2018-09-19, 08:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Iskristaller förångas inte vid -20 och -60 grader.. men dom gör det vid +100 grader.

Det betyder att du tror att iskristaller kan finnas kvar en längre tid, betydligt längre än 30s.

Citat:
Do tror alltså att contrails är iskristaller som dunstar och blir osynliga efter 30 sekunder?
Ja contrails är iskristaller som skapas när vattnet, som bildas vid förbränningen av flygfotogen, kyls ned i den mycket kalla atmosfären.

Hur länge dessa iskristaller förblir iskristaller beror på omgivnings temperatur och luftfuktighet.
Ibland bildas de inte alls och ibland kan de vara kvar i timmar.
Citera
2018-09-19, 08:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Kondensering är när en gas går tbx till att vara en vätska.. så rimligtvis så är contrails vatten som blandas med luft för att tillslut bli så utblandat att vattnet inte längre syns.. och därför försvinner contrails på 30 sekunder.

Varför skulle contrails försvinna på 30s när moln kan bestå i timmar?
Citera
2018-09-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
För ett par dagar sedan såg jag ett passagerarplan som släppte ut en strimma contrails eller om någon vill kalla dem chemtrails.

Strimman som släpptes ut såg precis likadan ut hela tiden, men nu kommer det intressanta: Efter kanske en minut började delar av strimman att lösas upp, medans andra delar låg kvar. Då såg det alltså ut som om någon "satt på och stängt av".
Ena strimman låg kvar tills jag var tvungen att flytta på mig, kanske tio minuter.

Har ni som tror på chemtrails någon förklaring till vad jag såg? Var det contrails eller chemtrails?
Du menar ungefär som vilket moln som helst kan bete sig? Dela på sig och försvinna här och där? Sånt som händer hela tiden?
Citera
2018-09-19, 20:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Du menar ungefär som vilket moln som helst kan bete sig? Dela på sig och försvinna här och där? Sånt som händer hela tiden?
Precis. Anledningen till att jag frågar är att chemtrailstroende brukar hävda att sådana spår beror på att någon i planet har stängt av och sedan satt på. Men här var av-och-påandet efter att spåren sprutats.
Citera
2018-10-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Här står det om Chemtrails:
https://nyadagbladet.se/insandare/natverk-bakom-facebooksidor-som-konspirerar-mot-folket/

“Nätverk bakom Facebooksidor som konspirerar mot folket”.

Det finns ju otaliga med bevis på nätet om chemtrails och hur det sprayas emot befolkningen, hur kan man ens bortse från detta?
Ursäkta, men tror du - på fullt allvar - att en insändare i Nya Dagbladet bevisar att "chemtrails" existerar? Sanningen är att varken insändaren eller bilderna bevisar ett enda dugg i den vägen.

Nej, det finns inga bevis för "chemtrails" alls. Varken i den här tråden eller någon annan stans på nätet. ALLT, precis allt av dessa så kallade bevis kan förklaras helt naturligt. Ellr menar du att en bild som visar tankar inne i ett plan bevisar att det är just "chemtrails" som sprids därifrån? Och hur stämmer det med det faktum att 99 % av alla strimmor som påstås vara chemtrails kommer från helt vanliga kommersiella passagerarplan?
Citera
2018-10-13, 00:46
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Ursäkta, men tror du - på fullt allvar - att en insändare i Nya Dagbladet bevisar att "chemtrails" existerar? Sanningen är att varken insändaren eller bilderna bevisar ett enda dugg i den vägen.

Nej, det finns inga bevis för "chemtrails" alls. Varken i den här tråden eller någon annan stans på nätet. ALLT, precis allt av dessa så kallade bevis kan förklaras helt naturligt. Ellr menar du att en bild som visar tankar inne i ett plan bevisar att det är just "chemtrails" som sprids därifrån? Och hur stämmer det med det faktum att 99 % av alla strimmor som påstås vara chemtrails kommer från helt vanliga kommersiella passagerarplan?

NyaDagbladet är den ledande alternativ-medie tidningen när det kommer till avslöjanden av konspirationer och dess effekter av olika slag som också pekar mot lösningar. Nyheten om Chemtrails på NyaDagbladet blir glasklar och förstås genom all annan information som finns att hitta om detta på nätet. Börja med att söka ''Chemtrails'' på Google och förklara för mig vad det naturliga är i det du ser. Skillnaden på passagerarplans utsläpp som kan vara både korta och lite längre och chemtrails är att de två förstnämnda försvinner direkt respektive efter ca 10-30 sek i eftersläp.

