2018-10-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja, där någonstans, frågade inte om exakt datum.
Som sagt, väl många sammanträffanden för att SD och/eller HD inte skulle ha med mordet att göra.

Var det du som berättade att hon hade bytt lås för att SD inte skulle komma in med nyckeln? Låter ju som att han var riktigt obehaglig mot LW innan mordet. Normalt är ju att bara återlämna nyckeln och sedan lämna fd partnern ifred.
Citera
2018-10-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Okej, såhär. Iom att jag vet att HD inte var på arbetet och att det var pga Amerikaresan Jag vet det jag vet från en mycket säker källa.

Observera att jag inte är oenig när det gäller riktning på misstanke om MGM. Ser det som högst troligt att det är antingen SD eller SD/HD som kommer fällas om/när den dagen kommer. Vilket jag innerligen hoppas att den gör. Jag är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet.

Det låter ju jättekonstigt. Sjukanmälde hon sig då eller bara begärde att få vara ledig?
Så länge ni båda hävdar att hon uteblev så kanske det inte spelar någon avgörande roll huruvida hon sjukanmälde sig eller bara tog ledigt vad beträffar trovärdigheten av dessa uppgifter. Det är ju ändå hyfsat lik information ni kommer med.
Citera
2018-10-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den vanliga tågordningen är försvaret först får gå igenom FUP för
att se om dom vill göra tillägg, ytterligare förhör eller liknande.
Utredningen lär inte vara klar så vi glömmer FUP så länge.

Tack, men jag tror absolut något viktigt dokument offentliggörs den 22/10. Kan det vara hennes tidigare polisanmälningar mot SD?
Citera
2018-10-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det låter ju jättekonstigt. Sjukanmälde hon sig då eller bara begärde att få vara ledig?
Så länge ni båda hävdar att hon uteblev så kanske det inte spelar någon avgörande roll huruvida hon sjukanmälde sig eller bara tog ledigt vad beträffar trovärdigheten av dessa uppgifter. Det är ju ändå hyfsat lik information ni kommer med.

Felciterat, ändra gärna så hela min text kommer med, (meningarna ändrar betydelse när du klipper och klistrar)

Hela texten:

Okej, såhär. Iom att jag vet att HD inte var på arbetet och att det var pga Amerikaresan vilket även var vad hon hänvisade till när hon bytte pass så finns det bara en liten liten möjlighet att du inte far med osanning. Möjligheten ligger i att HD skulle ha ringt in och sjukskrivit sig senare på kvällen. Jag har svårt att förstå vad det skulle fylla för syfte, men det är en möjlighet.

Om inte så kommer vi inte komma längre i detta. Jag vet det jag vet från en mycket säker källa. Du hävdar att du vet det du vet. Syftet att jag ville delge informationen var att jag inte ville att du skulle stå oemotsagd med felaktig fakta. Sedan upp till var och en i tråden vem de väljer att tro på.

Observera att jag inte är oenig när det gäller riktning på misstanke om MGM. Ser det som högst troligt att det är antingen SD eller SD/HD som kommer fällas om/när den dagen kommer. Vilket jag innerligen hoppas att den gör. Jag är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet.
Citera
2018-10-16, 22:23
Medlem
Citat:
Varsågod, jag fick också från två källor att SD hade haft nyckel till LWs lägenhet.
Samt att LW sagt att :- Nu har det skurit sig ordentligt mellan Stefan och mig.
Detta också vintern 2018...

När bytte hon lås? Gissar det var i samma veva?
Citera
2018-10-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack, men jag tror absolut något viktigt dokument offentliggörs den 22/10. Kan det vara hennes tidigare polisanmälningar mot SD?

Tror du att HD anmält SD för misshandel eller liknande? I s f förstår jag verkligen inte varför HD hängt med SD hela sommaren. Det blir bara konstigare...
Citera
2018-10-16, 22:25
Medlem
Citat:

Zymbal skriver att hon bytte arbetspass 14/5 pga resan. Men polisen har enligt Tinna-Minna fått info i förhör att hon sjukskrivit sig den 14/5. Intressant att uppgifterna går isär. Kan bytet av arbetspass ha gällt en annan dag? I princip hade hon ju kunnat jobba dagen före avresa.
Citera
2018-10-16, 22:28
Medlem
Citat:
Var det du som berättade att hon hade bytt lås för att SD inte skulle komma in med nyckeln? Låter ju som att han var riktigt obehaglig mot LW innan mordet. Normalt är ju att bara återlämna nyckeln och sedan lämna fd partnern ifred.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När bytte hon lås? Gissar det var i samma veva?

Jag vet bara att hon hade bytt lås när jag var där sista gången, i februari-18.
Vet inte varför, men det är ju inte svårt att koppla det till att SD haft nyckel till henne.
Citera
2018-10-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Felciterat, ändra gärna så hela min text kommer med, (meningarna ändrar betydelse när du klipper och klistrar)

Ok, ursäkta då.
Kommer du svara på frågan? Och, var kommer din information? Du ifrågasätter Tinna men räknar med att din inte blir ifrågasatt?
Citera
2018-10-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ja, där någonstans, frågade inte om exakt datum.
Som sagt, väl många sammanträffanden för att SD och/eller HD inte skulle ha med mordet att göra.
Ja..ibland känns mordet faktiskt planerat och att tanken med den hastigt inplanerade usa-resan var tänkt som alibi. Att de skulle vara på väg eller redan vara i usa när det upptäcktes att LW saknades..
Citera
2018-10-16, 22:33
Medlem
Citat:

Om det nu händer något överhuvudtaget vilket jag inte är övertygad om, ännu.

Enligt vad HD ska ha sagt till Tinna så ska det tydligen gynna SD.
Citera
2018-10-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ok, ursäkta då.
Kommer du svara på frågan? Och, var kommer din information? Du ifrågasätter Tinna men räknar med att din inte blir ifrågasatt?

Frågan besvaras i delar av den text du klippte bort. Ironiskt va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in