2018-10-16, 18:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hundar var där iallafall vad jag kan se. Har du en källa på att de absolut inte började vid bostaden och fick upp ett gammalt spår som ledde till skogen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0GjgJ/har-soker-polisen-efter-den-forsvunna-kvinnan-i-orebro

LW bortrövades från sin bostad i en bil. Färden gick först österut och man körde upp på motorvägen och fortsatta sen västerut på motorvägen.
När man passerade FP slängde sig LW ut ur bilen och sprang upp mot planket för hon visste att man kunde ta sig vidare upp på Rättarevägen. GM jagade efter och hann upp henne vid planket. Skrik reflekterades över till andra sidan motorvägen. Efter mordet fördes BO över ett nedtrampat stängsel och placerades på FP.

Sådär ja, då var det löst. Jag fick dock lite hjälp av gud, så tack gud.

Hmm, var de på väg mot Norge?

De där bilderna är från området vid vivallaskogen, där Lenas mobil ska ha pingats. Det är alltså inte vid hennes bostad och vid FP. Det framgår även när man läser artiklarna rörande var och varför polisen sökte med hundar där istället. Det är alltså ett område norr om villaområdet. De cykel-gångvägar du ser på videon (vid 0:22) från din länkade artikel är vid denna väg:

https://www.google.se/maps/@59.2994009,15.1772721,3a,75y,253.15h,84.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH0yykZoaCvB89ULuGBOPgQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Det är alltså inte i närheten av hennes bostad och FP.
Citera
2018-10-16, 18:16
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Minns ni bilden som SD lade upp på sin geocatching sida med bild på sina sönderrivna ben? Hittar inte bilden nu. Någon här berättade att vegetationen är ris och taggiga växter, nyponbuskar?, nära där Lena hittades. Kom bara att tänka på det.....

La han upp den bilden strax inpå efter mordet? Har minne av att jag läste inlägg om den loggen också och hur det diskuterades om syftet med det inlägget. Det jag finner märkligt ifall han fått synbara rispor och sår därifrån är att polisen inte fann nog med spår av honom isåfall på BP. Nog rentav för ett gripande. DNA från LW kan bortförklaras med att de mötts tidigare den dagen men hans blod på just BP vore väl svårare att prata bort? Eller hur effektivt är t ex klorin/syra/kalk som det diskuterats om tidigare?
Citera
2018-10-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Uppgifterna verkade inte direkt nya, utan hade kommit under utredningens gång. Och det verkar ju handla om vad som kommit upp i vittnesförhör.

Jag har tidigare spekulerat i om polisen gör ett omtag där tidiga vittnesuppgifter och tips gås igenom.
Det kan ju vara så att nya uppgifter har kommit in. Men det kan också vara så att polisen går igenom tips som kom in tidigt, men prioriterades bort då de inte befann sig tidsmässigt eller platsmässigt rätt vid den tidpunkten i utredningen.
Nu kanske man samlar ihop dessa tips och kollar upp dem. LGW hintade något om att man ska komma ihåg att även en mordutredning har en budget vilket inte folk är medvetna om.
Om nu vissa sådana tidigare tips sammanfaller med Daalans, eller den grålätta damens vittnesuppgifter så kanske krattningen är ett sätt att kryssa i en ruta: "gjort". (alltså undersöka terrängen mellan FP och gamla Hjärsta via cykelbron.
Senast redigerad av wishfulthinking 2018-10-16 kl. 18:23. Anledning: felstavat
Citera
2018-10-16, 18:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Minns ni bilden som SD lade upp på sin geocatching sida med bild på sina sönderrivna ben? Hittar inte bilden nu. Någon här berättade att vegetationen är ris och taggiga växter, nyponbuskar?, nära där Lena hittades. Kom bara att tänka på det.....

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
La han upp den bilden strax inpå efter mordet? Har minne av att jag läste inlägg om den loggen också och hur det diskuterades om syftet med det inlägget. Det jag finner märkligt ifall han fått synbara rispor och sår därifrån är att polisen inte fann nog med spår av honom isåfall på BP. Nog rentav för ett gripande. DNA från LW kan bortförklaras med att de mötts tidigare den dagen men hans blod på just BP vore väl svårare att prata bort? Eller hur effektivt är t ex klorin/syra/kalk som det diskuterats om tidigare?

Den 16 juni. Följ länken i spoilern så kommer ni till hans logg och bilden på sönderrivna ben:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ska bli mycket intressant och se om det ger några nyheter som kommer oss i tråden tillgodo... hoppas arbetskamraterna återkommer med nyheter!

Ang 22 okt och skribenten som säger sig vara kollega så ställer jag mig väldigt tveksam då det kommit till min kännedom att HD inte alls var sjukskriven den 14e vilket går stick i stäv med annan information från samma skribent.