Chemtrails däremot försvinner inte utan ligger kvar under hela dagen. Först som linjer som sprayas efter vartannat, ibland lite diskret, ibland extremt övertydligt som rutnät. Efter ett tag breder det ut sig till onaturliga moln som lätt kan se skillnad på i jämförelse med riktiga fluff-moln eller ånga som håller på att utvecklar sig till moln, eftersom att man kan se att de breder ut sig direkt från sprayningarna (se klippen som hänvisas till på NyaDagbladet t.ex, detta finns över hela nätet.) till onaturliga molnformationer och en dimma som inte var där precis nyligen.

Konspirationen är kortfattat som så att ondsinta krafter vill blockera naturligt solljus och dumpa dåliga kemikalier och tungmetaller på oss för att få oss försatta i ett läge där vi känner oss nedstämda och stressade, så att vi lättare kan styras. Vad de håller på med nu i att blocka solljuset har garanterat att göra med 5G-installationen de försöker få igång.
Senast redigerad av Bergatroll1 2018-10-13 kl. 00:55.
Citera
2018-10-13, 08:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Skillnaden på passagerarplans utsläpp som kan vara både korta och lite längre och chemtrails är att de två förstnämnda försvinner direkt respektive efter ca 10-30 sek i eftersläp.

Nej så är det inte. Moln - inklusive contrails - kan självklart existera längre än 30 sekunder.

Förklara varför du tror att contrails, men inte moln, alltid förångas inom 30 sekunder.
Förklara varför iskristaller som skapats av vatten från en jetmotor förångas inom 30s medan andra iskristaller kan finnas kvar i månader.

Citat:
...har garanterat att göra med 5G-installationen de försöker få igång.

Jag vet att du har fel men lyteskomik är alltid kul.
Förklara vad streck i skyn har att göra med 5G.
Och förklara gärna varför det funnits streck i skyn långt innan 5G ens var påtänkt, förklara varför vi sett streck i skyn innan ens 1G var påtänkt.
Senast redigerad av madtop 2018-10-13 kl. 09:35.
Citera
2018-10-13, 15:09
Medlem
Citat:
NyaDagbladet är den ledande alternativ-medie tidningen när det kommer till avslöjanden av konspirationer och dess effekter av olika slag som också pekar mot lösningar. Nyheten om Chemtrails på NyaDagbladet blir glasklar och förstås genom all annan information som finns att hitta om detta på nätet. Börja med att söka ''Chemtrails'' på Google och förklara för mig vad det naturliga är i det du ser. Skillnaden på passagerarplans utsläpp som kan vara både korta och lite längre och chemtrails är att de två förstnämnda försvinner direkt respektive efter ca 10-30 sek i eftersläp.

Chemtrails däremot försvinner inte utan ligger kvar under hela dagen. Först som linjer som sprayas efter vartannat, ibland lite diskret, ibland extremt övertydligt som rutnät. Efter ett tag breder det ut sig till onaturliga moln som lätt kan se skillnad på i jämförelse med riktiga fluff-moln eller ånga som håller på att utvecklar sig till moln, eftersom att man kan se att de breder ut sig direkt från sprayningarna (se klippen som hänvisas till på NyaDagbladet t.ex, detta finns över hela nätet.) till onaturliga molnformationer och en dimma som inte var där precis nyligen.

Konspirationen är kortfattat som så att ondsinta krafter vill blockera naturligt solljus och dumpa dåliga kemikalier och tungmetaller på oss för att få oss försatta i ett läge där vi känner oss nedstämda och stressade, så att vi lättare kan styras. Vad de håller på med nu i att blocka solljuset har garanterat att göra med 5G-installationen de försöker få igång.

Jag har googlat på chemtrails många gånger och jag blir både häpen och nedstämd över att det tydligen finns vuxna personer som tror på de här idiotierna. Begriper de inte att man ALDRIG kan bevisa "chemtrails" genom att stå nere på marken, filma de vita strimmorna och säga "Usch fy, chemtrails"?
Strimmorna efter flygplanen har sett likadana ut och burit sig likadant åt åtminstone sedan 1950-talet, jag såg dem då och har sett dem varje år sedan dess. Och det är väldigt lätt att med gänse fysik förklara dem. Vattenånga från förbränningen av flygfotogen släpps ut i den kalla luften och kondenserar till små vattendroppar. Contrails, som är samma sak som moln, bildas. Precis som alla moln dunstar de bort, torkar bort om luften är (relativt sett) tillräckligt varm och torr. Om luften å andra sidan är kall och fuktig från början, så dunstar inte molnen/contrailsen. De kan, precis som alla andra moln ligga kvar i timmar.

