2018-10-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När det gäller England finns det underligheter som inte har analyserats.
Churchill skrev sina historiska memoarer efter kriget, men nämner ingenstans om förintelsen, som borde varit en stor sak för honom som han hatade Hitler och nazismen.
Det var stor tågtrafik från Ungern till Auschwitz som det påstods med judar till förintelsen, och när den här tågtrafiken skedde, kontrollerade England luftrummet helt och hållet, därför hade det varit mycket lätt att få stopp på trafiken genom att bomba rälsen och broar,
Varför bombades inte rälsen och fått stopp på trafiken till den påståtta förintelsen ?

England knäckte koden på Enigma maskinen 1941, som enligt tyskarna skulle varit omöjlig att knäcka.
Det var polacker som gjorde det första jobbet som hade stor betydelse, och överlämnade det till England.
En teori är att rapporter som gick dagligen från Auschwitz till Berlin gick med Enigma maskinen, och England visste därför allt det som skedde i Auschwitz.
Det var en oerhörd bedrift att kunna knäcka koden på Enigma maskinen, men de allierade har haft en låg profil om det, därför de fick mycket stora fördelar genom det och förringar dears krigsinsats.
När Rommel stred i Nord Afrika kunde inte tyskarna förstå att det var precis som engelsmännen visste var Rommel skulle slå till.

Det är så uppenbart att du sitter och sväljer all skit på förnekarsidor, för du rapar upp alla deras påståenden här, ett efter ett.... Men, som jag redan sagt så är du okunnig och kollar inte ens upp om det förnekarna påstår stämmer, vilket det bevisligen inte gör.

Jo, Churchill nämner visst förintelsen i sina memoarer, och det kan du läsa om nedan, mina fetningar

Citat:
Denier claim
12. Gas chambers not mentioned in the memoirs of Churchill, Eisenhower, de Gaulle?

Short debunking:
The logic here is not clear: suppose they didn't mention gas chambers in their books. And? Their books were not about the Nazi method of killings. They presumably also did not mention Auschwitz at all. Does that mean Auschwitz did not exist? They were writing about the war, not about camps. This factoid is simply irrelevant. The deniers should address the actual evidence.

Further comments: hardly necessary. This is a type of a fallacious appeal to authority. Churchill, De Gaulle and Eisenhower are simply not historical sources on the Holocaust and nobody sane expects them to be. The interest in the Holocaust-as-such in the West came later anyway; these authors were writing about the military and military-political side of things.

And yes, Churchill did mention mass extermination in the German camps, even if he didn't use the word "Jewish". Funny how the deniers are silent about that. From the first chapter of The Gathering Storm:

Citat:
Crimes were committed by the Germans under the Hitlerite domination to which they allowed themselves to be subjected which find no equal in scale and wickedness with any that have darkened the human record. The wholesale massacre by systematised processes of six or seven millions of men, women and children in the German execution camps exceeds in horror the rough-and-ready butcheries of Genghis Khan, and in scale reduces them to pygmy proportions.

So will the deniers accept this now? Obviously not.

Källa: Här är länken till källan, i vilken man listar och går igenom 39 av de vanligaste påståendena från förintelseförnekare och förklarar varför de är falska. Se till att läs den först innan du/ni rapar upp samma påståenden igen som de redan visat är felaktiga eller rena lögner. http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2017/05/rebutting-twitter-denial-most-popular.html
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-10-13 kl. 09:10.
Citera
2018-10-13, 09:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du har påstått att 6 miljoner judar blev gasade och kremerade i Auschwitz.
Med de ugnar som användes i Auschwitz behövdes ca 32 kg koks för att kremera en kropp.
Det menas att åtgången koks för kremeringen av de här 6 miljoner kropparna var ca 190.000 ton .
Har du källa på att det togs in 190.000 ton koks till Auschwitz ?
Det menas att det var ca 126.000 kubikmeter koks, som blir en rejäl hög.

Om den här förintelsen med kremering skedde under ca 3 år 1000 dagar, måste det tas in 190 ton koks varje dag, som är en ansenlig mängd.

Med de krematorieugnarna som användes i Auschwitz blev det benrester,som vanligen maldes ned med en handdriven kvarn av två personer, men benrester från ca 6000 kroppar dagligen skulle det blivit ett väldigt vevande, därför kvarnen var med två vevar.