Citat från skribenten:
”Ja HD ringde och sjukanmälde sig 14 Maj
Det vet jag vi inte om hon var på något plan.”

Bonusinfo: Jag råkar även veta att HD inte var på arbetet aktuellt datum så viss riktighet finns där.

Med detta sagt/skrivet så KAN naturligtvis skribenten vara kollega till H ändå. Fått vissa delar om bakfoten bara i så fall.
Senast redigerad av Zymbal 2018-10-16 kl. 18:58.
Citera
2018-10-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det därför det låter som om han redan i preventivt syfte kommer med förklaringar?

Tack. Ja där har vi det. Här är han mer tydlig när han lägger upp bilden ang. mordet på Lena. Han hade ingen anledning att visa sina rispade ben så jag förstår verkligen inte syftet.
Citera
2018-10-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ang 22 okt och skribenten som säger sig vara kollega så ställer jag mig väldigt tveksam då det kommit till min kännedom att HD inte alls var sjukskriven den 14e vilket går stick i stäv med annan information från samma skribent.

Citat från skribenten:

Bonusinfo: Jag råkar även veta att HD inte var på arbetet aktuellt datum så viss riktighet finns där.

Med detta sagt/skrivet så KAN naturligtvis skribenten vara kollega till H ändå. Fått vissa delar om bakfoten bara i så fall.

Men hur vet du det? Första eller andrahandsinformation? Då var hon alltså ledig och sjukskrev sig till den 15de. Var hon hos föräldrarna med barnen?
Senast redigerad av bergabo 2018-10-16 kl. 19:04.
Citera
2018-10-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal

Citat från skribenten:

Kan bekräfta att 14:e var hon inte sjukskriven!
Undrar även om detta år när hon var sjuk efter en underlivsoperation. Tror inte inläggaren skrev det, men uppgiften verkar helt felaktig.
Även lite annat, men det kan vara frågan om tolkning, så det går jag inte in på.

Mer spännande är dessa mobiler. Hoppas att MV kan föra ljus i frågan. Jag är nämligen nästan 100% säker att detta är påhittat (med).
Citera
2018-10-16, 19:07
Medlem
Citat:
Men hur vet du det? Första eller andrahandsinformation? Då var hon alltså ledig och sjukskrev sig till den 15de. Var hon hos föräldrarna med barnen?

Ingen aning om var hon befann sig. Bara att hon inte var på arbetet och att det inte berodde på sjukskrivning.
Citera
2018-10-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan bekräfta att 14:e var hon inte sjukskriven!
Undrar även om detta år när hon var sjuk efter en underlivsoperation. Tror inte inläggaren skrev det, men uppgiften verkar helt felaktig.
Även lite annat, men det kan vara frågan om tolkning, så det går jag inte in på.

Mer spännande är dessa mobiler. Hoppas att MV kan föra ljus i frågan. Jag är nämligen nästan 100% säker att detta är påhittat (med).

Det är då märkligt att du kan bekräfta information så fort någon annan delger den. "Ja det visste jag"
Det finns ingen trovärdighet i vad du skriver. Då kunde HD utföra mordet. Hon var antagligen hemma för att packa och barnen var dumpade hos hennes föräldrar. Förmodligen ger HDs föräldrar henne alibi trots att hon inte var där med barnen.
Citera
2018-10-16, 19:19
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den 16 juni. Följ länken i spoilern så kommer ni till hans logg och bilden på sönderrivna ben:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tack!

Man får anta att det är nya rispor då på bilden en månad senare, men att SD läst tråden och därav skriver så riktat till oss att inte läsa in något. Men det vore intressant att veta om SD (eller för den delen någon fler i LWs krets) haft tecken på skador alldeles strax intill mordet i tid.

Anledningarna att jag funderat om mordet verkligen sker på FP är att jag (naivt) tänker att oplanerad strid borde ha lämnat så mycket spår efter sig från både BO och GM att polis kunnat få fast GM. Dock fick det ju gå flera dygn innan hon hittades. Kan det tänkas att LW gått ner till planket frivilligt med GM, strid utbrutit men ej med dödlig utgång och blodspill. LW tas till bil som står vid motorväg och dör sedan på annan plats, därav inte nog fynd till snabbt gripande?
Emellertid: då borde en bil istället vara full av spår och även någons hus samt tillbakaforsling till planket låter helt idiotiskt hur man än vrider på det.
Citera
2018-10-16, 19:25
Medlem
Angående den 22 oktober så tror jag att SD är kallad till förhör. I regel är den som är misstänkt för brottet bland de sista att förhöras, även vid grova brott, så jag tror nog att det är det som kommer att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in