2018-10-16, 22:26
  #1
Medlem
JustZlatans avatar
Jag skulle vilja besöka Frankrike så att jag får se alla dessa fantastiska franska damer. Men då huvudstaden verkar vara ett råttbo nuförtiden vill jag åka till en annan stad som har kvar sin äkta franska charm med vackra kvinnor och pittoreska stadsdelar. Jag antar att Cannes, St Tropez och Nice inte heller är äkta franskt nuförtiden, utan de är mest för ytliga patetiska utlänningar som vill charma silikonfyllda korkade blondiner med kreditkort. Så vart ska jag åka någonstans?
Citera
2018-10-16, 22:27
  #2
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Dra ut på landsbygden, helt underbart.
Citera
2018-10-16, 22:36
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Dra ut på landsbygden, helt underbart.

+1 På detta, landsbygden är mycket fin.
Citera
2018-10-16, 22:39
  #4
Medlem
proconsuls avatar
Källa på att Paris är ett råttbo. Jag var där förra året och då var allt som vanligt.
Citera
2018-10-16, 22:42
  #5
Avslutad
Biarritz?
Citera
2018-10-16, 22:43
  #6
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Dra ut på landsbygden, helt underbart.

Kanske lite svårt att titta på franska damer på landsbygden och vart ska man bo någonstans? Det krävs en stad iaf.
Citera
2018-10-16, 22:46
  #7
Moderator
Ancistruss avatar
Har inget bra tips på stad. Men småstäderna och landsbygden är mer genuint franska än en storstad som Paris. Men åk inte dit nu, vänta tills i vår eller sommar. Då är det mycket vackrare och allt lever upp på ett annat sätt än det gör på regninga gråa höst/vinterdagar. Att sitta ute på en liten restaurant och sörpla på ett glas vin i 5°C i regn och snålblåst är lika kul som det låter. Men i 25°C en vacker sommarkväll är det en upplevelse. Dessutom klär sig även fransyskorna efter vädret...
Citera
2018-10-16, 22:47
  #8
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Källa på att Paris är ett råttbo. Jag var där förra året och då var allt som vanligt.

Om vi ignorerar det uppenbara, dvs invandrarna.
https://www.vice.com/sv/article/znwz9a/reasons-why-paris-is-the-worst-place-ever

Paris är i princip som Stockholm fast större. Jobbig trafik, smutsigt och överskattat.
Citera
2018-10-16, 22:50
  #9
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så vart ska jag åka någonstans?

Stannade först i staden Le Manns, det var fransmän överallt, jag var förvisso i centrum vid deras butiksgator och jag kan misstagit mig, men jag blev positivt överraskad över att det kändes franskt. Var inne på Lidl där och inte riktigt samma sak.

Sedan vidare till Bretagne och där fick jag exakt samma upplevelse, att det var franskt mestadels. Men nu pratar jag bara erfarenhet jag fått efter dagsturer jag gjort till dessa städer.
Citera
2018-10-16, 22:52
  #10
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kanske lite svårt att titta på franska damer på landsbygden och vart ska man bo någonstans? Det krävs en stad iaf.

Det är ju skillnad på stad och stad, vad vi kallar "stad" i Sverige är ett ganska brett begrepp. I övriga världen gör man ju skillnad på metropolis, city och town.

https://theculturetrip.com/europe/france/articles/14-cities-and-towns-in-france-to-visit-in-2016/
Citera
2018-10-16, 23:06
  #11
Bannlyst
Reims är en fin stad med en stor katedral. Vänta gärna till våren. Normandiet är också vackert.
Citera
2018-10-16, 23:09
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Källa på att Paris är ett råttbo. Jag var där förra året och då var allt som vanligt.
Jag har inte varit i Paris sen 90-talet. Fult, stökigt och så luktar det illa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in