Citat:
Ursprungligen postat av
Bergatroll1
NyaDagbladet är den ledande alternativ-medie tidningen när det kommer till avslöjanden av konspirationer och dess effekter av olika slag som också pekar mot lösningar. Nyheten om Chemtrails på NyaDagbladet blir glasklar och förstås genom all annan information som finns att hitta om detta på nätet. Börja med att söka ''Chemtrails'' på Google och förklara för mig vad det naturliga är i det du ser. Skillnaden på passagerarplans utsläpp som kan vara både korta och lite längre och chemtrails är att de två förstnämnda försvinner direkt respektive efter ca 10-30 sek i eftersläp.
Chemtrails däremot försvinner inte utan ligger kvar under hela dagen. Först som linjer som sprayas efter vartannat, ibland lite diskret, ibland extremt övertydligt som rutnät. Efter ett tag breder det ut sig till onaturliga moln som lätt kan se skillnad på i jämförelse med riktiga fluff-moln eller ånga som håller på att utvecklar sig till moln, eftersom att man kan se att de breder ut sig direkt från sprayningarna (se klippen som hänvisas till på NyaDagbladet t.ex, detta finns över hela nätet.) till onaturliga molnformationer och en dimma som inte var där precis nyligen.
Konspirationen är kortfattat som så att ondsinta krafter vill blockera naturligt solljus och dumpa dåliga kemikalier och tungmetaller på oss för att få oss försatta i ett läge där vi känner oss nedstämda och stressade, så att vi lättare kan styras. Vad de håller på med nu i att blocka solljuset har garanterat att göra med 5G-installationen de försöker få igång.
Jag har googlat på chemtrails många gånger och jag blir både häpen och nedstämd över att det tydligen finns vuxna personer som tror på de här idiotierna. Begriper de inte att man ALDRIG kan bevisa "chemtrails" genom att stå nere på marken, filma de vita strimmorna och säga "Usch fy, chemtrails"?
Strimmorna efter flygplanen har sett likadana ut och burit sig likadant åt åtminstone sedan 1950-talet, jag såg dem då och har sett dem varje år sedan dess. Och det är väldigt lätt att med gänse fysik förklara dem. Vattenånga från förbränningen av flygfotogen släpps ut i den kalla luften och kondenserar till små vattendroppar. Contrails, som är samma sak som moln, bildas. Precis som alla moln dunstar de bort, torkar bort om luften är (relativt sett) tillräckligt varm och torr. Om luften å andra sidan är kall och fuktig från början, så dunstar inte molnen/contrailsen. De kan, precis som alla andra moln ligga kvar i timmar.
"Chemtrails-kramarna" har diverse olika förklaruingar till varför de sprids ut. Att man skulle använda en så här dyr och osäker metod för att "dumpa dåliga kemikalier" är inte trovärdigt, det är bara korkat. Men OK, gör mig och många andra förvånade genom att förklara:
- Hur effektiv är denna metod att få oss att bli nedstämda och stressade? Dvs hur mycket av kemikalierna når människor, hur mycket hamnar någon annan stans?
- Varför har en liten stimma "chemtrail" en så stor betydelse för 5G?