Lustig uträkning! Var utgår du det ifrån? 6 miljoner gasades, var står det någonstans? sedan skulle de blivit kremerade också , var står det någonstans att de 6 miljoner blide kremerade?

Hur vet du det behövdes 32 kg för bränna EN kropp i Auschwitz? har aldrig set den siffran innan. Så jag förstår dig att du blivit tveksam, det hade jag också blivit om jag hade läst det.

Så du har ej checkat upp det så det stämmer?

Hade du gjort det, så hade det visat du har fel...
För det första, så 32 kg är från en kall ugn till personen blir total fin aska? Så de låter ugnen svalnar till efter varje person bränning?
Sedan kan man väl bränna flera kroppar samtidigt?

Så du bör räkna om din beräkning, men då måste du ta hänsyn till fler saker, hur stora de var i öppningen, tjocklek på väggarna, bågens cirkelform för kunna beräkna hur mycket värme som studsar tillbaks, materialbestånd i väggarna, ugnsgolvet, dörren med mera.
Citera
2018-10-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Lustig uträkning! Var utgår du det ifrån? 6 miljoner gasades, var står det någonstans? sedan skulle de blivit kremerade också , var står det någonstans att de 6 miljoner blide kremerade?

Hur vet du det behövdes 32 kg för bränna EN kropp i Auschwitz? har aldrig set den siffran innan. Så jag förstår dig att du blivit tveksam, det hade jag också blivit om jag hade läst det.

Så du har ej checkat upp det så det stämmer?

Hade du gjort det, så hade det visat du har fel...
För det första, så 32 kg är från en kall ugn till personen blir total fin aska? Så de låter ugnen svalnar till efter varje person bränning?
Sedan kan man väl bränna flera kroppar samtidigt?

Så du bör räkna om din beräkning, men då måste du ta hänsyn till fler saker, hur stora de var i öppningen, tjocklek på väggarna, bågens cirkelform för kunna beräkna hur mycket värme som studsar tillbaks, materialbestånd i väggarna, ugnsgolvet, dörren med mera.
Det finns flertal inlägg att 6 miljoner judar dog i förintelsen alltså att de blev gasade till döds, sedan måste de kremeras finns ingen annan möjlighet att kalla det "förintelsen "om inte så sker.
Vad finns det för annan möjlighet att en kropp skall försvinna?
32 kg kommer från ett genomsnitt av koks vid kremering av en kropp vid andra läger, där koksmängd och antal kremeringar är gjorda med liknande ugnar som fanns i Auschwitz.
Kremeras två kroppar samtidigt måste värmemängden ökas till det dubbla.
De här ugnarna kunde inte få benen till fin aska utan de maldes ned med en handdriven kvarn.
Citera
2018-10-13, 11:51
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Varför är det omöjligt? HCN(vätecyanid) är en känslig gas, kan bara existerar några få minuter. Helst då i en fuktig miljö som det var i gaskammaren, där folk utandas koldioxid. Efter några minuter hade du kunnat sätta din näsa i dörrspringan andas utan det hade hänt något.

Du kan läsa om Dan Andersson som dog av just vätecyanid i ett hotellrum. Utanför kunde folk gå förbi utan dö... Hur är det möjligt i så fall? Hotelrummet exploderade inte i heller... även om man använde "oljelampa".
Ja, det är rätt med gasa 6 miljoner judar, hade krävt stora resurser. Men ingen har påstått det i heller tyskarna skulle ha dödat 6 miljoner judar med gas! Bara förnekarna påstår det..

6 miljoner som dog är på en yta från frankrike i väst, till Sovjetunionen i öst, från norra Norge till norra Afrika. De dog av svält i ghetton, misshandel, rymningsförsök vid infångade, skjutningar, avrättningar med masskjutningar, gas m.m... Hur var det med logiskt tänkande?

Nu tror ju inte jag att Dan fyllde ett helt hotellrum med gas utan inhalerade det istället.

Varje människa är saknad eller ihågkommen av någon granne mm. Men letar på internet så finns ingen sammanställning över ens en bråkdel av namnen eller berättelser vilka dom här judiska människorna var.

