2018-10-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Det var en fråga vi fick om HD var på
resa då med planet.

HD sjukanmälde sig den 14Maj.
Det är skillnad på att vara sjukskriven vilket HD inte var. Det är inget vi skrivit.

Hade HD varit sjukskriven hade hon inte behövt
ringa och sjukanmäla sig.

Om du hade läst vad vi skrivit hade du läst
att HD sjukanmälde sig.!
Det är lite skillnad på att sjukanmäla sig och
vara sjukskriven.

Hade HD varit sjukskriven hade hon inte behövt
ringa och sjukanmäla sig.

Vad är det som du inte förstår?
Inläggaren syftar du på oss mig vad var det
jag-vi inte skrev och berättade för dig?

Har du frågat HD om operationen?
Så många år efter vart ni inte VÄNNER.!

Vad säger HD när hennes man fd.man berättat
om hans sexuella relationer för dig?
Tror inte HD är så intresserad av att lyssna på
det då hon för ett antal år sedan gjort klart för SD och andra vilken befrielse att hon blev av med honom.

Varför frågade du inget om 22OKT?

Det är gratis upp till 10 sidor därefter kostar
ett papper 2kr. Vill man köpa det så ta en promenad till rätten. Om inte SD berättar vad det är 😜

Vad anser du är felaktigt?
Jag-vi har endast skrivit det HD berttät genom
åren. LÅNGT från ALLT.!

Kan vi hjälpas åt att tolka ? Vad är problemet?

HD ringde och sjukanmälde sig den 14 MAJ

Då du inte kan läsa vad jag-vi skriver kanske
någon annan här kan hjälpa dig.?!
Det har du ju deklarerat.

Du är intresserad av telefoner allt vad andra skriver som MV är påhitt.

Hoppas han hon inte skriver mer så du kan springa med info till MGM.!

Men vad jag skriver är att HD inte ringde och sjukanmälde sig den 14e. Hon skulle ha arbetat, ja, men hon sjukanmälde sig inte. Hon var öppen med varför hon inte kunde jobba. Det hade ingenting med sjukdom att göra.

Iom att du har fel på denna punkt tvivlar jag på resten också. Men är som sagt öppen för att du kan ha fått just detta om bakfoten också.
Senast redigerad av Zymbal 2018-10-16 kl. 20:57. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det låter lovande?
Jag är positiv till att det kommer att klaras upp. Trots att man tappat fart i utredningen och tappat tid.
Citera
2018-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nu har det ingen bäring i HD:s fall om hon jobbade, var ledig eller sjukskriven för hennes alibis skull. Skulle hon jobba så var det 14-21 enligt inläggaren. Efter 21 hade hon i så fall gott om tid att ta livet av LW.

Bäringen skulle kunna vara att hin mådde dåligt för hon fick vetskap om SD-LW.
Men jag tittade på denna inläggares inlägg med lite förundran över alla uppgifter. Det verkade komma nya negativa saker varje dag. Kändes inte rätt...

Nu har jag en fråga till just dig EGT. Och andra.
Varifrån härrör det uttalande som ständigt upprepats genom tråden "HD har utdelat totalt kontaktförbud till SD med LW"?
Varifrån kommer det?
Från HD eller via en "tolkare" som planterat det?

Det har jag funderat över länge.

Börjar med dig EGT. Sa HD det till dig?
Tack för svar.
Citera
2018-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om det du skriver är sant, så vore det i så fall inte en dag för tidigt!

Den typ av [ev] läckor som du ägnat dig åt att sprida är förödande för rättssäkerheten, men jag gissar att det inte bekommer dig det minsta.
För dig är det tydligen glädjande och gissningsvis ger det dig tillfredställelse, att dina uppgifter efterfrågas här i tråden?

