2018-10-15, 06:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ojdå. Poff så var den stigen borta som du sa fanns förut.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Här har Notknapparen ritat in stigen på en karta.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Angående det infernaliska stängslet.
Kan man enkelt ta sig från motorvägen till FP kånkades på ett lik?
Ibland tror man att de som säger sig varit på plats inte varit det.

En stig försvinner och ett stängsel är nu inte längre nertrampat.

Hönsnät, kakakakak.

Nej, den är inte borta. Den parallella gångstigen ligger på andra sidan planket, mot bostadsområdet och inte mot motorvägen.

Om du släpper din otroligt barnsliga attityd och utvecklar dina frågor så skulle du få bättre svar.
Poff, kakakakaka och pilutta dig.
Citera
2018-10-15, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Barnen har jag inte alls anslyserat, detta var i början av tråden där MASSA andra inläggare skrev detsljerat om deras Texter och bilder på sociala media. Jag tog bara med barnen p.g.a dessa inlägg. Så det ända jag lagt in att det finns en viss risk för det, i en sammanställning.

Det fetade.... undrar vem som har blivit mest påhoppad av alla här inne....
Anledning: Jag håller inte SD som högst sannolik och tittar på alternativa GM och händelseförlopp.

Jag har min teori om SD som GM och den har redan pressenterats här av mig och andra. Men dömer inte SD på förhand utan tittar på andra alternativ.

Men framför allt: Jag har inte drivit något mot barnen alls!
Du skriver att Du gillar att gå emot strömmen... varför hänger Du då på andra följare i tråden som skriver om barnen? Dåligt försvar mot att överhuvudtaget blanda in barnen i de vuxnas problem!

Ps Gäller Ditt "gå emot strömmen" bara SD/HD/JG? Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-15 kl. 07:07.
Citera
2018-10-15, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nej, den är inte borta. Den parallella gångstigen ligger på andra sidan planket, mot bostadsområdet och inte mot motorvägen.

Om du släpper din otroligt barnsliga attityd och utvecklar dina frågor så skulle du få bättre svar.
Poff, kakakakaka och pilutta dig.
Nu vart jag konfunderad vilken gångstig du menar.
Mellan bostadsområdet och planket, menar du bilgatan framför radhusen eller menar du återvändsgränden framför villorna (bilväg det med), den går parallellt med motorvägen, men är en jordvall där. Båda vägarna är Rättarevägen (den gör en liten knix vid slutet av bylagsgatan).
Men någon gångstig ser jag inte.
Citera
2018-10-15, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver att Du gillar att gå emot strömmen... varför hänger Du då på andra följare i tråden som skriver om barnen? Dåligt försvar mot att överhuvudtaget blanda in barnen i de vuxnas problem!

Ps Gäller Ditt "gå emot strömmen" bara SD/HD/JG? Ds
Jag ser inte det som att jag hänger på, jag sammanställde dom nämnda namnen i tråden. Det finns en viss risk att ett barn har gjort det, det går inte att bortse ifrån.
Men nu när du tar upp det, så kommer dom till ytan igen. Om du vill klanka på någon, så klanka på dom som skrev allt om barnen, med texter och bilder. Jag skrev egentligen bara att dom är nämnda. Skulle jag inte skrivit med dom hade vissa hoppat på mig att jag bortser från vissa....

Sluta hoppa fär hoppandes skull, tillför nått istället.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-15 kl. 07:14. Anledning: slutsats
Citera
2018-10-15, 07:28
Medlem
Citat:
Jag ser inte det som att jag hänger på, jag sammanställde dom nämnda namnen i tråden. Det finns en viss risk att ett barn har gjort det, det går inte att bortse ifrån.
Men nu när du tar upp det, så kommer dom till ytan igen. Om du vill klanka på någon, så klanka på dom som skrev allt om barnen, med texter och bilder. Jag skrev egentligen bara att dom är nämnda. Skulle jag inte skrivit med dom hade vissa hoppat på mig att jag bortser från vissa....

Sluta hoppa fär hoppandes skull, tillför nått istället.
Väljer att inte svara eftersom jag inte fått något svar på min fråga till Dig...

Ditt svar få tala för sig...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-15 kl. 07:32.
Citera
2018-10-15, 07:30
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Nu vart jag konfunderad vilken gångstig du menar.
Mellan bostadsområdet och planket, menar du bilgatan framför radhusen eller menar du återvändsgränden framför villorna (bilväg det med), den går parallellt med motorvägen, men är en jordvall där. Båda vägarna är Rättarevägen (den gör en liten knix vid slutet av bylagsgatan).
Men någon gångstig ser jag inte.