"Chemtrails-kramarna" har diverse olika förklaruingar till varför de sprids ut. Att man skulle använda en så här dyr och osäker metod för att "dumpa dåliga kemikalier" är inte trovärdigt, det är bara korkat. Men OK, gör mig och många andra förvånade genom att förklara:

- Hur effektiv är denna metod att få oss att bli nedstämda och stressade? Dvs hur mycket av kemikalierna når människor, hur mycket hamnar någon annan stans?
- Varför har en liten stimma "chemtrail" en så stor betydelse för 5G?
Senast redigerad av pewana 2018-10-13 kl. 15:18.
Citera
2018-10-13, 16:19
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag har googlat på chemtrails många gånger och jag blir både häpen och nedstämd över att det tydligen finns vuxna personer som tror på de här idiotierna. Begriper de inte att man ALDRIG kan bevisa "chemtrails" genom att stå nere på marken, filma de vita strimmorna och säga "Usch fy, chemtrails"?
Strimmorna efter flygplanen har sett likadana ut och burit sig likadant åt åtminstone sedan 1950-talet, jag såg dem då och har sett dem varje år sedan dess. Och det är väldigt lätt att med gänse fysik förklara dem. Vattenånga från förbränningen av flygfotogen släpps ut i den kalla luften och kondenserar till små vattendroppar. Contrails, som är samma sak som moln, bildas. Precis som alla moln dunstar de bort, torkar bort om luften är (relativt sett) tillräckligt varm och torr. Om luften å andra sidan är kall och fuktig från början, så dunstar inte molnen/contrailsen. De kan, precis som alla andra moln ligga kvar i timmar.

"Chemtrails-kramarna" har diverse olika förklaruingar till varför de sprids ut. Att man skulle använda en så här dyr och osäker metod för att "dumpa dåliga kemikalier" är inte trovärdigt, det är bara korkat. Men OK, gör mig och många andra förvånade genom att förklara:

- Hur effektiv är denna metod att få oss att bli nedstämda och stressade? Dvs hur mycket av kemikalierna når människor, hur mycket hamnar någon annan stans?
- Varför har en liten stimma "chemtrail" en så stor betydelse för 5G?

Inte en strimma utan har märkt hur de har sprayat lager för att blockera solen, och detta skulle ev. kunna ha betydelse för något typ av test inför 5G att göra, notera att detta bara är en teori, det andra däremot är ingen teori från min sida utan vad jag har observerat är sant.

Ok om du tycker att bilderna när du söker på chemtrails ser naturliga ut så blir det svårt att bevisa någonting för dig. Utsläpp som blir till moln låter inte så naturligt... Eller streck som ligger kvar i luften i timmar...
Citera
2018-10-13, 16:38
Medlem
Citat:
Inte en strimma utan har märkt hur de har sprayat lager för att blockera solen, och detta skulle ev. kunna ha betydelse för något typ av test inför 5G att göra, notera att detta bara är en teori, det andra däremot är ingen teori från min sida utan vad jag har observerat är sant.

Ok om du tycker att bilderna när du söker på chemtrails ser naturliga ut så blir det svårt att bevisa någonting för dig. Utsläpp som blir till moln låter inte så naturligt... Eller streck som ligger kvar i luften i timmar...
Du påstår något - du har bevisbördan. Var vänlig bevisa att de har "sprayat lager för att blockera solen"!

Utsläpp blir inte till moln, strimmorna ÄR moln. Precis som alla andra typer av moln kan de dunsta bort snabbt eller ligga kvar i timmar. Allt beror på de meteorologiska förhållandena på platsen, allt detta är helt naturligt.
Citera
2018-10-13, 16:38
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det har definitivt ingenting med 5G att göra. I 5G använder man sig av mycket små celler och sändare med mycket kort räckvidd. Strimmor en mil upp i himlen är fullständigt värdelöst för 5G.

Citat:

Vad är det för onaturligt med kvardröjande kondensationsstrimmor och cirrusmoln?

Varför skulle inte ett streck som består av iskristaller kunna ligga kvar i timmar om det är hög fuktighet och -55 grader? Vi vet ju trots allt att moln kan ligga kvar i många timmar.

Förklara varför iskristallerna i cirrusmoln kan ligga kvar i timmar men iskristaller i contrails inte kan ligga kvar i timmar.
Citera
2018-10-13, 23:27
Medlem
Citat:

Så molnen som ser ut som streck i denna målning är chemtrails? https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/methode%2Fsundaytimes%2Fprodmigration%2Fweb%2Fbin% 2Fbd01ba3f-cadc-45b4-837d-4f8d19dab048.jpg?crop=10 24%2C683%2C0%2C0&resize=1200
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in