2018-10-15, 18:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag utgick ifrån att kartans blåa linje på motorvägssidan av planket var en upptrampad stig som både kunde ha använts vid attack och flykt t.ex att LW varit på den stigen när hon blir attackerad. Det bygger jag på att skrikljudet måste ha kommit från den delen av planket som är parallell med motorvägen om nu dalaan bor där. Dalaan skriver själv att ljudet studsat mot planket över till hans sida av motorvägen. Efterkonstruktion eller inte.

Om skriken kommit från FP så är ju planket vinklat åt ett annat håll och i den riktningen är det långt till något hus på andra sidan.

Nu visar det sig att stigen inte var en verklig stig (eller?) utan ett sätt att förklara hur en inte längre häktad person kunde ta sig osedd hem. Det har inte så stor betydelse eftersom "min" attackare kom från motorvägen.

De vägbeskrivningar man fått i denna tråden saknar motstycke i någon annan tråd.
Bakom, framför blandas hej vilt och ett gångbrofäste beskrivs utan att ange vilken ände av bron. Rekordet slogs nyligen när någon påstod att stigen gick ovanför planket.

OK, dags att gå vidare tills FUP kommer.

Nu gäller det röstvittnen:
En häxa säger sig att ha berättat vad hon sett och hört förutom det som står i bloggen. Visserligen inne i hennes huvud men det fattade väl inte Ö-polisen. Räknas hennes vittnesmål?

En annan häxa vänder kappan efter en tid om att vittnet inte kunde identifiera MGM för att den hört det genom ett öppet fönster ?????? Om det vore genom ett stängt fönster men genom ett öppet??? Hur förändras en röst till oigenkänlighet genom passera ett öppet fönster. Man baxnar.

Ja, en gångväg kan t.o.m. övergå i en gängvåg kanske ( (FB) Grovt vapenbrott i Örebro i helgen 13/10. Stor polisinsats. Tre anhållna.).

Ska man tro att Örebropolisens informationsinhämtning litat för starkt på tråden och att det är därför de fick så trög start?

Förövaren här har knappast klarat sig för att han smart. Men det betyder förstås inte att han behöver vara fullt så dum som skulle behövas.
Citera
2018-10-15, 18:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Google är din vän.
Sökord "lena wesström". Jag trodde det var det första man gör.

ulljoh har redan berättat hur det gick till.
Läs tråden eller använd sökfunktionen.

Menar du det här inlägget?

"det var drför jag skrev det lste det igår r nog en mediumsyn
men goggla dahlströms logg lena wesström
jag vet ej hur man länkar
"

https://www.flashback.org/p65526631#p65526631

Och Dahlström, hur kom det namnet upp?
Citera
2018-10-15, 18:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Triggern var att någon givit vilseledande uppgifter om en stig och ett stängsel som inte finns eller inte.
Min mission är att få tag i GM. Har du inte samma så vad gör du här?

Misstänker att det är mig du är ute efter.
Jag har aldrig sagt att det är en stig någonstans.
Jag vet inte heller vilket stängsel du menar att jag skrivit om som inte finns?
Citera
2018-10-15, 18:19
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nedan inlägg från Rosamund 4/9 talas det om att det kan finnas blod av LW hemma hos SD och att EGT berättat det. Det vill jag höra mer om istället för vilka stigar som finns eller inte finns vid planket.

Har också funderat över blodet som mgm självmant ska ha berättat om i förhör. Nu tror jag inte det hade med mordet att göra då det bör ha visat sig i den tekniska analysen och sannolikt lett till häktning vid det här laget.

Men jag undrar om han gav uppgiften i ett tidigt förhör? Och om det i så fall kan ha bidragit till att fokus initialt las på att söka och undersöka i och runt SDs hus, istället för på LWs gata?

OBS. Nu påstår jag inte att SD medvetet har försökt förvilla utredarna. Det kan han ha gjort. Men han kan ju även ha insett att huset skulle genomsökas och blivit nojig att man skulle hitta blod från en gammal skada och dra slutsatser.

Tycker dock att det är intressant att han minns en gammal blodfäck (om den inte var uppseendeväckande stor). Det brukar man ju oftast bara göra om händelsen varit speciell på något sätt, och inte om det är några droppar från fjolårets skavsår/näsblod.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-10-15 kl. 18:24.
Citera
2018-10-15, 18:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nedan inlägg från Rosamund 4/9 talas det om att det kan finnas blod av LW hemma hos SD och att EGT berättat det. Det vill jag höra mer om istället för vilka stigar som finns eller inte finns vid planket.

