17, 11:43
Medlem
Ok, en skillsmässa kan ju komma sig av en massa orsaker men i detta fall så kan man ju närmast fundera om varför och vad som kan ha hänt i denna familjen...! Tack för svaret Cocinella
Citera
2018-10-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Precis, SD är inte lite speciell när han kör på som inget har hänt.. gissar på att han kommer skylla på pillren som han tar. Men jag tror som vissa andra här inne att det är ett planerat mord.

Tror du att allt gick enligt plan?
Citera
2018-10-17, 12:15
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tror du att allt gick enligt plan?
Enligt plan tror jag inte, bara att hon skulle bli bragd om livet och det som händer efter är väl det som kallas "damage control".
Citera
2018-10-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Enligt plan tror jag inte, bara att hon skulle bli bragd om livet och det som händer efter är väl det som kallas "damage control".

Ok, vad har du för teori om hur planen såg ut?
Citera
2018-10-17, 12:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror du inte han kastat sig ned på marken när det kommit någon bil? Känns som om man instinktivt skulle göra det.

Det var ju inte så mycket trafik den kvällen enligt Dalaan så man borde ju kunna springa långt innan det kommer någon bil.
Inte mycket, är ju väldigt relativt. Vet inte att jag kört den vägen utan att det varit någon trafik alls, så nej, jag har svårt att tänka mig att man kastar sig på marken för varje bil. Det är ändå en rätt lång sträcka utmed motorvägen vi talar om. Givetvis kan jag ha fel och det är inte ens säkert GM tagit den vägen....
Citera
2018-10-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jodå, loggar kan ändras och manipuleras digitalt av loggaren. Du kan gå och ändra datum, eller skriva in i efterhand och vips hamnar loggen i rätt plats i "datumlistan".
Se bara hur HD gjort på bla Mello mysten, mfl där hon fuskloggat, hon loggade i efterhand men skriver in ett datum längre tillbaka så hamnar loggen där.

Ah ursäkta, som Gilgrissom skriver är det svårare med TBs då de vandrar mellan cachare, men så länge du haft den och ingen annan tagit den, kan du ändra och redigera dina loggar.

Om jag ska ge en avslutande kommentar på just Mello mysten så är det intressant om det är som du tidigare skrivit att den logg som HD gjorts raderats och skrivits in på nytt. Även om vi helt bortser från om detta är "fusk" så ser jag åtminstone tre eller fyra möjliga konflikter mellan samtliga inblandade.

SD besvärar först LW genom publicera en bild med de rätta koordinaterna och de rätta svaren på alla frågorna utom fråga E (den kanske lättaste) som är utelämnad. Det är kanske ett misstag, men geocachare är vana att läsa bilder och hitta gömd information.

SD lämnar även en Hint i sin loggtext att man inte kan hitta till cachen genom att följa hans promenad i Endomondo eftersom han stängt av den denna gång. Skrivningen nästan antyder att han haft den påslagen vid tidigare loggningar av mystar och kanske även att han lämnat en annan typ av ledtråd till var cachen finns den här gången.

LW reagerar senare genom att radera HD logg efter att hon skaffat eget konto, men avstår samtidigt från att radera den bild som SD lagt upp som egentligen borde raderats tidigare. Det kunde ha gjorts finkänsligt genom att bara påtala att den inte var tillräckligt suddig.

HD reagerar slutligen genom att återskapa sin egen logg (förutsatt att informationen om detta är korrekt).
Citera
2018-10-17, 12:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Inte mycket, är ju väldigt relativt. Vet inte att jag kört den vägen utan att det varit någon trafik alls, så nej, jag har svårt att tänka mig att man kastar sig på marken för varje bil. Det är ändå en rätt lång sträcka utmed motorvägen vi talar om. Givetvis kan jag ha fel och det är inte ens säkert GM tagit den vägen....

Jo det kan visst vara lugnt där, har kört där många gånger på okristlig tid då man knappt mött någon. Så nog kan det allt vara lugnt.

Tror inte sträckan skulle genera mer än typ två bilmöten, så långt är det inte,

Har du gjort något fel vill du inte bli sedd.

Men vi kanske får enas om att tycka olika.
Citera
2018-10-17, 13:05
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, vad har du för teori om hur planen såg ut?
Nej inte alls faktiskt ser bara hur hon kan varit ett hot för andra samt att hennes syn på giftermål kan ha irriterat.
Citera
2018-10-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Som bilförare har man nog inte blicken riktad mot övre delen av slänten. En person, kanske mörkt klädd, kan nog röra sig ganska dolt där och skulle nån bilist se hen så förknippas denne knappast med ett grovt brott vid första tanken. Merparten av de som färdas på E18-E20 runt midnatt är säkert utsocknes och har inte intresse av vad som händer i Hjärsta. Som du säger....det är inte ens säkert att GM tagit den vägen heller.
Citera
2018-10-17, 13:17
Medlem
Snor-Johans avatar
"PeterNoster|65546878]Det måste vara en mördare i din nivå av dumhet. Nu har ju den "trovärdiga" polisgolaren fått uppgift om att SD kan ha tagit sig osedd hem utefter en stig som kanske inte finns och korsat ett antal gångbroar härs och tvärs.

Du tror på fullaste allvar att han skulle ha tagit blodiga kläder med sig hem hela den vägen.
Finns ju gott om platser att kasta kläder utefter den vägen t.ex där polisen letade med krattor.

Snacka om att förstöra en tråd. Starta en egen tråd som man gjorde i ett annat fall.
"Vi som vet att SD mördade LW."
--------------------------
Hahaha kul, rakt och så träffande. Du är en frisk fläkt PN .

Det finns några faktaresistenta postare som i "Vi vet att SD mördade LW tråden" kunde utveckla sina primitiva häxjakts-talanger.

- Detta klientel är kortfattat för emotionellt omdömeslösa för att se varelse SD eller LW som dom mångfacetterade personer dom faktiskt är/var.

Följdakligen har tråden översvämmats av inlägg med schitzofren touch, en religiös uppdelning i gott och ont , svart eller vitt. Ett religiöst drev som med hurrarop och klapp i händerna ger varandra själslig styrka i tävlingen att framställa SD som djävulen, Hin Håle själv och LW (nu när hon är tagen av daga) som vore hon jungfru Maria.

- Drevet av motbjudande hycklare bedyrar sin kärlek till Lena Wesström nu när hon lämnat jordelivet men som vi alla vet dom inte gjorde när hon var i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in