Jag vill ha lite kött på benen innan jag köper den här otroligt stora siffran. Nä! Jag tror tyvärr att dödssiffran är fabulerad för att ge Judiska folket ett incitament till att besätta den heliga marken i Palestina och att skuldbelägga tyska folket så man kan islamisera sönder landet med mahamudaner.
Citera
2018-10-13, 11:57
Medlem
Utan att vara insatt så känns det som fejk. Varför får man inte forska om förintelsen i ex. Tyskland om nu den ägt rum? Varför är det förbjudet, vad vill man dölja om det nu inte finns något att dölja om det nu hänt?
Citera
2018-10-13, 12:07
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är klart du blir det om du bara läser och sväljer vad som påstås på sidor för förintelseförnekelse och nynazism, och ”oturligt” lyckas missa att hitta och läsa den enorma mängd seriösa bevis och fakta som den etablerade vetenskapen har om förintelsen, fast den är lättillgänglig att finna, om man vill...

Det är två sidor av myntet. Du läser en som motsvarar sväljer dogmatiskt alla politiskt korrekta tillrättalagda hemsidorna utan kritiskt tänkande och skräms av information som inte är politisk korrekt.

Att du försöker stigmatisera folk från att gräva i historien visar bara att du är otrygg i din position.

Det enda du har lyckat med å åstadkomma så här långt är att intressera mig för att söka vidare efter sanningen bakom den fikterade siffran, dvs 6 miljoner människorna...sorry😆
Citera
2018-10-13, 12:14
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Vem har påstått att de grävde ner lik i Auschwitz? de brändes upp vad jag vet. Så vad är poängen med gräva där? De har haft andra seriösa forskning där i det lägret, pågrund de ville veta om det förekom gasning eller inte. Undersökningen skedde från bägge lägren. "förnekarna" klantade till det med ta på fel ställe, en bit in i betongen där HCN kan inte träckas in m.m. Givetviss fann de inga spår av HCN... är det seriöst? Från "troende " sida tog de prover på rätt ställe och andra ställen de kunde evtuellt hitta, de hittade små spår som bekräfta stället hade blivit utsatt av HCN. Men man kan alltid ifrågasätta folk. Samma som med röd khemerna hur vet vi de dog av deras händer, finns det bevis för det?? de dog av sjukdomar av svält? ( du behöver ej svara, men förstår min point?)

Jo en historiker sprang på ett brev, efterforskade om detta brev. Till slut sprang de på burkar med en lösning, där fann de likdelar av judar med namn hela fade rullan. Så kroppsdelar är funna som kan bevisas har blivit utsatt för gas. Det är de kända vad jag vet, inte 6 miljoner men det bevisar det förekom, läser du sedan mer om det så finns det mer fler exemplar judar blivit utsatta för gas. Detta var bara ett exempel på seriös forskning om gasade judar.
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/07/22/remains-of-holocaust-victims-used-as-guinea-pigs-found-at-french-forensic-institute/?noredirect=on&utm_term=.93688e2793a0

Menar du det inte stämmer? Visst förde de fram "tyskarnas grynhet" , men det gör inte förintelsen mindre sanning. Andra intressanta saker är ju Trentpark ett fångläger för tyska officerare i England, de blide inspelade av engelska underrättelsen. De nämnde just en del om "utrotningen av judar" Helst Amiral Engel, som hade varit på Himmlers tal i Posen hört han tala om det.

Jo det kunde de, det vet jag eftersom jag är fotointresserad själv. Men jag frågade dig vilka foto är manipulerade? Oftast visas det ej är så. Som denna bild: https://www.researchgate.net/profile/Sonia_Cogollo-Ospina/publication/321391147/figure/fig4/AS:566756205121536@1512136617136/Figura-6-Sonderkommando-en-Auschwitz-Birkenau-agosto-1944-Fotografia-tomada-por.png

Den visar de brände kroppar på marken för hinna med. Denna blir oftast anklagad för vara förfalskad, men är bekräftad är äkta.
Brände upp dom,, haha, tillåt mig små le😑 .. alla med lite kemikunskaper vet att hydroxiapatit är ett keramiskt material som inte smälter vid kremeringstemperaturer. Du menar väl inte att dom skulle ha handmalt ner 6miljoner skelett? Alltså kom igen nu ! Vill du vi ska köpa såna där medeltidssagor ?.
Senast redigerad av Feministerna 2018-10-13 kl. 12:18.
Citera
2018-10-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Utan att vara insatt så känns det som fejk. Varför får man inte forska om förintelsen i ex. Tyskland om nu den ägt rum? Varför är det förbjudet, vad vill man dölja om det nu inte finns något att dölja om det nu hänt?

