2018-10-16, 23:37
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Han gjorde bort sig i förhöret i alla fall. Varför ens svara på en enda fråga snuten har? Jag tror inte han är skyldig, hon var säkert med på det och fick ångest men varför inte överlägga med sin advokat innan man svarar på en enda fråga?

Neka till allt, ge inte polisen någon information. Var lite iskall och spela inte ut alla kort direkt.

Den strategin gick inget vidare för Kulturprofilen, han sa inte något av värde öht i sina förhör men blev ändå dömd i TR, kanske han frias i HR.

Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Folk fattar inte sånt där. De tror det är bra att verka samarbetsvillig. Gjorde själv samma misstag mitt första polisförhör att börja snacka med polisen innan advokaten. Men då hade jag till skillnad från GS ungdomlig okunskap att skylla på och inte misstänkt för något lika skamligt som våldtäkt mot barn.

Det finns faktiskt ingen gyllene regel i dessa sammanhang, men dom som gått i 'livets hårda skola' är övertygade om att regeln om 'inga kommentarer' funkar bäst men så är inte fallet. Lägg gärna fram din egen version med tillägget inte utan ett juridiskt ombud.

/Provokatör
Citera
2018-10-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Både GS telefon och morgonrock har tagits i beslag, det är 100 % (enligt häktningspremomorian etc)
Troligen så ska dom kolla efter sperma på morgonrocken, det bedömer jag som troligt

jo, men det spelar ingen roll eftersom han redan har erkänt att de haft sex.
Eller att i alla fall en person har haft det.
Man brukar ju vara två...
Citera
2018-10-16, 23:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Både GS telefon och morgonrock har tagits i beslag, det är 100 % (enligt häktningspremomorian etc)
Troligen så ska dom kolla efter sperma på morgonrocken, det bedömer jag som troligt

Inga konstigheter med det och man hämtar nog in mer ska du se från brottsplats och i hans hem.
Han är ju misstänkt och häktad så dom finkammar just nu och utredningen rullar på. Han kan vara hörd igen och kommer höras en hel del dom kommande dagarna. Skulle inte bli förvånad om han ändrar sin historia ju mer förundersökningen lider. Men det beror givetvis på ljudfilen vad som hörs på den.
Citera
2018-10-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne

Ja han har erkänt att han har använt fingrar och tunga.
Så min gissning är att dom kommer att söka efter sperma på Morgonrocken.
Sedan kommer även rättsmedicinska undersökningen bli väldigt avgörande, samt givetvis vad flickan har sagt i anmälan och förhör.
Citera
2018-10-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne

Eller så va de 2 som hade sex. Men 1 ångrade sig i efterhand.
Citera
2018-10-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Eller så va de 2 som hade sex. Men 1 ångrade sig i efterhand.

Ja, precis.
Citera
2018-10-16, 23:43
Medlem
Citat:
Försök skulle göras...om det inte skulle gå direkt, så skulle jag vänta till han hade permission eller muckade....

Fast du skrev ju "idag". Hur många timmar är i ditt dygn om du kan vänta tills nån mucka?
Citera
2018-10-16, 23:43
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Den finns här den är hemlig såtillvida att namnen är maskade.
https://minfil.com/jbockej7bf

Jo, jag har redan läst men frågan är hur protokollet hamnade här på Flashback. För vad jag vet så har inte rätten någon skyldighet att lämna ut förhörsprotokoll. Det måste (?) alltså vara någon inom rättsvårdande myndigheter som gått över gränsen...
Citera
2018-10-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Fast du skrev ju "idag". Hur många timmar är i ditt dygn om du kan vänta tills nån mucka?

Skrev alldeles nyss att försök skulle göras, och om det inte gick, så är svaret på din fråga att jag skulle kunna vänta hur länge som helst.
Citera
2018-10-16, 23:46
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Dom hittar säkert gammal sådan som har droppat också. Karln har svårt att sätta gränser och troligtvis har han tröttnat på den åldrande Monika. Då är det nog handtralla som gäller under rocken.
Citera
2018-10-16, 23:47
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jo, jag har redan läst men frågan är hur protokollet hamnade här på Flashback. För vad jag vet så har inte rätten någon skyldighet att lämna ut förhörsprotokoll. Det måste (?) alltså vara någon inom rättsvårdande myndigheter som gått över gränsen...

Men om du tittar vilka myndigheter som laddat ner filen ser du både polis, media och tom Riksdagen så den är nog publik.
Citera
2018-10-16, 23:51
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Dom hittar säkert gammal sådan som har droppat också. Karln har svårt att sätta gränser och troligtvis har han tröttnat på den åldrande Monika. Då är det nog handtralla som gäller under rocken.

Men han gillar nog rocken skarpt, för han gjorde anspråk på att få tillbaka den, enligt protokollet.
Han kanske vill ha den på sig på häktet och under kommande förhandlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in