2018-10-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej, det gör det inte. Det står "H Team Dsson".

HD's och SD's gamla gemensamma teamnamn var endast "Team Davidsson". Bokstaven "H" är hans eget nick (Herr Team Davidsson), dvs. utan frun.

Det geocachealias som står på remsan är således endast SD's eget individuella nick.

(Och om HD skulle ha återloggat den senare som du påstår, så hade borde det ha funnits ett "Systerh*x" på remsan. Vilket inte finns).

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När gjorde han loggen?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Japp, klart och tydligt H team davidsson.
Tydligt fusklogg, kan du bara inte erkänna det?
Eller HUR nära står du egentligen HD...
Sen skiter jag i om både SD och HD fuskloggar tusentals cacher.
Men, det säger klart och tydligt vilka karaktärs brister som finns hos dessa.
De fuskar ju med allt!!

När jag frågade när loggen gjordes hade jag hoppas att det skulle klicka till hos några, eller i alla fall låta någon hjärncell jobba lite...

Loggen är gjord 2016-03-12, innan hon hade eget konto. Att han skrev ett H innan teamnamnet var att visa att det var han som loggade.

Så nä, inget fuskande i horisonten än...
Citera
2018-10-13, 15:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Eftersom du tycks ha tillgång till allt vad presstaleskvinnan har sagt, så skulle jag uppskatta om du kunde lägga upp det i tråden. Har sökt, men inte funnit det ursprungliga.

Jag kommenterade bara vad 'PaterNoster' skrev i en kommentar till 'Reimer'.

Alltså exakt VAD hade varit svårt att göra? Analys på "organiskt material"? Kan det vara så att presstaleskvinnan i själva verket menade material från mänsklig vävnad? T ex hudavfall? Huden är ju som du naturligtvis väl känner till att betrakta som människans största organ.

Jag hävdar f ö att en skjorta i 100% bomull (alltså organiskt material) även efter 5 månader liggande i gräs generellt bör ger mer info än t ex en kork till en PET-flaska (oorganiskt) som legat där bredvid, om vi utgår från att fynden emanerar från samma person.

Som svar på din avslutande fråga: Nej.
I min kommentar till 'PaterNoster' skrev jag tydligt och inledningsvis att presstaleskvinnan kanske hade blivit felciterad. Såg du inte det?
Jag återanvänder en del av ditt:
Har du något personligt agg mot just mig?
Om 'Ja' skulle jag välkomna ett PM från dig.

Källan är NA men tyvärr är den låst nu. Jag följde live-rapporteringen och läste artikeln och kan intyga att det PeterNoster skrev i detta inlägget är vad hon svarade:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-13, 15:24
Medlem
Citat:
När jag frågade när loggen gjordes hade jag hoppas att det skulle klicka till hos några, eller i alla fall låta någon hjärncell jobba lite...

Loggen är gjord 2016-03-12, innan hon hade eget konto. Att han skrev ett H innan teamnamnet var att visa att det var han som loggade.

Men hur fan tänker du?? HD har ju ALDRIG varit där!!
Man börjar ju undra hur många cacher du har gjort samma sak med. Usel karaktär både på dig och fuskarna, det märks att ni står varandra väldigt nära.
Citera
2018-10-13, 15:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om rätten intresserar sig får äldre saker så tror jag det är den påstådda misshandeln
som ligger i topp på listan.
Om fallet står och väger så skulle det kanske väga över åt skyldig, om rätten
finner att han har för vana att lösa dispyter med våld, kanske till och med någon
gång använt våld som skulle kunna vara dödligt.

Då skulle han nog ligga illa till, men egentligen tror du inte att
det blir så va.

Nu vet jag inte riktigt om jag förstår din avslutande mening.
Men jag har tappat en liten bit av min tidigare starka tro på att mordet kommer att lösas.

Jag har inte så många fall att luta mig mot för att veta hur man lägger upp en indiciekedja. Men jag vet att i mordet på Tova användes den tidigare historiken för att visa hur det över tid blev värre och värre och slutligen ledde (inte överraskande utan tvärtom) till hennes död.

Där fanns ju en mängd bevis på hur Billy kontrollerat, hotat och misshandlat Tova.

I detta fall vet vi inte vad som finns. De två anmälningarna ledde ju inte till fällande dom.
Om någon annan i förhör har berättat om annat våld, hot eller annan kontroll mot LW (eller någon annan )vet vi inte. Jag tror att sådana berättelser kommer att finnas med. Det material från den första anmälan om ofredande finns förmodligen kvar. Kanske har LW annat sparat också, kanske någon konversation med någon vän.

Jag är inte säker på att man i en eventuell rättegång kommer att ta upp en enskild händelse, utan mer inrikta sig på ett mönster. Mönster av hot, kränkningar, kontroll. En person som inte kan acceptera att LW inte vill ha ett förhållande mer. Bara en lekmans (oerfarna) gissning.

Men jag tror fortfarande att polisen har något mer än detta som tyder på att han är gm. Vad detta är, vet vi inte. Jag tror alltså att det är något annat än det som jag ovan här har tagit upp.

Och jag tror ännu att han är den för LWs död skyldiga.

Och jag tror inte att det skulle var troligt att LW skulle ha två personer i sin omgivning som brukar våld mot henne. Skillnad om man är i missbrukarkretsar skulle jag tro.

