Citat:
Har inget bra tips på stad. Men småstäderna och landsbygden är mer genuint franska än en storstad som Paris. Men åk inte dit nu, vänta tills i vår eller sommar. Då är det mycket vackrare och allt lever upp på ett annat sätt än det gör på regninga gråa höst/vinterdagar. Att sitta ute på en liten restaurant och sörpla på ett glas vin i 5°C i regn och snålblåst är lika kul som det låter. Men i 25°C en vacker sommarkväll är det en upplevelse. Dessutom klär sig även fransyskorna efter vädret... 

Småstäder funkar också om det finns bra hotell man kan bo på.
Citat:
Stannade först i staden Le Manns, det var fransmän överallt, jag var förvisso i centrum vid deras butiksgator och jag kan misstagit mig, men jag blev positivt överraskad över att det kändes franskt. Var inne på Lidl där och inte riktigt samma sak.
Sedan vidare till Bretagne och där fick jag exakt samma upplevelse, att det var franskt mestadels. Men nu pratar jag bara erfarenhet jag fått efter dagsturer jag gjort till dessa städer.
Sedan vidare till Bretagne och där fick jag exakt samma upplevelse, att det var franskt mestadels. Men nu pratar jag bara erfarenhet jag fått efter dagsturer jag gjort till dessa städer.
Dagsturer låter bra.
Citat:
Det är ju skillnad på stad och stad, vad vi kallar "stad" i Sverige är ett ganska brett begrepp. I övriga världen gör man ju skillnad på metropolis, city och town.
https://theculturetrip.com/europe/france/articles/14-cities-and-towns-in-france-to-visit-in-2016/
https://theculturetrip.com/europe/france/articles/14-cities-and-towns-in-france-to-visit-in-2016/
Intressanta förslag på franska städer. Kanske tar med bilen och gör stopp på flera platser.
