2018-10-16, 09:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
En katt kan mycket väl klara 2,5 veckor utan mat. Har den bara tillgång till vatten klarar
den mer än så.

Ja det gör dom om de inte innan hade någon sjukdom då.

Min egna katt var försvunnen i exakt 3 veckor i somras (21 dagar). Han kom hem smal som sjutton, men rätt pigg.

Här är ett annat exempel:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=5239099

Undrar om Thess katter kan ha varit utan vatten då kanske.....det är det enda som kan förklara att de skulle ha varit i så dåligt skick.....
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-16 kl. 09:13.
Citera
2018-10-16, 09:13
Medlem
Som den djurälskare hon var brukade hon alltid ha flera välfyllda vattenskålar stående framme åt katterna.
Citera
2018-10-16, 09:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggsvinet
Som den djurälskare hon var brukade hon alltid ha flera välfyllda vattenskålar stående framme åt katterna.

Ja, jag tror inte att Thess själv har gjort något. Jag bara tycker att det är rätt märkligt att de var i så dåligt skick att de behövde avlivas efter så "kort" tag.

Mördaren kan ju ha hällt ut vattnet, tagit bort mat som ett led i mer hämd.....spekulation av mig.
Citera
2018-10-16, 09:34
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Enligt häktningsframställan så står det så här: skälig misstanke
Mord 2018-08-18 -- 2018-09-29 14:45 på okänd plats i Storstockholms området
Tiden 14.45 och okänt område i Stockholmsområdet. Något som heller inte framkommit än
är om T hade kläder på sig när hon hittades eller om hon hade körkortet/leg på sig när hon hittades.
Hade T allt i telefonen? Hitta man T med hennes hemnycklar på sig? Hur låser man T:s dörr, låser den med att man bara stänger dörren eller måste man låsa den med nycklar? Mycket detaljer som inte finns med som är viktiga också i det hela.
Klockslaget är viktigt efter det verkar ingen mer sett T för då hade det stått annat. Hade T varit på fest eller haft fest i hemmet borde det stått annat.

Men klockslaget är väl ändå från när de hittade henne 29 sept 14:45?
Någon har ju sett Tess på Nancys på kvällen den 18 aug ihop med GA eftersom han sitter häktad.
Citera
2018-10-16, 10:29
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
"Tess var hemma hos misstänkte mördaren kvällen hon försvann"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/foretagaren-tess-var-hemma-hos-mig-kvallen-hon-forsvann/
Citera
2018-10-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja det gör dom om de inte innan hade någon sjukdom då.

Min egna katt var försvunnen i exakt 3 veckor i somras (21 dagar). Han kom hem smal som sjutton, men rätt pigg.

Här är ett annat exempel:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=5239099

Undrar om Thess katter kan ha varit utan vatten då kanske.....det är det enda som kan förklara att de skulle ha varit i så dåligt skick.....

Men din katt var inte instängd. Din katt var ute. Den hade kunnat klara sig ett år ute - du kan omöjigen jämföra så.
Citera
2018-10-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
"Tess var hemma hos misstänkte mördaren kvällen hon försvann"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/foretagaren-tess-var-hemma-hos-mig-kvallen-hon-forsvann/

Citat:

Det var i ett förhör den 9 oktober som företagaren "lämnade vissa uppgifter där han bl.a vidgick" att Tess var hemma hos honom den kvällen. Företagaren menar att Tess därefter lämnade hans bostad och att han inte vet vad som hände sedan.

Citat:

Enligt överklagan har mannen valt att inte svara på några frågor i misstankeförhör. Det bör inte ligga honom till last eller påverka rättens bedömning, menar hans advokat.

