2018-10-14, 15:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
...
Är du yrkesförnekare så godtar du inte ens dina egna korpgluggar...
Vad säger dina korpgluggar om objekt som skyms av horisonten?
Enligt mina och många andras korpgluggar syns det tydligt att solens nedre del skyms av horisonten vid upp/nedgång.
Citera
2018-10-14, 16:16
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förklara för mig hur jag ska göra rätt. Alltså jag kan navigera efter stjärnor med sextant, har du ens varit ur din garderob i Flen,?
Det spelar liksom ingen roll, isväggen är svårt att nå, du måste ha tur med strömmarna som finns o dom leder dig dit om du kommer i en bra position. Att navigera via stjärnorns är stenålders sätt att åka båt.
Citera
2018-10-14, 16:19
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Behöver bara hjälp att förstå en sak:

När man flyger exempelvis i rakt östlig riktning ovan vår platta cirkelrunda jord, hur kommer det sig att man flyger runt i en cirkel, dvs kommer tillbaka till samma punkt?

Går rummet i cirkel, precis som tiden, som är cyklisk, dvs rumtiden krökt?

Helt korrekt rummet är i en cirkel som tiden, inga konstigheter här inte. Isväggen omger hela vår platta runda jord i omrekts
Citera
2018-10-14, 16:22
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Kan jag få en trovärdig källa på det fetade tack. Sen undrar jag hur tjock jorden är om den är både platt och ihålig, har du några uppgifter om det? Sen har vi det här med jordbävningar/skalv och vulkaner på en platt och ihålig jord, hur funkar det?
Ja den är både platt o ihålig i cirkulär form, det finns en värld under platta jorden precis som på ytan, inga konstigheter. Jorden består av massa lager, flytande lava finns i andra lagret det som gör att det finns vulkaner får utbrott, samma sak med jordbävningar den ligger i första lagret.
Citera
2018-10-14, 16:26
Medlem
Det finns inge isvägg. Det är ett hologram när man passerar kommer man till samma plats fast spegelvänt.
Alice i underlandet finns säkert mer fakta.
Ledtråden är
All is .

Inte m0nga som vet dä
Senast redigerad av troligengud 2018-10-14 kl. 16:29.
Citera
2018-10-14, 18:26
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Det spelar liksom ingen roll, isväggen är svårt att nå, du måste ha tur med strömmarna som finns o dom leder dig dit om du kommer i en bra position. Att navigera via stjärnorns är stenålders sätt att åka båt.

Jävla troll
Citera
2018-10-14, 21:00
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Jävla troll
Misstänkte att du var bluff, du har fan aldrig seglat eller navigerat med admiral charts du vet inte ens vad det är
Citera
2018-10-14, 22:25
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Misstänkte att du var bluff, du har fan aldrig seglat eller navigerat med admiral charts du vet inte ens vad det är

Kommer från killen som tror att jorden är platt.. Sinnessjuk glad gåbbe på den din lilla kretin
Citera
2018-10-14, 22:50
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Kommer från killen som tror att jorden är platt.. Sinnessjuk glad gåbbe på den din lilla kretin
Vad är det för fel att tro att jorden är platt, undersökningar och dylikt har visat sig att den är platt, ni skeptiker tål ju inte kritik, o man blir kallad för troll för såna här saker, jävligt lågt nivå tycker jag.
Citera
2018-10-14, 22:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad är det för fel att tro att jorden är platt, undersökningar och dylikt har visat sig att den är platt, ni skeptiker tål ju inte kritik, o man blir kallad för troll för såna här saker, jävligt lågt nivå tycker jag.

Nu får du väl ändå åtminstone försöka styrka dina påståenden med något utöver din fantasi.

Det största felet med att påstå att jorden är platt är väl att det motsägs av otaliga iakttagelser man kan göra själv.

Att en skuggas längd varierar med årstiderna. Ja, årstider öht är ju en konsekvens av en rund planet. Men även hur stjärnor syns på olika platser på jorden. Satelliter, rymdfart etc.

Dessutom saknas det fullständigt observationer som stöder en platt jord.

Så ja, det är fel att påstå att jorden är platt. Man kan vidare hävda att de som tror att jorden är platt är idioter.
Senast redigerad av Clay Allison 2018-10-14 kl. 22:58.
Citera
2018-10-14, 23:16
Medlem
Citat:
Nyss beskrev du jorden som cirkulär och ihålig med en massa lager. Alltså en cylinder. Varför kallar du en cylinder för platt?
Citat:
Ja den är både platt o ihålig i cirkulär form, det finns en värld under platta jorden precis som på ytan, inga konstigheter. Jorden består av massa lager, flytande lava finns i andra lagret det som gör att det finns vulkaner får utbrott, samma sak med jordbävningar den ligger i första lagret.
Citera
2018-10-14, 23:22
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Nyss beskrev du jorden som cirkulär och ihålig med en massa lager. Alltså en cylinder. Varför kallar du en cylinder för platt?
Ja den är cirkulär i formen men fortfarande platt men byggd lager till lager. Den är inte rund som en klot eller sfärisk,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in