2018-10-13, 23:54
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
NyaDagbladet är den ledande alternativ-medie tidningen när det kommer till avslöjanden av konspirationer och dess effekter av olika slag som också pekar mot lösningar. Nyheten om Chemtrails på NyaDagbladet blir glasklar och förstås genom all annan information som finns att hitta om detta på nätet. Börja med att söka ''Chemtrails'' på Google och förklara för mig vad det naturliga är i det du ser. Skillnaden på passagerarplans utsläpp som kan vara både korta och lite längre och chemtrails är att de två förstnämnda försvinner direkt respektive efter ca 10-30 sek i eftersläp.

Chemtrails däremot försvinner inte utan ligger kvar under hela dagen. Först som linjer som sprayas efter vartannat, ibland lite diskret, ibland extremt övertydligt som rutnät. Efter ett tag breder det ut sig till onaturliga moln som lätt kan se skillnad på i jämförelse med riktiga fluff-moln eller ånga som håller på att utvecklar sig till moln, eftersom att man kan se att de breder ut sig direkt från sprayningarna (se klippen som hänvisas till på NyaDagbladet t.ex, detta finns över hela nätet.) till onaturliga molnformationer och en dimma som inte var där precis nyligen.

Konspirationen är kortfattat som så att ondsinta krafter vill blockera naturligt solljus och dumpa dåliga kemikalier och tungmetaller på oss för att få oss försatta i ett läge där vi känner oss nedstämda och stressade, så att vi lättare kan styras. Vad de håller på med nu i att blocka solljuset har garanterat att göra med 5G-installationen de försöker få igång.

Det där är bara desinformation som du gått på, passagerarplan sprutar inte ut linjer eller streck, vare sig långa eller korta!

Alla former av strimmor vi ser, sprutas ut av NATO:s chemtrailplan!

Kolla nästa gång du ser korta strimmor, att även de efter ett litet tag bildar den där äckliga grådaskiga sörjan på himlen!

Vad som får dessa "moln" alltsomoftast lysa blodröda vid skymning?

Jo, för att trailsen innehåller en hel del lithium...
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-10-14 kl. 00:02.
Citera
2018-10-14, 00:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Inte en strimma utan har märkt hur de har sprayat lager för att blockera solen, och detta skulle ev. kunna ha betydelse för något typ av test inför 5G att göra, notera att detta bara är en teori, det andra däremot är ingen teori från min sida utan vad jag har observerat är sant.

Ok om du tycker att bilderna när du söker på chemtrails ser naturliga ut så blir det svårt att bevisa någonting för dig. Utsläpp som blir till moln låter inte så naturligt... Eller streck som ligger kvar i luften i timmar...
De contrails jag främst ser är just smalaste strimmor. Hur skulle dessa kunna blockera solens strålar...?

Inte så vettig idé det där!
Citera
2018-10-14, 00:52
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det där är bara desinformation som du gått på, passagerarplan sprutar inte ut linjer eller streck, vare sig långa eller korta!

Kolla nästa gång du ser korta strimmor, att även de efter ett litet tag bildar den där äckliga grådaskiga sörjan på himlen!

Är det inte på tiden att du presenterar bevis för detta nu?
Citera
2018-10-14, 07:37
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vet inte riktigt var du bor men men så ser det inte ut i stockholmsområdet. Alla strimmor jag har sett, och jag har spanat in hundratals, har alla kommit från vanliga passagerarplan som har varit synliga på FR24.

Jag har sett massor med kvardröjande contrails som skapats av reguljärflyg från SAS, Norwegian, KLM, Aeroflott, Air China osv. 100% av de strimmor jag har sett har kommit från vanliga passagerarplan, inte en enda strimma från något mystiskt natoplan har jag lyckats spana in.
Senast redigerad av madtop 2018-10-14 kl. 07:40.
Citera
2018-10-14, 09:43
Medlem
madtops avatar
Citat:

Varför inte? Vi vet ju att det skapas stora mängder vatten när flygplanen förbränner sitt bränsle. Och vi vet att det på 10km höjd är vansinnigt kallt. Och erfarenhetsmässigt vet vi att små vattendroppar som befinner sig i -60 kan frysa till iskristaller.

Men du påstår nu att vattendroppar på 10 km höjd och i en extremt kall omgivning inte kan bilda iskristaller. Du påstår något som går emot känd kunskap, du bestrider något så självklart som att vatten kan frysa till is.

