2018-10-16, 17:44
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
En Svensk denna gång alltså... Varför hon inte skrek kan ju vara för att han höll för hennes mun och hotade henne.
Det står inte med i anmälan. Läs på.
Citera
2018-10-16, 17:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vet du att hon drack 2 glas (och dessutom inte hade druckit något innan hon dök upp)? Eller tar du för givet att alla drack solidariskt lika mycket?
Nej troligen fick hon bara ett glas.....
Citera
2018-10-16, 17:47
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag reagerar också på hur ledigt han berättar om det hela, det här är nog inte den första unga kvinna som paret bjudit på mat och vin. Undrar vem mannen som "varit sjuk" och därför inte drack så mycket är och vart han tog vägen...
Samma här.

Monika passar längdmässigt (Times New Roman, 12 pkt) in på de mörkade delarna som refererar till vem de skulle gå in till.
Hanna är för långt längdmässigt för att passa in på BOs mörkade namn.
"Den sjuke" har ett namn som av mörkningen att döma är längre än Monika.

Om GS version skulle visa sig stämma gissar jag att tjejen fått ångest för vad som hände och behövde en förklaring till en förmodad pojkvän.

Intressant att ingen kände "inte nykter men inte heller full" om de var fyra pers som delat på tre flaskor vin och en inte drack så mycket då han nyligen hade varit sjuk. Undrar under vilket tidsintervall middagen och vinkonsumtionen pågick. En normal 18-åring lär ju knappast behöva mycket dricka för att bli lite fnissig.
Citera
2018-10-16, 17:49
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Länka anmälan tack!
Finns i tråden.
Citera
2018-10-16, 17:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej troligen fick hon bara ett glas.....

Om han velat supa ner henne för att få komma till, så såg han nog till att fylla på hennes glas. Inte första och sista gången det hänt.

Men man behöver inte supa ner någon för att som fullstor man kunna tvinga en minderårig tjej till någon form av sex. Så jag tror inte att hennes berusning var avgörande för hans agerande.
Citera
2018-10-16, 17:50
Medlem
__Alez__s avatar
Var HF verkligen på Idol i fredags? Såg henne inte då.
Hon var med fredagen innan med ett gäng andra deltagare från 2017.
Citera
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Här om den som slutade 2016 och om att en ny sökes.

"Min fina Tora som har varit med mig i mitt kafé på Thielska Galleriet i snart 4 år, ja, från start faktiskt, ska nu gå vidare i livet."

https://blogg.alltommat.se/monikasmat/2016/07/27/vill-du-jobba-med-mig-pa-thielska-galleriet/

Hmm, bra spaning, du kanske är något på spåret.
Citera
Medlem
Citat:
Finns i tråden.

Nej, anmälan finns inte alls i tråden.

Jag tror du syftar på uppgifter tagna ur ett förhör med gärningsmannen.
Citera
Medlem
Citat:
Varför ska jag läsa på om våldtäkt? Jag vet vad det innebär. Jag tycket det låter märkligt att hon inte skrek eller sparkade bort honom när de befann sig i ett hem men hustrun sovandes i rummet bredvid och en annan vän på soffan.

För att du med det du uttrycker visar att du är helt okunnig om det. Om du inte kan förstå varför en kvinna i en utsatt situation inte kan säga ifrån på ett tydligt sätt så får du helt enkelt utbilda dig och lära dig varför. Jag hjälper dig nu genom att ge dig en länk där du kan läsa på om detta. Varsågod. https://www.washingtonpost.com/news/grade-point/wp/2015/06/23/why-many-rape-victims-dont-fight-or-yell/
Citera
2018-10-16, 17:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistula
För att du med det du uttrycker visar att du är helt okunnig om det. Om du inte kan förstå varför en kvinna i en utsatt situation inte kan säga ifrån på ett tydligt sätt så får du helt enkelt utbilda dig och lära dig varför. Jag hjälper dig nu genom att ge dig en länk där du kan läsa på om detta. Varsågod. https://www.washingtonpost.com/news/grade-point/wp/2015/06/23/why-many-rape-victims-dont-fight-or-yell/
Det finns alltid två sidor av ett mynt
Citera
2018-10-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fistula
I all välmening: Läs på om våldtäkt i stället för att klandra BO.

Ja, det är alltför vanligt at skulden läggs på BO i våldtäktsfall.
Citera
2018-10-16, 17:53
Medlem
Citat:
Det finns alltid två sidor av ett mynt

Och du väljer att enbart titta på den ena sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in