2018-10-16, 21:17
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det borde väl övriga deltagare i middagen kunna bekräfta eller dementera.

Jag är inte ens säker på att det i sig är olagligt för en privatperson att servera vin till någon under 18 år. Att köpa/överlåta en flaska vin till den underårige är dock olagligt, "langning" med vardagsspråk.

Vet du (eller någon annan) hur det ligger till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag hoppas bara att om du hamnar i en sådan situation inte bara tänker på regler och lagar utan även känner in om det verkligen är det hon vill och mår bra av.

Det är inte bara alla män som är svin. Finns gött om tjejer som ligger med vem som helst. Det är inte omöjligt att 17 årig tjej ligger med 58 årig gubbe av fri vilja. Och för en 58 årig gubbes del. Beggers can't be choosers.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Om flickan var i beroendeställning så är det olagligt om flickan var under 18 år, enligt Svea Rikes lag.

Jag, kommenterade det tidigare. Sex mellan chef och anställd är ej olagligt.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om flickan var i beroendeställning så är det olagligt om flickan var under 18 år, enligt Svea Rikes lag.
Huruvida hon var i beroendeställning är svårt att säga i dagsläget. Vi vet inte ens vem hon är.
Citera
2018-10-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Okej, ja tack för svar, men 100 % kan det alltså inte vara. Det är ett sexbrott så målsägandes namn kommer aldrig bli offentligt.

Har media nämnt ålder?

Nej inte media, men häktningsframställan med mera säger att hon vid tillfället var under 18
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jo men här är en under 18 som står i beroendeställning till GS (skall arbeta för honom) då är det olagligt att ha sex med en under 18.

https://lawline.se/answers/sexuellt-umgange-med-person-mellan-15-och-18-ar
Nej, hon skulle arbeta för hans fru. Glenn är inte, vad jag kan se, juridiskt engagerad i hennes verksamhet.
Jag tror isf han mer riskerar att åka på att han utnyttjat hennes utsatta läge (berusning) som försvårande omständighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Jag, kommenterade det tidigare. Sex mellan chef och anställd är ej olagligt.

Och där säger jag att du har fel.
Citera
2018-10-16, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Okej, ja tack för svar, men 100 % kan det alltså inte vara. Det är ett sexbrott så målsägandes namn kommer aldrig bli offentligt.

Har media nämnt ålder?

Misstänkt under 18 år.
Citera
2018-10-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Huruvida hon var i beroendeställning är svårt att säga i dagsläget. Vi vet inte ens vem hon är.

Hon skulle jobba för dom
Citera
2018-10-16, 21:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Den som Glenn, i förhöret, menat att de skulle gå till, kan det varit "den sjuke", typ pojkvän?
Citera
Medlem
Lite märkligt dock att flickans föräldrar tillåter henne sova över hos betydligt äldre GS och Monika. Även Monika var ju närvarande när BO söp ner sig (alternativt blev nersupen), så helt oskyldig är M knappast.

Om BO hade med sig en flaska måste hon ha fått den av någon. Kan hennes föräldrar tyckt det var en bra idé att hon ska supa ner sig med dessa äldre människor?
Citera
Medlem
Citat:
Och där säger jag att du har fel.

Kan vi droppa beroendeställning? Hon skulle jobba 1 helg! Man har inte mycket till makt över nån som ska jobba så kort tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in