2018-10-13, 14:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Brände upp dom,, haha, tillåt mig små le😑 .. alla med lite kemikunskaper vet att hydroxiapatit är ett keramiskt material som inte smälter vid kremeringstemperaturer. Du menar väl inte att dom skulle ha handmalt ner 6miljoner skelett? Alltså kom igen nu ! Vill du vi ska köpa såna där medeltidssagor ?.

Har du kemiska kunskaper? För aska innehåller väl hydroxiapatit(kalciumsalt) ? det är rätt det bränns ej upp så lätt. När bränns de upp då?

Vem har påstått det? Det är väl höftbenet/bäck benet och huvudskallen som är problemet? De är störst och tar längst tid att bränna upp , eller hur? Därför fick de plockas ut när det blide för mycket o malas sönder. Logiskt tänkande (som du säger)? Går inte skelett brännas upp då? Tänk till nu innan du skriver nästa gång..
Citera
2018-10-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför sånt jobb? om de skulle redan få Israel innan WWII, det var bara England som protesterade hindrade det genomföras. De var rädda för trubbel i Palestina. Men det var igång redan, men kriget kom i mellan. Så det är långsökt. Kan söka upp white paper 1939 , där finns informationen hur det skulle gå till.
Det är välkänt att Hitler och även många tyskar tyckte illa om judarna under krigsåren och även innan, varför tror du att det blev på det viset ?
Citera
2018-10-13, 14:37
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Har du kemiska kunskaper? För aska innehåller väl hydroxiapatit(kalciumsalt) ? det är rätt det bränns ej upp så lätt. När bränns de upp då?

Vem har påstått det? Det är väl höftbenet/bäck benet och huvudskallen som är problemet? De är störst och tar längst tid att bränna upp , eller hur? Därför fick de plockas ut när det blide för mycket o malas sönder. Logiskt tänkande (som du säger)? Går inte skelett brännas upp då? Tänk till nu innan du skriver nästa gång..

1100grader C.

Vadå inte så lätt? Antingen smälter mineral som ben eller så gör det inte det. Vad har du för kemikunskaper? Du resonerar som att: bara-man-eldar-på-så-ugnen-storknar-så-förbränns-nog-allt-upp-till-sist-ska-du-se...haha😊

Nä! Smältpunkten på kemiska föreningar flukterar inte med tiden, det fungerar inte riktigt på det viset i kemins värld.
Senast redigerad av Feministerna 2018-10-13 kl. 14:40.
Citera
2018-10-13, 14:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
1100grader C.

Vadå inte så lätt? Antingen smälter mineral som ben eller så gör det inte det. Vad har du för kemikunskaper? Du resonerar som: att-bara-man-eldar-på-så-ugnen-storknar-så-förbränns-nog-allt-upp-till-sist-ska-du-se...haha😊

Nä! Smältpunkten på kemiska föreningar flukterar inte med tiden, det fungerar inte riktigt så i kemins värld.

Hur många grader brändes ugnarna med i Auschwitz? Runt 1300 grader, där går gränsen för de eldsäkra teglen ska börja spricka, vilket gjordes också. Borde det inte brännas då?
Nej eftersom de flesta bruka säga ugnarna höll ca 800 grader i lägret. Vilket inte stämmer med informationen som finns.

Jag har en del kan jag säga, vilket de flesta vet om här som har skrivit med mig.
Citera
2018-10-13, 14:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är välkänt att Hitler och även många tyskar tyckte illa om judarna under krigsåren och även innan, varför tror du att det blev på det viset ?
Ja liksom resten av Europa fanns antisemitism. De blide "svarta fåret" för de flesta, när det var dåliga tider väl? Ungefär som utlänningarna får i dag i Sverige när det går dåligt! Allt är utlänningarnas fel...

När tro du Hitler blide antisemit? När hans mor dog eller under sin tid i Wien?
Citera
2018-10-13, 15:05
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Hur många grader brändes ugnarna med i Auschwitz? Runt 1300 grader, där går gränsen för de eldsäkra teglen ska börja spricka, vilket gjordes också. Borde det inte brännas då?
Nej eftersom de flesta bruka säga ugnarna höll ca 800 grader i lägret. Vilket inte stämmer med informationen som finns.

Jag har en del kan jag säga, vilket de flesta vet om här som har skrivit med mig.

Du kan mycket va? Okej då😆.

Hur kan normal temperaturen för en kokseldad förbränning plötsligt öka från 800>1300 grader. Använde dom din magiska trollramsa hihi..😄
Citera
2018-10-13, 15:18
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Nope finns inga inlägg alls där det påstås att 6 miljoner judar har gasats ihjäl, det är endast förnekare som påstår det. Samma typ kremering finns ingen som påstår det. Begreppet förintelsen är ett namn på ett försök att ge begreppet på att försöka utrota judarna totalt, enligt information som finns tillgänglig.