Så skriket skulle komma från SDs bostad över till Dalans hus på andra sidan motorvägen? Är du på riktigt?

Jag tycker vi håller oss till FP och planket. där finns många spår. Det var nämligen där hon hittades.
Citera
2018-10-15, 18:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
En häxa säger sig att ha berättat vad hon sett och hört förutom det som står i bloggen. Visserligen inne i hennes huvud men det fattade väl inte Ö-polisen. Räknas hennes vittnesmål?

Hon är ingen häxa.
Hon utger sig för att vara profetissa.

Citat:
En annan häxa vänder kappan efter en tid om att vittnet inte kunde identifiera MGM för att den hört det genom ett öppet fönster ?????? Om det vore genom ett stängt fönster men genom ett öppet??? Hur förändras en röst till oigenkänlighet genom passera ett öppet fönster. Man baxnar.

Alla människor känner inte igen SDs röst!
Vad är det du inte fattar?
Citera
2018-10-15, 18:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon är ingen häxa.
Hon utger sig för att vara profetissa.

Alla människor känner inte igen SDs röst!
Vad är det du inte fattar?

Vid en röstkonfiguration spelar man upp rösten för vittnet.
Det har ingen betydelse om vittnet känner SD eller hans röst.

Jag antar att man spelar upp ett antal röster och vittnet får ange vilken röst som den har hört.

Hur tror du det går till?
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-15 kl. 18:32.
Citera
2018-10-15, 18:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vid en röstkonfiguration spelar man upp rösten för vittnet.
Det har ingen betydelse om vittnet känner SD eller inte.

Och vad är en röstkonfiguration?

Det är väl inte säkert att man känner igen en
röst som man kanske bara har hört en gång tidigare?
Citera
2018-10-15, 18:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och vad är en röstkonfiguration?

Det är väl inte säkert att man känner igen en
röst som man kanske bara har hört en gång tidigare?

Det är en röstkonfrontation om man stavar rätt. Det motsvara en fotokonfrontation men med ljud.
Vad gör man med ett sådant vittnesmål?
Tips, Det hamnar i slasken. Möjligtvis tar försvaret upp det ur slasken vid rättegången.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-15 kl. 18:41.
Citera
2018-10-15, 18:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ponerar att paret D är partners in mordet och tänker:
Eftersom inte SD och HD kom in till USA, så bör ju den lilla guldskon finnas kvar i hennes hem. Eller, kan hon ha tappat den om/när hon hjälpte sin man att ta kål på Lena och städa efteråt?

HD lämnade den lilla guldskon till sin BFF S*ll*n i Uppsala den 17 juni.

Numera ligger den på Skavsta, ifall någon känner sig sugen att ta med den lilla maskoten på en utlandsresa
Citera
2018-10-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Har också funderat över blodet som mgm självmant ska ha berättat om i förhör. Nu tror jag inte det hade med mordet att göra då det bör ha visat sig i den tekniska analysen och sannolikt lett till häktning vid det här laget.
NOT: 5.0 i slutledningsförmåga!

Men jag undrar om han gav uppgiften i ett tidigt förhör? Och om det i så fall kan ha bidragit till att fokus initialt las på att söka och undersöka i och runt SDs hus, istället för på LWs gata?
NOT: 5.0 i slutledningsförmåga!

OBS. Nu påstår jag inte att SD medvetet har försökt förvilla utredarna. Det kan han ha gjort. Men han kan ju även ha insett att huset skulle genomsökas och blivit nojig att man skulle hitta blod från en gammal skada och dra slutsatser.

Tycker dock att det är intressant att han minns en gammal blodfäck (om den inte var uppseendeväckande stor). Det brukar man ju oftast bara göra om händelsen varit speciell på något sätt, och inte om det är några droppar från fjolårets skavsår/näsblod.

Dom två sista styckena har jag med funderat på. Men dels så är det, OM det stämmer, blod man kommer ihåg, dels så om man hamnade själv i förhörsstolen, så skulle nog hjärnan gå på högvarv, då kan man antingen låsa sig eller minnas just såna saker.
Citera
2018-10-15, 18:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vad gör man med ett sådant vittnesmål?
Tips, Det hamnar i slasken. Möjligtvis tar försvaret upp det ur slasken vid rättegången.

Det vittnesmålet visar att LW har gått
frivilligt mot planket tillsammans med en man.

Är du så här dum IRL eller driver du med oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in