Det här ser inte bra ut för MGM i mina ögon. 1. Tydligen har han hela tiden suttit på viktig information kring vad T gjorde kvällen den 18e (var hemma hos honom efter krogen). Ändå har han valt att inte hjälpa polis och anhöriga med den pusselbiten förrän han plockas in och hörs av polisen. Inte bra. 2. Han verkar fortsätta att säga så lite som möjligt. Det i sig betyder så klart inte att han är skyldig, men det bidrar till bilden av någon som inte verkar speciellt angelägen om att sprida ljus över vad som hänt T. För att uttrycka saken försiktigt.

Min gissning är att han har med försvinnandet att göra. Alternativt, mindre troligt, att han skyddar någon som har med försvinnandet att göra.

Edit; ett skäl för MGM att inte dela med sig av informationen om att hon var hemma hos honom efter krogen skulle kunna vara att han vill mörka att de hade en affär. Om det är enda skälet till att hålla den informationen hemlig är det ändå rätt svinigt gjort. Mänskligt kanske, men om ens älskarinna är försvunnen borde en hygglig människa vilja göra allt för att hon ska hittas, även med risk för att affären avslöjas.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-16 kl. 11:17.
Citera
2018-10-16, 11:18
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det här ser inte bra ut för MGM i mina ögon. 1. Tydligen har han hela tiden suttit på viktig information kring vad T gjorde kvällen den 18e (var hemma hos honom efter krogen). Ändå har han valt att inte hjälpa polis och anhöriga med den pusselbiten förrän han plockas in och hörs av polisen. Inte bra. 2. Han verkar fortsätta att säga så lite som möjligt. Det i sig betyder så klart inte att han är skyldig, men det bidrar till bilden av någon som inte verkar speciellt angelägen om att sprida ljus över vad som hänt T. För att uttrycka saken försiktigt.

Min gissning är att han har med försvinnandet att göra. Alternativt, mindre troligt, att han skyddar någon som har med försvinnandet att göra.

Håller med, det ser inte alls bra ut för honom. Folk här har yrat om att han varit utomlands, stämmer det? Kan han ha varit omedveten om hennes försvinnande? Om jag inte sett det på Facebook hade det dröjt till kvällstidningarna skrev om det innan jag vetat något.
Citera
2018-10-16, 11:22
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Edit; ett skäl för MGM att inte dela med sig av informationen om att hon var hemma hos honom efter krogen skulle kunna vara att han vill mörka att de hade en affär. Om det är enda skälet till att hålla den informationen hemlig är det ändå rätt svinigt gjort. Mänskligt kanske, men om ens älskarinna är försvunnen borde en hygglig människa vilja göra allt för att hon ska hittas, även med risk för att affären avslöjas.

Kan bara hålla med. Detta som du skriver ovan gör ju att vi har gärningsmannen klar. Nu gäller det för polisen att kunna bevisa det.
Citera
2018-10-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Håller med, det ser inte alls bra ut för honom. Folk här har yrat om att han varit utomlands, stämmer det? Kan han ha varit omedveten om hennes försvinnande? Om jag inte sett det på Facebook hade det dröjt till kvällstidningarna skrev om det innan jag vetat något.

Ja, det skulle kanske kunna förklara tystnaden. Utomlands, är inte på facebook och läser inte svenska tidningar.

Borde ändå inte någon hemma i Sverige, t.ex. hans flickvänn, berättat om det?

Borde han inte självmant berättat om den 18e direkt när han kom hem och fick info om vad som hänt T?

Nej, jag tycker det troligare är att han mörkat att hon var hemma hos honom den kvällen så länge som möjligt. Då ser det inte bra ut.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-16 kl. 11:28.
Citera
2018-10-16, 11:25
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:

Jag har ju sagt det tidigare i traden, sa ar det.
Citera
2018-10-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Kan bara hålla med. Detta som du skriver ovan gör ju att vi har gärningsmannen klar. Nu gäller det för polisen att kunna bevisa det.

Ja, det verkar troligt att MGM är GM. Kanske blir svårt att bevisa iom att T inte hittades på så länge och iom att MGM inte verkar vara den oförsiktigt pratsamma typen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in