2018-10-17, 17:10
Medlem
intruders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Frun måste ha sovit jävligt djupt.

Eller så höll hon på med liknande aktivitet. Varför tog inte BO en taxi hem? Och varför satte hon (BO) mobilen på inspelning? Väntade hon på närmande? F-profilen får fint sällskap i häktet av k-profilen. Då kan de jämföra sina aktiviteter.
Snälla, skriv namnet här på F-profilen, blir galen av nyfikenhet.
Citera
2018-10-17, 17:11
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Efter lite läsning i den här tråden tror jag följande:

GS och MA är swingers och så är även JB.
JB har haft sex vid tidigare tillfällen med GS och MA, samt eventuellt en fjärde person.

Kvällen ifråga var planerna att ha en fyrkant men då den fjärde inte var riktigt kry, alternativt inte tände på den fjärde person, tyckte JB att det inte var intressant för henne att fortsätta festen som en trio. Det har inte GS fattat utan försöker ändå få till lite sexuella aktiviteter. JB är inte intresserad och sen är våldtäkten ett faktum.

Om man ska tro GS uppgift i förhöret att "de aldrig kyssts tidigare" (han och bo får man anta), vilket de i teorin skulle kunnat skippa och bara gått pang på rödbetan sas, lutar jag snarare åt följande:

MA + bo kan ha hänt och GS skulle vilja delta någon gång.
bo + sjukling kan ha hänt.
MA + GS + sjukling kan ha hänt.
En idé kan ha varit MA + GS och bo + sjukling och sedan låta det utvecklas. När sjuklingen avvek var JB inte intresserad alternativt inte intresserad av kombinationen MA+GS+bo.

Om MA+GS har trängsel i sovrummet med deltagare som är med på noterna är det knappast moraliskt förkastligt.
Senast redigerad av magpie 2018-10-17 kl. 17:49. Anledning: Ändrat till bo
Citera
2018-10-17, 17:13
Bannlyst
[quote=Itoy|65564035]Är det hon JB?[/QUOTE

Enligt häkningsprotokollet så är BO misstänkt under 18 år

Enligt Instagraminlägg så verkar en 26- åring jobbat under helgen uppe i Stlm.

Hon sover över hos MA/GS..men har en egen lgh på Högalidsgatan..lite stökigt fall.
Citera
2018-10-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om hans uppgifter i förhör visar sig stämma med ljudinspelningen så blir han frikänd.
Om han däremot har ljugit, för att han inte kände till att inspelningen fanns, så är han körd.

Så mycket beror nog på ljudinspelningen.

Hade de uppgifter han lämnat i förhöret stämt med uppgifterna i ljudupptagningen är det tveksamt om han blivit häktad med den högre sannolikhetsgraden.

Det verkar ju inte heller som fruns vittnesmål talar till hans fördel direkt, även om det vittnesmålet inte väger så tungt i sammanhanget.
Citera
2018-10-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Kan vara så att bo valt att anmäla för att frun kom på dem och på så vis rädda sin chans till jobb i en bransch som frun har mycket att säga till om? Eller så är han en vidrig våldtäktsman vi får se men,jag tror inte han blir dömd

Så en falsk anmälan skulle bättra på hennes chanser till jobbkarriär där du anser att Monika har mycket att säga till om 😏. Många i tråden som tar lätt på en anmälan om våldtäkt, märkligt. Sen utgår en del att GS var kapabel att kalkylera riskerna att åka dit efter x antal vinflaskor eller vad han nu tar. Tvärtom skulle jag nog säga att det krävs mod att anmäla en våldtäkt är hon dessutom i beroende ställning ( bransch ) och vän till båda så känns en falskanklagelse väldigt osannolikt.
Hon har absolut inget att vinna på det. Bara att titta hur hon hängs ut i den här tråden. Vidrigt !
Citera
2018-10-17, 17:22
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGarfield
Hade de uppgifter han lämnat i förhöret stämt med uppgifterna i ljudupptagningen är det tveksamt om han blivit häktad med den högre sannolikhetsgraden.

Det verkar ju inte heller som fruns vittnesmål talar till hans fördel direkt, även om det vittnesmålet inte väger så tungt i sammanhanget.

Det ska väl kanske säkerställas tekniskt att ljudupptagningen skett vid rätt plats, tidpunkt och med rätt personer innan den kan användas som bevisning i någon form. Sedan kan det vara som någon skrev tidigare, att inspelningen kanske skedde under rökpausen där det ena och det andra kan ha sagts.
Citera
2018-10-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Det ska väl kanske säkerställas tekniskt att ljudupptagningen skett vid rätt plats, tidpunkt och med rätt personer innan den kan användas som bevisning i någon form. Sedan kan det vara som någon skrev tidigare, att inspelningen kanske skedde under rökpausen där det ena och det andra kan ha sagts.

