2018-10-14, 23:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Vad är det för fel att tro att jorden är platt, undersökningar och dylikt har visat sig att den är platt, ni skeptiker tål ju inte kritik, o man blir kallad för troll för såna här saker, jävligt lågt nivå tycker jag.

Allt är fel, du är slut som människa. Punkt slur
Citera
2018-10-14, 23:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Vadå fantasi?? Säg mig vad är det för konstigt jag skrivit hittills? Vad är det ni skeptiker inte egentligen begriper? Inget jag skriver är påståenden, det är 100 procent ren fakta.

Ni lever i er bubbla i garderoben o kommer aldrig ut o ta reda på sanningen.

Fantasi är det du tror, allt du har skrivit är jävligt konstigt, du är skeptisk inte vi, och slutligen vet du förstås inte vad fakta är om det så bet dig.. Men just nu (jag är i Horta Azorerna), hur nära isväggen är jag?
Citera
2018-10-14, 23:52
Medlem
Hur funkar Volvo ocean race på en platt jord?
Citera
2018-10-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ja den är cirkulär i formen men fortfarande platt men byggd lager till lager. Den är inte rund som en klot eller sfärisk,
Okej. Jorden är inte platt enligt dig utan en cylinder av lager på lager och plan yta.

Du är i alla fall inte ensam...
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DepZQXdeNJDE&ved=0ahUKEwjT5O6i9obeAhVqp YsKHXcDBqsQo7QBCCAwAg&usg=AOvVaw2-D2rpa5GpYwYnbFIq1HEz
Citera
2018-10-15, 00:23
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Vad är det för fel att tro att jorden är platt, undersökningar och dylikt har visat sig att den är platt, ni skeptiker tål ju inte kritik, o man blir kallad för troll för såna här saker, jävligt lågt nivå tycker jag.

Nej ingen undersökning har påvisat att jorden är platt, alltså va fan?? Sen måste du helt enkelt lära dig att leva med faktumet att du har en sjukt udda livssyn. Folk i kör, såsom jag, vet, alltså inte bara tror, att jorden är ett klot. Även om jag religiös så har det inget med sakfrågan att göra. Du kan fråga mig om vad som helst när jag exempelvis seglade från las palmas till Malmö motsols utan att stöta på isvägg
Citera
2018-10-15, 01:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Föreställ dig en enormt hög o tjock isvägg så får du en bild hur det kan se ut, svårare än så är det inte. Jag har själv sett isväggen på foto utav en idag levande person som sett väggen, och kan säga den är mycket mäktig, föreställ dig 1000 st antarktis.

Jo jag kan föreställa mig nästan vad som helst, men det betyder inte att det stämmer med verkligheten bara för det.

Du är bara ett litet nyreggat troll som är inne och busar lite. och skjuter slangbella. Jag fattar det, och snart gör du nåt och blir avstängd för det. Sett det många gånger förr. Nu slutar jag svara på dina pojkstreck.
Citera
2018-10-15, 11:31
Medlem
Citat:
Det spelar liksom ingen roll, isväggen är svårt att nå, du måste ha tur med strömmarna som finns o dom leder dig dit om du kommer i en bra position. Att navigera via stjärnorns är stenålders sätt att åka båt.

Citat:
Helt korrekt rummet är i en cirkel som tiden, inga konstigheter här inte. Isväggen omger hela vår platta runda jord i omrekts

Citat:
Ja den är både platt o ihålig i cirkulär form, det finns en värld under platta jorden precis som på ytan, inga konstigheter. Jorden består av massa lager, flytande lava finns i andra lagret det som gör att det finns vulkaner får utbrott, samma sak med jordbävningar den ligger i första lagret.

Citat:

Citat:
Vadå fantasi?? Säg mig vad är det för konstigt jag skrivit hittills? Vad är det ni skeptiker inte egentligen begriper? Inget jag skriver är påståenden, det är 100 procent ren fakta.

Ni lever i er bubbla i garderoben o kommer aldrig ut o ta reda på sanningen.

De här inläggen är bara några av de idiotier du har slängt fram. Frasen inga konstigheterär ju bara löjlig, eftersom ingenting i dina skriverier stämmer med erfarenheter och vetenskap sedan 500 år. Några "unersökningar och dylikt" som visar att jorden är platt existerar inte. Och om det du skriver är 100 procent ren fakta så kan du bevisa det du säger. Det kan du inte trots att både jag och andra har sagt åt dig att göra det.

Du bara trollar, ljuger och larvar dig. Och det kommer du naturligtvis att förneka, det gör alla troll, larvpottor och lögnare.

Tills du blir avstängd för du tramsa vidare utan kommentarer från mig.
Senast redigerad av pewana 2018-10-15 kl. 11:33.
Citera
2018-10-16, 12:24
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Hur funkar Volvo ocean race på en platt jord?
Dom når aldrig så långt att dom kommer till isväggen, dom cirklar runt bara.
Citera
2018-10-16, 12:34
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej ingen undersökning har påvisat att jorden är platt, alltså va fan?? Sen måste du helt enkelt lära dig att leva med faktumet att du har en sjukt udda livssyn. Folk i kör, såsom jag, vet, alltså inte bara tror, att jorden är ett klot. Även om jag religiös så har det inget med sakfrågan att göra. Du kan fråga mig om vad som helst när jag exempelvis seglade från las palmas till Malmö motsols utan att stöta på isvägg
Det är undersökningar som inte presenteras på gammel media, moderna undersökningar påvisar annat.

Jag förstår inte riktigt varför är det så svårt att leva med att jorden är platt, vi andas äter sover som normalt o vanligt ändå. Varför måste jorden vara sfärisk?

Du vet att förr i tiden trodde människa att jorden var platt, och det har gått i generationer fram tills idag att folk fortfarande tror på detta. Så det är något som funnits i mänskligheten väldigt länge.
Citera
2018-10-16, 15:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Dom når aldrig så långt att dom kommer till isväggen, dom cirklar runt bara.
Hur lång är isväggen?
Citera
2018-10-16, 15:05
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du vet att förr i tiden trodde människa att jorden var platt, och det har gått i generationer fram tills idag att folk fortfarande tror på detta. Så det är något som funnits i mänskligheten väldigt länge.
Det där är en myt. Redan de gamla grekerna visste att jorden var sfärisk. De hade till och med koll på jordens radie.
Citera
2018-10-16, 21:41
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Helt korrekt rummet är i en cirkel som tiden, inga konstigheter här inte. Isväggen omger hela vår platta runda jord i omrekts
Tja det här är knappast några nyheter för oss som vistats i närområdet.

Det har för övrigt gjorts en kort filmsnutt med visningar av isväggen och förklaring hur det fungerar.
Citat:
Man; ‘I Have Seen the Ice Wall!’ – Flat Eart

https://beforeitsnews.com/v3/alternative/2018/3640939.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in