Nej, det kan ej stämma med 32 kg/en kropp det måste också missvisande. Kan du ge mig information om det? Har läst att Matttagno har lagt ut det begreppet med 30 kg/kropp, men det visade sig var rent åt helvete, samma som en herre kallad för Kessler( som inte finns på riktigt) gjorde ett experiment Han fick fram 29,5 kg per kadaver.

Nej, det är en myt att värmemängden måste fördubblas om 2 kroppar bränns. Om du grillar 3 kotletter samtidigt , så tar det inte mer värme för grilla 4 kotletter eller längre tid. Värmen alstras ändå oavsett om det ligger 3 eller 4 st.

Nej, det är delviss rätt, men det är större ben som bäckbenet/höften och skallen som är större o kraftigare, de bränns upp men tar mycket längre tid. Att de då tas ut och mals när det blide för mycket i ugnen är inget konstigt.

Jo det brändes till fin aska, annars bruka man få höra det "var tog all ask vägen"?

Värmen alstras? Det alstras ingenting i krematorieugnar, det är fossil energi som förbränns där inne.

Herregud! Du verkar ju inte speciellt kunnig inom kemi. Det krävs exakt dubbel mängd energi för att förånga dubbla mängden vatten. Va är du för slags söndagskemist egentligen?
Citera
2018-10-13, 15:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du kan mycket va? Okej då😆.

Hur kan normal temperaturen för en kokseldad förbränning plötsligt öka från 800>1300 grader. Använde dom din magiska trollramsa hihi..😄
Vad dillar du om? Menar du de inte funkade fixa det?
Varför anställde företaget topf o söner ett 30 ingenjörer att utveckla nya ugnar av företaget hade redan färdiga ugnar sedan 1870 talet? De ville ha kraftfullare ugnar och effektivare framför allt. https://www.topfundsoehne.de/ts/en/exhibitions/permanent_exhibitions/the_engineers/128724.html

Hur tro du de har bara 800 grader i moderna ugnar? För de behöver inte mer varmare, tar längre tid bränna upp kropparna. Det bekymrade inte tyskarna, så därför ville de ha kraftfullare o effektivare ugnar.

Tänk innan du skriver nu..
Citera
2018-10-13, 15:24
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Nej. Än en gång, jag invänder inte mot ett ordval, utan mot ett faktapåstående ("sex miljoner döda judar i lägren enligt historieskrivningen"). Det handlar om grunderna för historieskrivningen kring Förintelsen, det ämne du försöker diskutera i tråden. Du och den andra sinnesslöa användaren kanske inte gillar eller tycker att det är att skjuta budbäraren att det ses som okunnigt och oseriöst att ni inte känner till grunderna om det ämne ni ger er in på att diskutera, men jag håller fast vid det omdömet.

Du bara svamlar, och självklart har jag rätt. Du har dina tricks du försöker köra med och självklart kan jag och många andra dem när vi väl ser dem. Jag har sett din sort flera gånger här på FB, alltid samma billiga tricks.

Citat:
Du vet ingenting om min inställning till USA och det har inte med ämnet att göra. Det är inte USA:s regering som har forskat och forskar om Förintelsen. Det är mängder av forskare av olika nationalitet, inklusive tyskar, som gör och har gjort det under lång tid. Du verkar inte förstå vad forskning och vetenskap innebär.

Och du vet ingenting om vad jag kan om forskning, ändå fortsätter du att pladdra. Fåntratt där.

Men visst har det väl med ämnet att gör vilka som slutgiltigt får beskriva förintelseberättelsen? Vad yrar du nu om? Du verkar heller inte fatta att alla de så kallade "olika nationerna" är inte så oberoende, speciellt inte efter WW2, och EU. Vad enfaldig du är. Lär dig lite grann om modern historia för guds skull.

Citat:
Detta tycks mest vara ett försök att slingra dig undan från att besvara frågorna.

Du är för dum. Punkt slut.

Citat:
Att du skriver om "hörsägen" tyder bara på att du inte har en aning om hur bevisningen för Förintelsen faktiskt ser ut, och därmed kan du omöjligt se helheten. Men du ska få en chans till att svara på frågorna:

Vilken bevisning som brukar anföras för Förintelsen har du tagit del av? Om du kan ge något exempel. Och om du avfärdar den, på vilka grunder gör du det?

Jag behöver inte "ta en chans" till för din skull, varför det? Du är ingen självutnämnd domare i den här frågan, och inte heller är du en trovärdig sådan, mer likt en billig bluffare. Hahaha...så vem skall jag redovisa och slösa bort min tid på, ingenting är svaret.

