2018-10-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Har läst om Zymbals inlägg igen och ärlig talat tycker jag inte de ändrar någon betydelse.
Hur är det viktigt av vilket skäl hon uteblev från jobbet dan innan LW mördades?

Det spelar ingen roll på något sätt i utredningen (mer än att möjligtvis sjukdomen i sig då skulle kunna agera alibi). Men det kan vara intressant om man läser tråden att ta ställning till vilka man ser som trovärdiga. Jag ser alltså inte denna skribent som trovärdig pga ett direkt faktafel. Med det ställer jag mig även tveksam till övrig information från densamme.

Hur informationen kommit till mig kommer jag inte delge, men kan säga som så att det är inte via någon här i tråden.
Citera
2018-10-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det spelar ingen roll på något sätt i utredningen (mer än att möjligtvis sjukdomen i sig då skulle kunna agera alibi). Men det kan vara intressant om man läser tråden att ta ställning till vilka man ser som trovärdiga. Jag ser alltså inte denna skribent som trovärdig pga ett direkt faktafel. Med det ställer jag mig även tveksam till övrig information från densamme.

Hur informationen kommit till mig kommer jag inte delge, men kan säga som så att det är inte via någon här i tråden.
Ok, tack för svar.
Kan det vara så att HD ha lämnat olika skäl till frånvaro till olika personer? Är det rimligt eller omöjligt enligt dig?
Citera
2018-10-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vet bara att hon hade bytt lås när jag var där sista gången, i februari-18.
Vet inte varför, men det är ju inte svårt att koppla det till att SD haft nyckel till henne.

Tack! Det "normala" är inte att ett mord, som här, sker "just from the blue", snarast att det finns en upptrappningsfas som kan ha försåtligt ökat under längre tid.

Jag har en bestämd känsla av att LW blev riktigt RÄDD vid bilincidenten!

Hon började dokumentera.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ok, hon bytte pass, det låter trovärdigt. Det som intresserar mig mest med Tinna-Ninnas uppgifter är att hon också verkar ha ”viss insyn i utredningen” och i princip tipsar oss läsare att hämta dokument på TR den 22/10. Är det någon mer insatt som har en aning om vad det kan vara? Eftersom kroppen nu får begravas funderar jag på obduktionsprotokoll, är dessa verkligen offentliga???

Tror det endast släpps om FUP kommer. FUP blir först offentligt om och när det blir åtal.
Verkar också som att obduktonsrapporter ofta är maskade i vissa delar i FUP.

Men vad skulle det ha för betydelse för HD/SD att få veta vad som står i obduktionsrapporten?
Att hon blivit mördad, det vet vi. Det skulle inte innebära någon förändring för dom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle du kunna ha vänligheten å dra det här om 22oct och vad vi
kan förvänta oss?

Jag-vi besvarade ett inlägg från EGT.
Där kan du läsa hur du får tag på informationen om den 22OKT.

Det har med mordet att göra och kan köpas på rätten här i Örebro. Som inte kommer ge HD några stora förhoppningar men tyvärr tror vi SD hjärntvättat henne.
Citera
2018-10-16, 22:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Okej, såhär. Iom att jag vet att HD inte var på arbetet och att det var pga Amerikaresan vilket även var vad hon hänvisade till när hon bytte pass så finns det bara en liten liten möjlighet att du inte far med osanning. Möjligheten ligger i att HD skulle ha ringt in och sjukskrivit sig senare på kvällen. Jag har svårt att förstå vad det skulle fylla för syfte, men det är en möjlighet.

Om inte så kommer vi inte komma längre i detta. Jag vet det jag vet från en mycket säker källa. Du hävdar att du vet det du vet. Syftet att jag ville delge informationen var att jag inte ville att du skulle stå oemotsagd med felaktig fakta. Sedan upp till var och en i tråden vem de väljer att tro på.

Observera att jag inte är oenig när det gäller riktning på misstanke om MGM. Ser det som högst troligt att det är antingen SD eller SD/HD som kommer fällas om/när den dagen kommer. Vilket jag innerligen hoppas att den gör. Jag är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet.