Det finns som jag minns det bara en upptrampad stig, dvs den lilla stig som löper förbi minnesplatsen (från Rättarevägen och som rundar planket).
Citera
2018-10-15, 07:52
Medlem
Honan6s avatar
Ponerar att paret D är partners in mordet och tänker:
Eftersom inte SD och HD kom in till USA, så bör ju den lilla guldskon finnas kvar i hennes hem. Eller, kan hon ha tappat den om/när hon hjälpte sin man att ta kål på Lena och städa efteråt?
Citera
2018-10-15, 07:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Konspirationsteori? Berätta!

- Måhända en lite mer sammanfattande förklaring tatt inte kroppen hittades tidigare och varför rubriceringarna var så avgörande för missen att inte söka i närområdet.

- Sökinsatsen koncentrerades till där mobilen pejlades mot nordväst vid vivallaskogen och inte efter boken från bostaden där BO senast befunnit sig som görs vid sökning efter "försvunnen person".

Postat: 2018-05-21, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Inom cirkeln markerad "avspärrning" gjordes fyndet av något. Avspärrningen gjordes i samband med pejlingen efter hennes telefon. Polisen var i området ett bra tag och därefter hävdes avspärrningarna. Efter detta har ingenting sagts mer om mobilen. Jag utgår från att de hittade den.

https://minfil.com/u29052e3b3/ED6DCDDA-87EA-41F2-9BD1-3B9D52926059.jpeg

Postat: 2018-05-21, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag tror att "föremålet av dignitet" är mobilen. Detta skulle också förklara varför det tog polisen hela fyra dagar att hitta Lena. Man koncentrerade resurserna i nordväst i Vivallaskogen där man plockade upp signalen från mobilen. I själva verket låg hon i sydost från huset sett.

"Under fredagen och lördagen har polisen sökt intensivt i ett skogsområde nära bostaden, bland annat med hundpatruller."

"– Det är ett skogsområde med gångvägar där många löptränar och rastar sina hundar. Det finns ingen belysning i området och längs med löparspåren, säger Oskar Forsberg, Aftonbladets reporter på plats."

Kring lunchtid på lördagen gjordes ett fynd.

Aftonbladet: "– Vi har fått uppgifter från allmänhet om ett fynd i skogen som åklagare bedömt är intressant i utredningen. Med tanke på brottets dignitet har man beslutat att upprätta en avspärrning som bevakas av polis i väntan på tekniker, säger Johan Wallenius vid polisens ledningscentral".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena

- Kanske bör tilläggas att det enligt MV fortfarande inte är klarlagt den funna mobilen var LWs trots att det i tråden blivit vedertaget. F.ö. är den tillsammans med 4 andra mobiler fortfarande hos NFC
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-15 kl. 08:13.
Citera
2018-10-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det finns som jag minns det bara en upptrampad stig, dvs den lilla stig som löper förbi minnesplatsen (från Rättarevägen och som rundar planket).
Jo, precis runt planket, sen försvann dem mer eller mindre. Jag tolkade det som skapats av polisen, behövs inte så mycket fram och tillbaka innan en stig skapats.

Tolkade Lime att hen syftade på någon annan gångstig. Hen skrev: "Den parallella gångstigen ligger på andra sidan planket, mot bostadsområdet och inte mot motorvägen."
Den ser jag inte framför mig vart hen menar.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-15 kl. 08:01. Anledning: förtydligande:
Citera
2018-10-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Väljer att inte svara eftersom jag inte fått något svar på min fråga till Dig...

Ditt svar få tala för sig...
Vad har jag nu missat att svara på.

I övrigt är det bra att du lägger ned sakfrågan, så slipper ett antal personer börja åter skriva om att dom inte kan släppa tanken på dessa.
Citera
2018-10-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nä det är en del som tvivlar på hens uppgifter.
Och man får tycka vad man vill.
För min del känns det dock konstigt om MV skulle hitta på allt detta. Om SD skulle vara oskyldig skulle hen definitivt framstå som ett troll.
Jag tror att det som MV delar kommer från utredningen och jag tror på hens uppgifter.
Men som sagt alla har rätt att tänka och tro på vad man vill 😊
Som jag ser det (efter att ha följt MV:s inlägg i tråden) så har det mesta skrivits i tråden innan MV gjort en sammanställning. Sen ser jag mycket tankar som kan ha kommit från hen själv och inte helt otroliga.

Det som får mig att tro att MV kan ha en del från polisen är att inte ens EGT ifrågasätter att hen kan ha vissa uppgifter (som inte kommit oss tillhanda) som jag inte har listat ut.
Citera
2018-10-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

Jag kan bara åter hänvisa till google streetview, dessa bilder är tagna innan mordet och man kan gå längs vägarna och se in mot FP/MP. Där ser man klart och tydligt att det inte finns någon stig in.
Ni kan snurra och zooma.

https://www.google.se/maps/@59.2890681,15.1860215,3a,75y,163.14h,86.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1srSAulHFgYypqKP2f8wuyZQ!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in