2018-10-16, 19:27
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Det är då märkligt att du kan bekräfta information så fort någon annan delger den. "Ja det visste jag"
Det finns ingen trovärdighet i vad du skriver. Då kunde HD utföra mordet. Hon var antagligen hemma för att packa och barnen var dumpade hos hennes föräldrar. Förmodligen ger HDs föräldrar henne alibi trots att hon inte var där med barnen.

Ja, mycket kring HDs skäl att göra si eller så har grundats i trådsanningar som verkar skalas av allt eftersom i höst. Läser man tråden tidigt så ser man hur många verkar spekulera i att svartsjukan i det förmodade triangeldramat är från HDs håll men alla spekulationer om henne tystas snabbt ner för att det droppas ”fakta” som anger det absurda i att misstänka något kring henne. Och hon blir sedan enbart offer. HD är ganska tidigt untouchable. Först är uppgiften om brorsan som hade huset. Sedan att hon bara måste vara förhörd och avfärdad pga starkt jobb-alibi.
Nu vet vi att hon inte har någon bror (som säljer henne radhuslägenheten snett mittemot LW) och att två olika källor i tråden menar att hon inte arbetade vid tidpunkten då LW försvann.

Jag har, trots polisens linje om ensam SD som MGM, svårt att avföra HD från inblandning eller eget agerande. Om inte annat så för felaktigheterna kring henne som tråden försetts med.
Citera
2018-10-16, 19:31
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Angående den 22 oktober så tror jag att SD är kallad till förhör. I regel är den som är misstänkt för brottet bland de sista att förhöras, även vid grova brott, så jag tror nog att det är det som kommer att hända.

Ett annat mord, som skedde ungefär samtidigt så när som på 4-5 dagar tidigare, ska få dom sista provsvaren från NFC om ca 1-2 veckor.
Det har tagit väldigt lång tid. Man har i detta fallet gått ut med att man inväntar provsvar och att dom väntas komma om ca 1-2 veckor.
Kan det vara så att man även i detta fall med LW inväntar provsvar från NFC som ska komma 22 Okt?
Citera
2018-10-16, 19:39
Medlem
Citat:
Det är då märkligt att du kan bekräfta information så fort någon annan delger den. "Ja det visste jag"
Det finns ingen trovärdighet i vad du skriver. Då kunde HD utföra mordet. Hon var antagligen hemma för att packa och barnen var dumpade hos hennes föräldrar. Förmodligen ger HDs föräldrar henne alibi trots att hon inte var där med barnen.
Ja, vissa saker håller jag på, av hänsyn till källan. Men när det kommer från ett till håll så är informationen sprid.
Eller så har jag fått informationen mer eller mindre just innan.

Men detta är nog bara andra gången jag bekräftat information?!
Citera
2018-10-16, 19:42
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan bekräfta att 14:e var hon inte sjukskriven!
Undrar även om detta år när hon var sjuk efter en underlivsoperation. Tror inte inläggaren skrev det, men uppgiften verkar helt felaktig.
Även lite annat, men det kan vara frågan om tolkning, så det går jag inte in på.

Mer spännande är dessa mobiler. Hoppas att MV kan föra ljus i frågan. Jag är nämligen nästan 100% säker att detta är påhittat (med).

Även du är en hittepåare. "Hoppas MV kan"... Att du hänvisar till MV och sväljer de lögnerna, bevisar att du är en narr.
Jag har lusläst Dahlströns blogg nu och det står klart för mej att den bloggaren är en HAN. Det går inte dölja i långa loppet.
Citera
2018-10-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Även du är en hittepåare. "Hoppas MV kan"... Att du hänvisar till MV och sväljer de lögnerna, bevisar att du är en narr.
Jag har lusläst Dahlströns blogg nu och det står klart för mej att den bloggaren är en HAN. Det går inte dölja i långa loppet.
Nu hänger jag inte med riktigt?
Även om jag inte tror att MV sitter så nära utredningen och dessutom tolkar mycket av den information han får lite fritt för att passa, så tror jag MV har viss kontaktyta.

Men vad har detta med Dahlströns blogg att göra? Inte läst en rad från den i sig, men undrar i alla fall.
Citera
2018-10-16, 19:48
Medlem
Citat:
Angående den 22 oktober så tror jag att SD är kallad till förhör. I regel är den som är misstänkt för brottet bland de sista att förhöras, även vid grova brott, så jag tror nog att det är det som kommer att hända.
Förhör i TR? Den var ny...
Citera
2018-10-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ja, vissa saker håller jag på, av hänsyn till källan. Men när det kommer från ett till håll så är informationen sprid.
Eller så har jag fått informationen mer eller mindre just innan.