Jag har redan skrivit min sak i förra brevet, och där står det klart och tydligt att du har en "myras perspektiv", du bevisar bara det om och om igen med ditt ensidiga stirrande på de bevis som finns idag.
Senast redigerad av MAX-HIM 2018-10-13 kl. 15:26.
Citera
2018-10-13, 15:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Värmen alstras? Det alstras ingenting i krematorieugnar, det är fossil energi som förbränns där inne.

Herregud! Du verkar ju inte speciellt kunnig inom kemi. Det krävs exakt dubbel mängd energi för att förånga dubbla mängden vatten. Va är du för slags söndagskemist egentligen?

För det första, läs vad jag skrev. Detta är inte kemi utan fysik...

Fossila bränsle är väl kropparna också eller hur? fast mindre energi värde i sig.
Varför blandar du in vatten ånga i det hela? Ja dubbelt så mycket vatten kräver dubbelt så mycket energi, men det irrelvant väl? Slänga på 2 kotletter i en stek panna ta tiden, släng på 4 st kotletter i en stekpanna, så ser du det blir samma i tid.
Vill du utmana mig i kemisk diskussion? så kan vi ta tex om HCN hur det upp kommer, hur det funkar så bra i gaskammaren. Varför det inte blir spår i gaskammaren jämfört med i avlusning kammaren. Om du nu är kemisk kunnig.
Citera
2018-10-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Du bara svamlar, och självklart har jag rätt. Du har dina tricks du försöker köra med och självklart kan jag och många andra dem när vi väl ser dem. Jag har sett din sort flera gånger här på FB, alltid samma billiga tricks.

Du har inte ett skit att komma med och står med brallorna nere sedan ditt första inlägg i tråden. Du har bevisat att du har noll kunskaper om ämnet och därmed är dina ord inte värda någonting. Inte ens det allra mest grundläggande om Förintelsen och historieskrivningen känner du till.

Citat:
Och du vet ingenting om vad jag kan om forskning, ändå fortsätter du att pladdra. Fåntratt där.

Men visst har det väl med ämnet att gör vilka som slutgiltigt får beskriva förintelseberättelsen? Vad yrar du nu om? Du verkar heller inte fatta att alla de så kallade "olika nationerna" är inte så oberoende, speciellt inte efter WW2, och EU. Vad enfaldig du är. Lär dig lite grann om modern historia för guds skull.

Det märks i dina inlägg att du inte har någon aning om vad forskning är och hur den går till. Bara att du tror att det är "nationer" som ägnar sig åt forskning. Det enda du har att komma med är okunnighet, önsketänkande, korkade konspirationsteorier, charlataneri och blind förnekelse.

Citat:
Jag behöver inte "ta en chans" till för din skull, varför det? Du är ingen självutnämnd domare i den här frågan, och inte heller är du en trovärdig sådan, mer likt en billig bluffare. Hahaha...så vem skall jag redovisa och slösa bort min tid på, ingenting är svaret.

Jag har redan skrivit min sak i förra brevet, och där står det klart och tydligt att du har en "myras perspektiv", du bevisar bara det om och om igen med ditt ensidiga stirrande på de bevis som finns idag.

Du har en hjärndöds perspektiv. Du vet ingenting, men "ifrågasätter" ändå. Du begriper inte ens att frågorna är relevanta för trådens ämne. För att du ska ha någon trovärdighet i ditt "ifrågasättande" bör du kunna redogöra för vilken bevisning du har tagit del av och hur du bedömer den. Vi vet nog alla varför du inte vill svara på detta. Du har inte gjort några efterforskningar alls och har inte ett skit att komma med.
Citera
2018-10-13, 15:36
Medlem
Citat:
Var är poängen med den videon? vet han prata om Belfourd deklarationen. Vad hände då?
https://www.youtube.com/watch?v=Eo5ZZwDRC1Q

Benjamin Freedman förklarar varför Tyskland förlorade första världskriget, som de var på väg att vinna.
Ryssland och Frankrike hade gett upp och Tyskland ville få ett slut på kriget utan att ställa krav mot England, men som de vägrade.
Judarna kom med förslaget att de kan se till att USA ställer upp på Englands sida och de vinner kriget mot Tyskland, under förutsättning att de får någonting för det.
Rotschild och Balfour förhandlar fram det här Balfour avtalet som menas att England skulle medverka till att judarna får ett hemland i Palestina, alltså en egen stat.
England vann kriget tack vare USA, och Tyskland fick mycket hårda fredsvillkor i Versallie freden och tyskarna förstod att de blivit bedragna av judarna.
Hitler kom till makten därför han påstod han skulle inte acceptera förnedringen som Tyskland blivit utsatta för, och han beskyllde judarna för att ha bedragit Tyskland, därför kom hatet mot judarna i Tyskland.
Många judar flyttade också till USA och andra länder, därför tyska folket blevnegativ till judarna-
Hatet mot judarna i Tyskland hade endast att göra med att de förrådde Tyskland i kriget mot England.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in