OnT: Örebropolisens valhänta hantering av sökandet efter "försvunnen person" (=LW) har med rätta kritiserats här i tråden. Om adekvat sökning skett raskt och kompetent, så är det inte omöjligt att man hade kunnat hitta LW vid liv, dock visserligen i så fall sannolikt svårt skadad.
Idag meddelar SR Ekot om allvarlig kritik mot hur ärendet med den försvunna kvinnan i Sävsjö hanterades. Hon frös ihjäl ute när poliser sökte henne i köpcentra och på bibliotek...
Här läsning om fallet:
https://www.vetlandaposten.se/article/aklagaren-om-savsjotragedin-flickans-fotter-fick-amputeras/

Hoppas att nån kompetent oberoende kommitté så småningom får i uppdrag att titta närmare på hur LW-ärendet hanterades initialt.
Lena Wesström kunde kanske varit vid liv idag, tänk på det!

SR Ekot idag (ett inslag på ca 3 min):
Polisens sökinsats brast
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7066426

Jag tänker igenom varje ord jag skriver i tråden för att inte förstöra någonting i utredningen. Så jag skriver inte vitt och brett om allt jag vet. Sitter på mer information som jag inte kan delges då der är viktig bevisning vid ett eventuellt kommande förhör. Så du behöver inte vara orolig för att jag saboterar utredningen.
Citera
2018-10-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ang 22 okt och skribenten som säger sig vara kollega så ställer jag mig väldigt tveksam då det kommit till min kännedom att HD inte alls var sjukskriven den 14e vilket går stick i stäv med annan information från samma skribent.

Citat från skribenten:
”Ja HD ringde och sjukanmälde sig 14 Maj
Det vet jag vi inte om hon var på något plan.”

Bonusinfo: Jag råkar även veta att HD inte var på arbetet aktuellt datum så viss riktighet finns där.

Med detta sagt/skrivet så KAN naturligtvis skribenten vara kollega till H ändå. Fått vissa delar om bakfoten bara i så fall.
Och vad var då anledningen till att hon inte var där då?
Citera
2018-10-16, 21:06
Medlem
Citat:
Förhör i TR? Den var ny...

Varifrån kom TR?
Citera
2018-10-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu har jag en fråga till just dig EGT. Och andra.
Varifrån härrör det uttalande som ständigt upprepats genom tråden "HD har utdelat totalt kontaktförbud till SD med LW"?
Varifrån kommer det?
Från HD eller via en "tolkare" som planterat det?

Det har jag funderat över länge.

Börjar med dig EGT. Sa HD det till dig?
Tack för svar.
Inte från mig.
Trodde däremot tidigt att dom bröt helt efter bilincidenten, men det visade sig vara grovt fel.
Citera
2018-10-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Och vad var då anledningen till att hon inte var där då?

Amerikaresan
Citera
2018-10-16, 21:11
Medlem
Citat:
Men vad jag skriver är att HD inte ringde och sjukanmälde sig den 14e. Hon skulle ha arbetat, ja, men hon sjukanmälde sig inte. Hon var öppen med varför hon inte kunde jobba. Det hade ingenting med sjukdom att göra.

Iom att du har fel på denna punkt tvivlar jag på resten också. Men är som sagt öppen för att du kan ha fått just detta om bakfoten också.
Och varför kunde hon inte jobba då?
Citera
2018-10-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Angående den 22 oktober så tror jag att SD är kallad till förhör. I regel är den som är misstänkt för brottet bland de sista att förhöras, även vid grova brott, så jag tror nog att det är det som kommer att hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varifrån kom TR?
Enligt inläggaren var det nått som händer 22:a i TingsRätten.
Bergabo gissade på förhör, och mig vetligen hålls inte förhör i TR...
Citera
2018-10-16, 21:15
Medlem
Citat:
Inte från mig.
Trodde däremot tidigt att dom bröt helt efter bilincidenten, men det visade sig vara grovt fel.

Tack! Nu hade troligtvis HD känt till detta längre tid än först efter bilincidenten, tror jag.

Hur som. Frågan går vidare ...? Vad baseras detta uttalande från HD på ???
Citera
2018-10-16, 21:19
Medlem
Citat:
Amerikaresan
Går man och kommer som man vill på den där arbetsplatsen eller är det bara HD som har det privilegiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in