Men detta är nog bara andra gången jag bekräftat information?!

Eller så undviker du att avslöja information som direkt missgynnar paret D-sson? Att HD saknar alibi i form av arbetsnärvaro är inget som får det att se direkt bättre ut för henne.

Samtidigt, som jag skrivit förut, är vad man lyckas övertyga skribenter i denna tråd om inte av relevans för det rättsliga systemet. Lyckligtvis.

Mindre lyckligt är det att människor får ett rent helvete av att ligga under lupp på det offentliga nätet. Tänker då på såväl ännu ”bara” misstänkta som andra människor som bara råkar finnas där i periferin. Väl värt att ha i åtanke innan man postar.

Det sista stycket ej riktat specifikt till dig då. Framför allt då ditt mission tycks vara att mer skydda än svartmåla (även om jag instämmer med den skribent som i somras nämnde att din närvaro i tråden fått såväl SD som HD att framstå som mer misstänkta än någonting annat).
Citera
2018-10-16, 20:20
Medlem
Citat:
Fast till tidningen sa polisen att inget förhör med SD var planerat. Så i så fall stämmer knappast infobitarna med varandra (HD vet, men inte polisen? Låter mysko).
Citera
2018-10-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag antar att du fortfarande är inne på samma MGM som tidigare när du skrev det sista jag citerat? Jag minns att du uppskattade en av mina tidigare teorier om HD som GM vilket vidare var en teori baserad på iakttagelser som Ulljoh gjort av bilder på SD som hen tolkat som om denne kanske, pajas till trots, inte var GM utan skyddade barnen mot HD?

Nu, sedan polisen återigen gått ut med att de fortfarande bara har en misstänkt och att det är samme så har jag börjat vackla i min tro på HD som GM men jag står fast vid att hen har det starkaste motivet och därtill faktiskt bor närmast både BO och FP vilket både kan ses som besvärande och som tvärtom. Har du Kingkong90, någon kunskap eller insikt vilket gör att du håller fast vid detta? Är det något som du menar att vi andra i tråden missat utom att HD även i mina ögon uppenbart som försmådd fru har ett starkt motiv? För mig krånglar TinnaNinna85s uppgifter till det då HD ska ha sagt att hon var glad över att SD träffat en ny kvinna (LW då antaget) vilket går stick i stäv med uppgifterna om att HD gett SD kontaktförbud för LW och inte alls varit med på att han hade en ny.

Hur ser du på HD som initiativtagare men SD som den som utfört mordet eller tror du snarare att HD skulle vara helt ensam GM och kanske haft hjälp av SD efteråt med att röja undan spår? Du verkar, utifrån den historik du har i tråden, höra till en av de få som hållit fast vid HD-spåret hela tiden. Vore tacksam över ifall du kunde utveckla dina tankar.

Att HD sagt att hon är glad för att SD hittat en annan ska man nog inte
väga in allt för mycket i.
Hon kan säga så för att det ska se ut som om hon är helt oberörd men innerst
inne kan hon känna något helt annat, bakom pannbenet kanske det
kokade av hämndbegär.
Citera
2018-10-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Eller så undviker du att avslöja information som direkt missgynnar paret D-sson? Att HD saknar alibi i form av arbetsnärvaro är inget som får det att se direkt bättre ut för henne.

Samtidigt, som jag skrivit förut, är vad man lyckas övertyga skribenter i denna tråd om inte av relevans för det rättsliga systemet. Lyckligtvis.

Mindre lyckligt är det att människor får ett rent helvete av att ligga under lupp på det offentliga nätet. Tänker då på såväl ännu ”bara” misstänkta som andra människor som bara råkar finnas där i periferin. Väl värt att ha i åtanke innan man postar.

Det sista stycket ej riktat specifikt till dig då. Framför allt då ditt mission tycks vara att mer skydda än svartmåla (även om jag instämmer med den skribent som i somras nämnde att din närvaro i tråden fått såväl SD som HD att framstå som mer misstänkta än någonting annat).

Nu har det ingen bäring i HD:s fall om hon jobbade, var ledig eller sjukskriven för hennes alibis skull. Skulle hon jobba så var det 14-21 enligt inläggaren. Efter 21 hade hon i så fall gott om tid att ta livet av LW.