Varför i hela världen skulle inte vattendroppar som befinner sig i extrem kyla kunna bilda iskristaller?
Citera
2018-10-14, 09:56
Medlem
madtops avatar
Citat:

Hur vet du att de innehåller lithium?

Personligen är jag väldigt övertygad om att de lyser rött av samma anledning som moln kan lysa rött i skymningen. Ljuset från solen kan vara rött vid skymningen. Följdaktligen belyses moln och contrails av ett rött sken från solen vilket i sin tur gör att molnen ser röda ut.
Citera
2018-10-14, 10:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
För ett par dagar sedan såg jag ett passagerarplan som släppte ut en strimma contrails eller om någon vill kalla dem chemtrails.

Strimman som släpptes ut såg precis likadan ut hela tiden, men nu kommer det intressanta: Efter kanske en minut började delar av strimman att lösas upp, medans andra delar låg kvar. Då såg det alltså ut som om någon "satt på och stängt av".
Ena strimman låg kvar tills jag var tvungen att flytta på mig, kanske tio minuter.

Har ni som tror på chemtrails någon förklaring till vad jag såg? Var det contrails eller chemtrails?
Finns det fortfarande ingen chemtrailstroende som kan förklara vad det var jag såg?
Citera
2018-10-14, 11:34
Medlem
madtops avatar
Citat:

.

Usch vad du ljuger.

Jag ser just nu strimmor bakom AY863, ett passagerarplan från Finnar på väg från Helsingfors till Göteborg.

Här är en bild på det strimmande planet. https://m.planespotters.net/photo/761048/oh-lkk-finnair-embraer-erj-190lr-erj-190-100-lr
Som synes ett helt vanligt passagerarplan och som är helt befriat från såväl chemtrailsmunstycken som Illuminatiagenter.
Senast redigerad av madtop 2018-10-14 kl. 11:45.
Citera
2018-10-14, 14:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Med detta påstående bevisar du att du har fel. Är ju bara att gå ut och kolla med flightradar24 för att konstatera att strimmorna kommer från SAS, Norwegian, British Airways osv.
Alltså inte några dolda NATO-plan.
Citera
2018-10-14, 15:29
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Usch vad du ljuger.

Jag ser just nu strimmor bakom AY863, ett passagerarplan från Finnar på väg från Helsingfors till Göteborg.

Här är en bild på det strimmande planet.
https://m.planespotters.net/photo/761048/oh-lkk-finnair-embraer-erj-190lr-erj-190-100-lr
Som synes ett helt vanligt passagerarplan och som är helt befriat från såväl chemtrailsmunstycken som Illuminatiagenter.

Sluta desinformera så in i h-e!

Syns inte till den minsta lilla strimma efter passagerarflygplanet på bilden!

Planen som chemtrailar syns aldrig till på Flightradar24 (förutom för yrkesförnekarna i tråden), av den enkla anledningen att dessa är fråga om militära plan, som inte avslöjar sig på FR24...
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-10-14 kl. 15:37.
Citera
2018-10-14, 18:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Syns inte till den minsta lilla strimma efter passagerarflygplanet på bilden!

Idiot. Det är en närbild av planet som är tagen vi ett helt annat tillfälle. Jag länkade till bilden för att man tydligt ser att det är ett vanligt passagerarplan.

Citat:
Planen som chemtrailar syns aldrig till på Flightradar24[/b] (förutom för yrkesförnekarna i tråden), av den enkla anledningen att dessa är fråga om militära plan, som inte avslöjar sig på FR24...

Planen som "chemtrailar" syns inte över huvud taget, de finns bara i ditt snurriga huvud.

Däremot kan vem som helst enkelt konstatera att de plan som lämnar strimmor efter sig är synliga på FR24 och på så sätt kan man konstatera att det handlar om helt vanliga passagerarplan.

Detta är inte ens något att diskutera, vem som helst kan enkelt med hjälp av FR24 konstatera att du sitter och ljuger. Du har inte ens en smartphone och ännu mindre har du FR24, du sitter helt enkelt och fabulerar.
Citera
2018-10-14, 19:05
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Idiot. Det är en närbild av planet som är tagen vi ett helt annat tillfälle. Jag länkade till bilden för att man tydligt ser att det är ett vanligt passagerarplan.

Hur kommer det sig att du aldrig lyckats visa oss en endaste närbild av nåt passagerarplan, där man ser strimmor efter planet, du vet såna som sprayas på oss från militära plan?

Hmm...
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-10-14 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in