2018-09-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Man kan nämligen på en rund åstadkomma det motsatta som du hävdar i din bild med gubbe A och B. Gubben behöver inte vända sig om på en rund jord. Du motbevisar dig själv.

Du kan börja med att svara A eller B.

Ditt svammel om hur gubben vänder sig om kan du skita i att skriva om eftersom det givetvis är helt galet fel.
Citera
2018-09-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Du kan börja med att svara A eller B.

Ditt svammel om hur gubben vänder sig om kan du skita i att skriva om eftersom det givetvis är helt galet fel.
Jag har svarat att jag håller med Jazzil angående bilden.
Citera
2018-09-09, 01:16
Medlem
Citat:
Jag har svarat att jag håller med Jazzil angående bilden.

Nej, du har inte svarat på frågan överhuvudtaget. Gör om, gör rätt.
Citera
2018-09-09, 01:25
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag håller med dig i ditt resonemang rörande bilden! Är du kognitivt utmanad? Välj A eller B och jag håller med dig.

Va??? Håller med mig på en fråga med två alternativ?
Det finns två alternativ, alternativen är bild A och bild B.
Jag vill veta vilken av dom två bilder som gubben på sydpolen kommer se.
Så du kan enbart svara med A eller B... om du vill får så klart förklara varför du valt A eller B.

Citat:
Angående din följdfråga: ja hur är detta möjligt på en rund jord?

frågar du om hur det är möjligt att kunna vända sig om?? Eller va?
Citera
2018-09-09, 01:33
Medlem
Citat:
Kom med ett argument som faktiskt har substans istället för floskler.

Betvivlar på att det finns något argument som biter på dig. Förstår inte alls varför du är här. Men veva på du, det enda du lyckas åstakomma är ändå att dra ner plattt-jord-teorin-klanen än vad man trodde var möjligt.
Citera
2018-09-09, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Va??? Håller med mig på en fråga med två alternativ?
Det finns två alternativ, alternativen är bild A och bild B.
Jag vill veta vilken av dom två bilder som gubben på sydpolen kommer se.
Så du kan enbart svara med A eller B... om du vill får så klart förklara varför du valt A eller B.

frågar du om hur det är möjligt att kunna vända sig om?? Eller va?
Varför kan jag inte svara som jag vill?
Varför måste alltid svaret ges i enlighet med dina åsikter?
Citera
2018-09-09, 01:36
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Varför kan jag inte svara som jag vill?
Varför måste alltid svaret ges i enlighet med dina åsikter?

Mina åsikter?

Jag är ju ute efter DIN åsikt

Jag vill veta vad DIN åsikt är hur gubben kommer se månen på sydpolen på min bild.

Anser DU att gubben kommer se som bild A där pilen pekar uppåt.
Eller anser DU att gubben kommer se som bild B där pilen pekar neråt.
Citera
2018-09-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Betvivlar på att det finns något argument som biter på dig. Förstår inte alls varför du är här. Men veva på du, det enda du lyckas åstakomma är ändå att dra ner plattt-jord-teorin-klanen än vad man trodde var möjligt.
Jag är här för att diskutera plattjorden, frågan är väl snarare vad du gör här. Länkat nedan är mitt inlägg i sin helhet som du valde att censurera.

https://www.flashback.org/sp65199895
Citera
2018-09-09, 01:43
Medlem
Citat:
Mina åsikter?

Jag är ju ute efter DIN åsikt

Jag vill veta vad DIN åsikt är hur gubben kommer se månen på sydpolen på min bild.

Anser DU att gubben kommer se som bild A där pilen pekar uppåt.
Eller anser DU att gubben kommer se som bild B där pilen pekar neråt.
Jag anser att gubben på sydpolen kommer att se pilen peka uppåt, så tror jag det såg ut. Precis som din poäng är vilken du låtsats tjata om i flera inlägg om att jag inte svarat på.

Detta är möjligt på den runda jorden men det motsatta är också möjligt på densamma. Däremot är det inte möjligt på en platt jord, vilket inte heller är möjligt i vår verklighet. Är det inte konstigt!
Citera
2018-09-09, 01:55
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag anser att gubben på sydpolen kommer att se pilen peka uppåt, så tror jag det såg ut. Precis som din poäng är vilken du låtsats tjata om i flera inlägg om att jag inte svarat på.

Detta är möjligt på den runda jorden men det motsatta är också möjligt på densamma. Däremot är det inte möjligt på en platt jord, vilket inte heller är möjligt i vår verklighet. Är det inte konstigt!

Oookey... så enlig dig så vrider ljuset på något magiskt vis 180 grader från månen till gubben på sydpolen.

Men nu har du i alla fall svarat.

På den platta jorden, kommer pilen på månen peka uppåt för båda två gubbarna på den här bilden: Bild 3: http://imgbox.com/EbmndVAb
(Strunta i texten nedanför den platta jorden. Jag är ute efter vad DU har för åsikt)

Jag är ute efter DIN åsikt. Hoppas du kan ge ett klart och enkelt svar så vi slipper skriva 40 inlägg i onödan.
Ett tipps till svar är ”ja, båda två kommer se pilarna uppåt” eller ”nej, gubben i söder kommer se pilen nedåt”.
Citera
2018-09-09, 02:03
Medlem
Citat:
Oookey... så enlig dig så vrider ljuset på något magiskt vis 180 grader från månen till gubben på sydpolen.

Men nu har du i alla fall svarat.

På den platta jorden, kommer pilen på månen peka uppåt för båda två gubbarna på den här bilden: Bild 3: http://imgbox.com/EbmndVAb
(Strunta i texten nedanför den platta jorden. Jag är ute efter vad DU har för åsikt)

Jag är ute efter DIN åsikt. Hoppas du kan ge ett klart och enkelt svar så vi slipper skriva 40 inlägg i onödan.
Ett tipps till svar är ”ja, båda två kommer se pilarna uppåt” eller ”nej, gubben i söder kommer se pilen nedåt”.
Därför att enligt din bild så har månen på den platta jorden en uppenbarelse som inte är förenlig med vad vi kan se dagligen. Du har med andra ord inte föreställt verkligheten korrekt men av någon outgrundlig anledning har du ansett detta som riktigt i samband med plattjorden.
Citera
2018-09-09, 02:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Därför att enligt din bild så har månen på den platta jorden en uppenbarelse som inte är förenlig med vad vi kan se dagligen. Du har med andra ord inte föreställt verkligheten korrekt men av någon outgrundlig anledning har du ansett detta som riktigt i samband med plattjorden.

Men då kan ju du visa hur det ser ut på den platta jorden.
Exakt VAD hindrar dig att visa hur det fungerar på den platta jorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in