2018-10-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Felciterat, ändra gärna så hela min text kommer med, (meningarna ändrar betydelse när du klipper och klistrar)

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Zymbal skriver att hon bytte arbetspass 14/5 pga resan. Men polisen har enligt Tinna-Minna fått info i förhör att hon sjukskrivit sig den 14/5. Intressant att uppgifterna går isär. Kan bytet av arbetspass ha gällt en annan dag? I princip hade hon ju kunnat jobba dagen före avresa.

Har läst om Zymbals inlägg igen och ärlig talat tycker jag inte de ändrar någon betydelse.
Hur är det viktigt av vilket skäl hon uteblev från jobbet dan innan LW mördades?
Citera
2018-10-16, 22:34
Medlem
Citat:
Frågan besvaras i delar av den text du klippte bort. Ironiskt va.

Bäst jag läser om en tredje gång då.

Edit: Nej, jag fattar inte skillnaden. Jag menar inte att tjafsa, så vi släpper det.

Jag är dessutom enig med er två om att rätt GM håller på att lagföras.
Senast redigerad av glendale 2018-10-16 kl. 22:38.
Citera
2018-10-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Tror du att HD anmält SD för misshandel eller liknande? I s f förstår jag verkligen inte varför HD hängt med SD hela sommaren. Det blir bara konstigare...

Jag menade LWs båda anmälningar. Men jag skulle inte bli förvånad om HD också har varit utsatt, och blivit tvingad/hotad att vara med SD i slutet av sommaren. Kan dokumentet den 22/10 ha med skilsmässan att göra? Hon kanske har begärt ensam vårdnad om barnen, och det har varit uppe i tingsrätten för beslut? Synd att jag inte kan mer om juridik...
Citera
2018-10-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det nu händer något överhuvudtaget vilket jag inte är övertygad om, ännu.

Enligt vad HD ska ha sagt till Tinna så ska det tydligen gynna SD.

Så tolkade inte jag det, men det skulle ha med mordet att göra.
Citera
2018-10-16, 22:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Amerikaresan

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Många här har nog jobb och vet att man inte kan ringa och säga. Hej jag kommer inte jag ska ut och resa lite med då kort varsel.

Varför sjukanmälde hon sig då?
Varför ringer hon om hon ska resa😳
Nej den köper vi inte.

Ni kanske båda har uppfattat rätt. Skillnaden kan ju faktiskt bero på att HD lämnat olika förklaringar avseende sin arbetsfrånvaro för den 14 maj
Citera
2018-10-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ja..ibland känns mordet faktiskt planerat och att tanken med den hastigt inplanerade usa-resan var tänkt som alibi. Att de skulle vara på väg eller redan vara i usa när det upptäcktes att LW saknades..

Det var ju MVs senaste info, att det verkade förelegat viss planering...
Citera
2018-10-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ni kanske båda har uppfattat rätt. Skillnaden kan ju faktiskt bero på att HD lämnat olika förklaringar avseende sin arbetsfrånvaro för den 14 maj
Hmmm. Tack för det! Bra där.
Citera
2018-10-16, 22:43
Bannlyst
Citat:
Okej, såhär. Iom att jag vet att HD inte var på arbetet och att det var pga Amerikaresan vilket även var vad hon hänvisade till när hon bytte pass så finns det bara en liten liten möjlighet att du inte far med osanning. Möjligheten ligger i att HD skulle ha ringt in och sjukskrivit sig senare på kvällen. Jag har svårt att förstå vad det skulle fylla för syfte, men det är en möjlighet.

Om inte så kommer vi inte komma längre i detta. Jag vet det jag vet från en mycket säker källa. Du hävdar att du vet det du vet. Syftet att jag ville delge informationen var att jag inte ville att du skulle stå oemotsagd med felaktig fakta. Sedan upp till var och en i tråden vem de väljer att tro på.

Observera att jag inte är oenig när det gäller riktning på misstanke om MGM. Ser det som högst troligt att det är antingen SD eller SD/HD som kommer fällas om/när den dagen kommer. Vilket jag innerligen hoppas att den gör. Jag är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet.

Jag- vi kommer inte att ändra oss en cm.
HD ringde den 14Maj och sjukanmälde sig jag-vi tror mer på vår chef och vår arbetsledare.
Så även på vår medarbetare som fick ta emot samtalet från HD.

Bytte av pass kan man göra utan ett samtal.!
Men vi kommer inte längre vi ändrar inte oss vi står fast till att HD ringde och sjukanmälde sig.

Jag - vi är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet. Att HD den 14Maj ringer för att vilja ändra pass för en resa men då kort varsel.
Citera
2018-10-16, 22:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD har inte varit hemma hela kvällen.
Så dom uppgifterna stämmer inte och han har lämnat olika uppgifter i olika förhör som inte är tillförlitliga.

Jag kan förstå att han inte kan ha ett alibi för hela kvällen.
Men har man några uppgifter som styrker att han t. ex har varit hemma en viss tid före eller efter den förmodade tiden för brottet?

Har förståelse för om du inte kan avslöja något, men är lite nyfiken på dels hur man kan få alibi om man som SD bor ensam men möjligen bara kan ha sovande barn hemma. Sätter på datorn, aktivitet på den?

Förmodar att mastuppkopplingarna inte kan avslöja exakt position för hans mobil i det område som mordet begicks. Isf vore det inga problem. Men det kanske kan visa om en person varit ute och rört sig och inom det område som mastarna täcker. Kan en sådan uppkoppling mot huset vara tillräckligt bevis tillsammans med annan indikation t ex datorn?

Funderar på detta eftersom det varit lite diskussioner efter ett av dina inlägg om att man kollat tid mot den tänkta flyktvägen som SD kan ha haft.

Han har alltså varit hemma en viss tid efter mordet? Kan man dra den slutsatsen att det är något ni vet?
Citera
2018-10-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag- vi kommer inte att ändra oss en cm.
HD ringde den 14Maj och sjukanmälde sig jag-vi tror mer på vår chef och vår arbetsledare.
Så även på vår medarbetare som fick ta emot samtalet från HD.

Bytte av pass kan man göra utan ett samtal.!
Men vi kommer inte längre vi ändrar inte oss vi står fast till att HD ringde och sjukanmälde sig.

Jag - vi är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet. Att HD den 14Maj ringer för att vilja ändra pass för en resa men då kort varsel.

Skulle du kunna ha vänligheten å dra det här om 22oct och vad vi
kan förvänta oss?
Citera
2018-10-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle du kunna ha vänligheten å dra det här om 22oct och vad vi
kan förvänta oss?
Det skulle jag också vilja veta, tack.
Citera
2018-10-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det visar oavsett att resan inte planerats sedan länge, isåfall borde hon begärt ledigt i god tid. Ingen julklapp från föräldrarna har vi redan fått veta. Undrar egentligen hur mycket lögner vi har serverats i början av denna tråd?
Funderar på guldskon som skulle till USA, kan den loggen också vara manipulerad i efterhand? För att plantera in info om att resan var planerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in