Suck....

Kan du visa oss konkreta fakta att det är förbjudet att forska om förintelsen i Tyskland? Vilka påstår det, och kan du visa upp lagtexten som styrker detta?

Det har ALDRIG varit förbjudet att forska i eller om förintelsen i Tyskland, ALDRIG!!!! När fan ska folk lära sig att kolla upp fakta först när det dessutom är så helvetes enkelt. Det sänds ju för tusan dokumentärer om förintelsen på många TV-kanaler och som visar att forskning måste ha skett för annars skulle man ju inte kunna visa upp en massa bevarade dokument, besöka arkiv, intervjua vittnen, läsa korrespondens etc etc som är bevarade i olika arkiv etc. Detta är forskning, och man har även sökt och hittat massgravar i lägren och på andra platser.
Citera
2018-10-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Brände upp dom,, haha, tillåt mig små le😑 .. alla med lite kemikunskaper vet att hydroxiapatit är ett keramiskt material som inte smälter vid kremeringstemperaturer. Du menar väl inte att dom skulle ha handmalt ner 6miljoner skelett? Alltså kom igen nu ! Vill du vi ska köpa såna där medeltidssagor ?.

Och så menar du att den aska man samlar i vanliga krematorier är bluff...?

Ännu en gång visar du hur oerhört okunniga förintelseförnekare är...
Det finns t ex exempel från vårt vardagsliv som direkt visar att du har fel, för ben av gris, kyckling, nöt, som ligger för länge på grillen, eller trillar ner bland glödande kol, bryts ner och blir aska efter ett tag.

Sen kan du väl läsa länken jag citerar detta ifrån...

Citat:
Till exempel får personalen ofta berätta att ugnen där de döda bränns håller en temperatur på cirka 700 grader och att det normalt sett tar cirka 80 minuter innan kista och kropp har förvandlats till aska.

Källa: https://www.ltz.se/artikel/allmant/jamtland/fran-kropp-till-aska-pa-80-minuter

Tog mindre än 1 minut att bevisa att du ljuger och är okunnig.
Citera
2018-10-13, 12:28
Medlem
Det är en sak som är svår att förstå, därför det påstås och förs fram som att ingen visste vad som förekom i Auschwitz.
Alliansen hade spioner, angivare, informatörer, som borde med lätthet ha tagit fram vad som skedde i Auschwitz, därför det fanns också på polskt område.
Det var känt att nazisterna förföljde judarna och därför borde det funnits intresse att få information om Auschwitz.
Det fanns rykten om hemskheter i Auschwitz, men ingenting gjordes för att få bekräftat att där skedde hemskheter.
Auschwitz med Birkanau var en omfattande anläggning med massor av människor som rörde sig där.
Det är efter kriget som påståenden om miljontals judar som blivit gazad i Auschwits, den så kallade "förintelsen".
Citera
2018-10-13, 12:31
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki

Om man hade fått tillåta flera forskningsteam att undersöka platserna så hade nog säkert ganska många professorer börjat små le för att de insett hur svårt det är från ett rent logistiskt perspektiv att "förinta" så mycket människor som den narrativa beskrivningen gör gällande.

Jag tycker det är en seger ifall vi alla kan hjälpas åt att dra ner dödsantalet, för vem vill egentligen att miljoner människor ska ha dött?😏
Citera
2018-10-13, 12:31
Medlem
Citat:
Det finns flertal inlägg att 6 miljoner judar dog i förintelsen alltså att de blev gasade till döds, sedan måste de kremeras finns ingen annan möjlighet att kalla det "förintelsen "om inte så sker.
Vad finns det för annan möjlighet att en kropp skall försvinna?
32 kg kommer från ett genomsnitt av koks vid kremering av en kropp vid andra läger, där koksmängd och antal kremeringar är gjorda med liknande ugnar som fanns i Auschwitz.
Kremeras två kroppar samtidigt måste värmemängden ökas till det dubbla.
De här ugnarna kunde inte få benen till fin aska utan de maldes ned med en handdriven kvarn.

Ugnarna i lägren kunde utan tvekan få benen till aska, men det tar då längre tid vilket inte nazisterna ville slösa på den saken. Så de reducerade kropparna till en viss nivå och sen körde man med kvarn så att man istället kunde böka in nya lik i ugnarna tidigare än om man skulle bränt ner ben till aska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in