Bäringen skulle kunna vara att hin mådde dåligt för hon fick vetskap om SD-LW.
Men jag tittade på denna inläggares inlägg med lite förundran över alla uppgifter. Det verkade komma nya negativa saker varje dag. Kändes inte rätt...
Citera
2018-10-16, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ang 22 okt och skribenten som säger sig vara kollega så ställer jag mig väldigt tveksam då det kommit till min kännedom att HD inte alls var sjukskriven den 14e vilket går stick i stäv med annan information från samma skribent.

Citat från skribenten:
”Ja HD ringde och sjukanmälde sig 14 Maj
Det vet jag vi inte om hon var på något plan.”

Bonusinfo: Jag råkar även veta att HD inte var på arbetet aktuellt datum så viss riktighet finns där.

Med detta sagt/skrivet så KAN naturligtvis skribenten vara kollega till H ändå. Fått vissa delar om bakfoten bara i så fall.
… [ Visa mer ]

Det var en fråga vi fick om HD var på
resa då med planet.

HD sjukanmälde sig den 14Maj.
Det är skillnad på att vara sjukskriven vilket HD inte var. Det är inget vi skrivit.

Hade HD varit sjukskriven hade hon inte behövt
ringa och sjukanmäla sig.

Citat:
Kan bekräfta att 14:e var hon inte sjukskriven!
Undrar även om detta år när hon var sjuk efter en underlivsoperation. Tror inte inläggaren skrev det, men uppgiften verkar helt felaktig.
Även lite annat, men det kan vara frågan om tolkning, så det går jag inte in på.

Mer spännande är dessa mobiler. Hoppas att MV kan föra ljus i frågan. Jag är nämligen nästan 100% säker att detta är påhittat (med).

Om du hade läst vad vi skrivit hade du läst
att HD sjukanmälde sig.!
Det är lite skillnad på att sjukanmäla sig och
vara sjukskriven.

Vad är det som du inte förstår?
Inläggaren syftar du på oss mig vad var det
jag-vi inte skrev och berättade för dig?

Har du frågat HD om operationen?
Så många år efter vart ni inte VÄNNER.!

Vad säger HD när hennes man fd.man berättat
om hans sexuella relationer för dig?
Tror inte HD är så intresserad av att lyssna på
det då hon för ett antal år sedan gjort klart för SD och andra vilken befrielse att hon blev av med honom.

Varför frågade du inget om 22OKT?

Det är gratis upp till 10 sidor därefter kostar
ett papper 2kr. Vill man köpa det så ta en promenad till rätten. Om inte SD berättar vad det är 😜

Vad anser du är felaktigt?
Jag-vi har endast skrivit det HD berttät genom
åren. LÅNGT från ALLT.!

Kan vi hjälpas åt att tolka ? Vad är problemet?

HD ringde och sjukanmälde sig den 14 MAJ

Då du inte kan läsa vad jag-vi skriver kanske
någon annan här kan hjälpa dig.?!
Det har du ju deklarerat.

Du är intresserad av telefoner allt vad andra skriver som MV är påhitt.

Hoppas han hon inte skriver mer så du kan springa med info till MGM.!
Citera
2018-10-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Det var en fråga vi fick om HD var på
resa då med planet.

HD sjukanmälde sig den 14Maj.
Det är skillnad på att vara sjukskriven vilket HD inte var. Det är inget vi skrivit.

Om du hade läst vad vi skrivit hade du läst
att HD sjukanmälde sig.!
Det är lite skillnad på att sjukanmäla sig och
vara sjukskriven.

Vad är det som du inte förstår?
Inläggaren syftar du på oss mig vad var det
jag-vi inte skrev och berättade för dig?

Har du frågat HD om operationen?
Så många år efter vart ni inte VÄNNER.!

Vad säger HD när hennes man fd.man berättat
om hans sexuella relationer för dig?
Tror inte HD är så intresserad av att lyssna på
det då hon för ett antal år sedan gjort klart för SD och andra vilken befrielse att hon blev av med honom.

Varför frågade du inget om 22OKT?

Det är gratis upp till 10 sidor därefter kostar
ett papper 2kr. Vill man köpa det så ta en promenad till rätten. Om inte SD berättar vad det är 😜

Vad anser du är felaktigt?
Jag-vi har endast skrivit det HD berttät genom
åren. LÅNGT från ALLT.!

Kan vi hjälpas åt att tolka ? Vad är problemet?

HD ringde och sjukanmälde sig den 14 MAJ

Då du inte kan läsa vad jag-vi skriver kanske
någon annan här kan hjälpa dig.?!
Det har du ju deklarerat.

Du är intresserad av telefoner allt vad andra skriver som MV är påhitt.

Hoppas han hon inte skriver mer så du kan springa med info till MGM.!

Stort tack! Bra att du/ni är tillbaka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in