2018-10-16, 21:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Hon skulle jobba för dom
Det var fruns företag vad jag har fattat. Om detta kan räknas som beroendeställning får kanske tas i juridikforumet.
Citera
2018-10-16, 21:24
Medlem
Citat:
Och där säger jag att du har fel.

Står inget i din länk om chef. Än mindre chefs make.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var fruns företag vad jag har fattat. Om detta kan räknas som beroendeställning får kanske tas i juridikforumet.

Ja det och kolla även äktenskaps balken.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Om flickan var i beroendeställning så är det olagligt om flickan var under 18 år, enligt Svea Rikes lag.

Citat:
Nej inte media, men häktningsframställan med mera säger att hon vid tillfället var under 18

Ok jag läser häktningsframställan, men ser inte det . Häktningspromemorian är mer korrekt som lades in i tråden . Det var som fan och frugan har väl redan lämnat honom antar jag.

Och han är inspelad också vad jag förstår. Tja, det blir ju intressant. Vilken gris.
Citera
2018-10-16, 21:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja det och kolla även äktenskaps balken.
Där tror jag nog inte du hittar något. Men skapa gärna en tråd i "Juridik" för att gå till botten med detta.
Citera
2018-10-16, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Lite märkligt dock att flickans föräldrar tillåter henne sova över hos betydligt äldre GS och Monika. Även Monika var ju närvarande när BO söp ner sig (alternativt blev nersupen), så helt oskyldig är M knappast.

Om BO hade med sig en flaska måste hon ha fått den av någon. Kan hennes föräldrar tyckt det var en bra idé att hon ska supa ner sig med dessa äldre människor?

Förmodligen inte, men vilken normal 17-åring säger till sina föräldrar vilka man ska spendera en fredagkväll med?
Citera
2018-10-16, 21:28
Medlem
letspanics avatar
Det som jag tycker talar för att allt inte gått rätt till och att Glenn gjort sig skyldig till brott är att hon anmält det 5.22 på morgonen. Det är alltså inget som hon kommit fram till efter ett par dagar, utan hon har mer eller mindre åkt och anmält det direkt.
Citera
2018-10-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Förmodligen inte, men vilken normal 17-åring säger till sina föräldrar vilka man ska spendera en fredagkväll med?

Och hur svårt är det att köpa smuggel alkohol lixom.
Citera
2018-10-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag är inte ens säker på att det i sig är olagligt för en privatperson att servera vin till någon under 18 år. Att köpa/överlåta en flaska vin till den underårige är dock olagligt, "langning" med vardagsspråk.

Vet du (eller någon annan) hur det ligger till?

Detta hittade jag:

Citat:
Enligt 3 kap. 9 § alkohollagen så får det serveras en mindre mängd alkohol till någon under 18 år om det finns mat på platsen och det sker under ordnade förhållanden. Det ska även anses som försvarligt med hänsyn till den unges ålder och omständigheterna på platsen.

https://lawline.se/answers/alkohollagen
Citera
2018-10-16, 21:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det som jag tycker talar för att allt inte gått rätt till och att Glenn gjort sig skyldig till brott är att hon anmält det 5.22 på morgonen. Det är alltså inget som hon kommit fram till efter ett par dagar, utan hon har mer eller mindre åkt och anmält det direkt.
Nja, tidigare ändå, runt kvart i tre tror jag det var.
Citera
2018-10-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Där tror jag nog inte du hittar något. Men skapa gärna en tråd i "Juridik" för att gå till botten med detta.

Det tror jag nog, eftersom inom äktenskapsbalken så räknas mycket av egendom mellan makar som gemensam egendom.
Citera
2018-10-16, 21:31
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, hon skulle arbeta för hans fru. Glenn är inte, vad jag kan se, juridiskt engagerad i hennes verksamhet.
Jag tror isf han mer riskerar att åka på att han utnyttjat hennes utsatta läge (berusning) som försvårande omständighet.
Läs förhöret med GS. ”hon jobbade för oss, vi köpte tågbiljett” betyder väl att han är involverad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in