- På det tror jag att det är någon som förmodligen bor nära,

- som förmodligen känner LW (hon öppnar sin dörr) och inte har kommunicerat att han ska komma

- denne person ska då vara någon annan än den hon har anmält två gånger som hon har hon haft den sista kontakten med

- denne någon känner till platsen bakom planket och har tagit sig dit utan att kunna spåras och skulle ha alibi

- denne persons dna har inte kunnat kopplas till honom (kanske inte kunna kopplas iofs till någon om det har blivit icke analyserbart med dagens teknik) av hetta och fukt)

Detta är exempel på hur jag tänker.
Hur sannolikt är det att en person uppvisar hotfullt och kontrollerande beteende, men det är en anna person som har gjort det?

Nu menar jag inte att detta är ett bevis, mer en fingervisning.
För mina tankar (eftersom jag har långt ifrån hela pusslet)

Och polisen kommer inte att använda sig av fingervisningar.

I ett åtal kommer fingervisningarna vara i form av bevis. Då räcker inte rykten eller magkänsla. Bevisen kommer att läggas som en indiciekedja.
Citera
2018-10-13, 15:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

HD skriver tom. själv att "eftersom barnen inte vill sova själva får herrn ge sig av utan mig ".

Är det tydligt nog för dig att förstå att SD var ensam ute vid geocachen?
Citera
2018-10-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, det finns mördare som går fria för att de inte gått att döma, av olika orsaker. Likafullt är de mördare. Misshandel var det, men i vilken grad vet bara de inblandade.

Helt sant det du skriver! 👍Men Snor-Johan, EnGodTanke och Energizer får vi nog anse som "goda" vittnen till händelsen, eftersom de alla hävdar bestämt att det inte var misshandel eller kvinnokränkning.
Satt de alla tre månne i baksätet?
Citera
2018-10-13, 15:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eller att någon har köpt något på Internet?

Det finns väl en gissning längre bak i tråden eftersom någon med samma alias som en av makarna D*vidss*ns geocachealias köpte en kanna av hårdplast på Tradera-sajten omkring en vecka före mordet?

Ja, just det.
Det var timtu eller vad h*n hette som postade dels M*lins bloggar men också denna.
Som visade att HD(?) köpt en plastkanna på Tradera som kunnat användas som vapen.

Det var en underlig post. Mycket underligheter som kommer upp runt detta mord.
Citera
2018-10-13, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ingen vidare planering om man låter offret skrika i flera minuter.
FP är ju dessutom illa vald för att vara planerad.
Vad var planen?
Att polisen nog inte letar där?

Det är ju så långsökt som helst om man inte har kontakter inom polisen
som fixar att inte letar där.

Om BP är annan än FP och flytten har skett efter att polisen sökt i området kan det kallas planering. Men att en BO skriker borde man ju ha planerat in.

Kan inte se det på annat sätt än att planeringen varit mycket kort innan mordet och därför enbart blivit "viss" planering.
Citera
2018-10-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Men hur fan tänker du?? HD har ju ALDRIG varit där!!
Man börjar ju undra hur många cacher du har gjort samma sak med. Usel karaktär både på dig och fuskarna, det märks att ni står varandra väldigt nära.

Citat:
HD skriver tom. själv att "eftersom barnen inte vill sova själva får herrn ge sig av utan mig ".

Är det tydligt nog för dig att förstå att SD var ensam ute vid geocachen?

Och hur många gånger måste jag skriva att ingen går igenom tusentals loggar och raderar en här en en där.
Kotymt är att man kör GSAK, splittar och går vidare.
Rewiver (administratörer) gör så med.

Skulle loggen gjorts efter dom splitade kan man fråga HD syftet. Men 2016 hade hon inte ens sitt konto.
Vad är det som ska särskilja HD från alla andra tycker ni? Förstår inte hur ni tänker eller ens kan tycka nått annorlunda.
Citera
2018-10-13, 15:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
LW UPPLEVDE iaf händelsen så pass fel att hon anmälde.

Så är det.
Vill nog påstå att den fysiska knoggnuggnigen togs som intäckt för att vedergälla den betydligt smärtsammare avvisningen. Förutom geocatchning med brutna ben finns fog för att LW var en stark kvinna som inte fruktade fysisk smärta.
Citera
2018-10-13, 15:48
Medlem
PeterNosters avatar
Polisen letade på specika punkter eller platser, inte utefter en tänkt flyktväg utan direkt på platser såg det ut som iallafall.

Jag bad om kordinater till burkar i närheten men fick bara en plus en uppmaning att leta själv.

Nu tänkte jag inte bli sakletare än förrän jag hittat någon att mörda så det vore bra med lite fler kordinater för att verifiera det jag skrev först.
Citera
2018-10-13, 15:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...svårt att ha såna kontakter inom polisen att hundarna avstår från att visa de lukter de hittar. Och de hittar lukten på långt håll, finns inget som tyser på exceptionella förhållanden som skulle försvårat. Jag är tveksam till om hon låg där från början. Tror Mp är en annan och hon placerats där senare.

Jag tror inte att de i början hade likhundar med sig utan man inriktade sig på att leta efter en levande person.
Vet av egen erfarenhet när jag anlitade ID-hund för att hitta min bortsprungna katt sa hundföraren att tyvärr så skulle inte katten kunna hittas om den var död, eftersom den då utsöndrade helt andra dofter än om den levde.

Det hade förstås inte behövt betyda att polisen kikat bakom planket kan man tycka. När en person är försvunnen och man misstänker människorov, hur kan man då utesluta att hon inte är avliden. Man kan ju förstå att det i början av en sådan misstanke måste gå snabbt till för att om möjligt rädda en levande person, och att en avliden person inte behöver akut hjälp.

Men det känns som att någon har gjort fel någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in