Eller i omvänd ordning? Dvs. hon sjukanmälde sig först (rimligtvis innan kl 14.00 om det stämmer att hennes ordinarie arbetspass skulle ha varit 14-21. Men av någon anledning inser hon att sjukanmälan inte är en lämplig/passande orsak till hennes arbetsfrånvaro, så hon berättar för andra än arbetskamraterna att hon inte jobbar pga. den förestående USA-resan?

Om både TinnaMinnas och Zymbals uppgifter stämmer, så är det ett väldigt märkligt beteende från HD's sida. Det är illa nog att hon som av en slump hade sjukanmält sig med kort varsel samma kväll som LW blir mördad, men faktiskt ännu mer graverande om det stämmer att hon dessutom lämnat olika versioner gällande orsaken till arbetsfrånvaron
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-16 kl. 23:15.
Citera
2018-10-16, 22:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85

Det har med mordet att göra och kan köpas på rätten här i Örebro. Som inte kommer ge HD några stora förhoppningar men tyvärr tror vi SD hjärntvättat henne.
Kan du inte prata ur skägget istället?
Citera
2018-10-16, 22:58
Medlem
Citat:
Frågan besvaras i delar av den text du klippte bort. Ironiskt va.
Har även du varit på förhör?
Citera
2018-10-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85

Är det som kommer 22/10 positivt för SD då?
Citera
2018-10-16, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ok, hon bytte pass, det låter trovärdigt. Det som intresserar mig mest med Tinna-Ninnas uppgifter är att hon också verkar ha ”viss insyn i utredningen” och i princip tipsar oss läsare att hämta dokument på TR den 22/10. Är det någon mer insatt som har en aning om vad det kan vara? Eftersom kroppen nu får begravas funderar jag på obduktionsprotokoll, är dessa verkligen offentliga???

Jag-vi har ingen insyn i någon utredning det jag-vi skrivit här.
Är saker HD genom åren berättat långt från allt.
Saker vi blivit indragna i med förhör sms från SD.
Ingen av oss kände BO eller SD någon har träffat honom vid få tillfällen.
Citera
2018-10-16, 23:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det visar oavsett att resan inte planerats sedan länge, isåfall borde hon begärt ledigt i god tid. Ingen julklapp från föräldrarna har vi redan fått veta. Undrar egentligen hur mycket lögner vi har serverats i början av denna tråd?
Funderar på guldskon som skulle till USA, kan den loggen också vara manipulerad i efterhand? För att plantera in info om att resan var planerad.

Nja, en sådan logg (avseende spårbara cacher) är nog svårare att manipulera i efterhand, då loggarna måste hamna rätt i ett flöde. Dvs. andra geocachare kan lämna eller plocka på sig den flyttbara cachen med ganska korta intervall, och då kan man inte enkelt klämma in någon logg i efterhand. Loggen måste ju även stämma överens med den status/position som cachen har vid ett givet tillfälle.

Jag tror att hennes loggtext stämmer, där hon skrivit att hon tänkte ta med sig guldskon till USA. Däremot skrev hon den under helgen (12-13/5) precis innan sjukskrivningen/resan, vilket gör att resan likväl kan ha planerats in med mycket kort varsel.

(Jag har fått känslan att SD hade planerat sin del av USA-resan längre i förväg då hans chef nämnt att hans semester varit inplanerad sedan en längre tid. Däremot kanske ursprungsplanen var att han skulle resa ensam, men av någon anledning beslöt de med några få dagars varsel att HD skulle följa med).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-16 kl. 23:25.
Citera
2018-10-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du är inte riktigt klok alltså!
Törs man fråga dig om du inte tycker fallet är tillräckligt dramatiskt eftersom du ständigt fiskar efter otäckheter.
Vågar påstå det är dina egna frånstötande önskningar som inte har ett dugg med mordet att göra.

Jo det är redan osannolikt dramatiskt. Försöker att förstå HDs agerande som för mig är ganska förvirrande, osäker om hon är ett offer eller en förövare.
Sedan struntar jag högaktningsfullt i dina övriga påståenden och provokationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in