Om man nu tror på att rök pausen ägde rum.
Det gör inte jag.
Citera
2018-10-17, 17:23
Medlem
OweGbgs avatar
[quote=Bitcoinkung|65564068]
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Är det hon JB?[/QUOTE

Enligt häkningsprotokollet så är BO misstänkt under 18 år

Enligt Instagraminlägg så verkar en 26- åring jobbat under helgen uppe i Stlm.

Hon sover över hos MA/GS..men har en egen lgh på Högalidsgatan..lite stökigt fall.
Fast brottsmålkoden visar 0661 som är våldtäkt inkl grov mot kvinna över 18 år inomhus
Citera
2018-10-17, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Så en falsk anmälan skulle bättra på hennes chanser till jobbkarriär där du anser att Monika har mycket att säga till om 😏. Många i tråden som tar lätt på en anmälan om våldtäkt, märkligt. Sen utgår en del att GS var kapabel att kalkylera riskerna att åka dit efter x antal vinflaskor eller vad han nu tar. Tvärtom skulle jag nog säga att det krävs mod att anmäla en våldtäkt är hon dessutom i beroende ställning ( bransch ) och vän till båda så känns en falskanklagelse väldigt osannolikt.
Hon har absolut inget att vinna på det. Bara att titta hur hon hängs ut i den här tråden. Vidrigt !

GS dricker sig full och blir kåt. Frugan sover djupt. Jag tror han planerat detta successivt under kvällen. Han tar in flera flaskor vin för att fylla BO. Sedan förföra henne. När hon inte vill så spårar det ut. Alkoholen skapar beteenden som gör att det till slut spårar ur. Anders Timell är samma slemmiga typ.
Citera
2018-10-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo

Som någon/några länkad tidigare så verkar hon gilla att anmäla saker. Har gjort tidigare med mindre framgång, får se om hon lyckas bättre den här gången.

Står varken på BOs eller GMs sida så länge jag inte har mer information om det inträffade.
Citera
2018-10-17, 17:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Och Du har varit tjänstgörande polis de senaste 35 åren? det är bra att du kan läsa, mindre bra att du inte lyssnar på tjänstgörande personal, det finnes en viss acceptans, men hos alla når den en gräns, toleransen är stor, men även där finnes gränser, vi som arbetar med situationer som inte en vardaglig person behöver möta har ibland svårt att förstå verklighet, i verkligheten sker händelser snabbt, mycket snabbt, man måste reagera, man har övat dessa situationer gång på gång för att undvika våld, men en människa är en människa, om så med yrket polis, upplever jag att du vill ta livet av mig, gör jag vad jag kan för att stoppa dig

Var någonstans påstår jag att varit tjänstgörande polis?
I 35 år?

Jag vet inte till vad som du skriver härör till aktuellt fall?
Är det någon polis som har varit involverad i det som tråden handlar om,
som uttryckt sig på följande vis?

"det finnes en viss acceptans, men hos alla når den en gräns, toleransen är stor, men även där finnes gränser, vi som arbetar med situationer som inte en vardaglig person behöver möta har ibland svårt att förstå verklighet, i verkligheten sker händelser snabbt, mycket snabbt, man måste reagera, man har övat dessa situationer gång på gång för att undvika våld, men en människa är en människa, om så med yrket polis, upplever jag att du vill ta livet av mig, gör jag vad jag kan för att stoppa dig"

Det jag svarade på var:
"2.Beslagen av GS telefon och Morgonrock,
Vad anser du konstigt med dom beslagen?"

" 2.Nej inte konstigt, men det gör man endast om man tror att man kan säkra bevis genom dessa beslag, vilket givetvis talar emot GS"

Tror du på något sätt att det är något Unikt som har skett att en morgonrock och en mobiltelefon
tillhörande MGM har beslagtagits när man utreder en eventuell våldtäkt?
Eller vad menar du med dravlet ovanför som fetats?
Citera
2018-10-17, 17:28
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Förhöret med GS påbörjades 19:05 i lördags. Kan inte tänka mig att inspelningen var känd för någon annan än polisen och BO vid den tidpunkten.

Varför tog det så lång tid innan G*lenn blev förhörd? Brukar inte det ske ganska omgående?
Berusning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in