Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Håller med Dig om att berättelserna i bilen gick isär... så svårt att bevisa vad som hände!
Har lite svårt att förstå varför LW ville ha in SD på fika efter vad som hänt tidigare. Känner att hon borde hållit sig långt bort från honom. Vem vet... kvinnan kanske var kär och trodde inget ont om honom... men känner att men ringer väl inte till polisen för att någon inte vill ta en fika mitt i natten...
Jag undrar om LW kan ha varit en kvinna som beskrivs av någon (om jag minns rätt) med skinn på näsan och som kanske hade stor tilltro av att kunna hantera situationer och personer genom både den utbildning hon hade men också genom den erfarenhet hon fått genom sin jobb.
Så tror jag också att många människor har svårt att tro att något händer andra, inte mig.
Jag tror också att mgm inte upplevs som "farlig", utan har en välpolerad yta. Är (oftast) trevlig och är en aktiv och sportig person.
Med facit i handen, borde LW brutit kontakten helt.
Vilket hon kanske (förmodligen??)gjorde???
Återkommer ofta till detta. Alla vet när det är som farligast i kontrollerande förhållanden.
Jag hoppas, hoppas att det finns mycket dokumenterat. I LWs mobil t ex. I andras mobiler? Någon kompis som sparat bilder, sms åt LW? Eller att hon själv sparat på annat ställe än mobilen (som säkerhet).
Och som du så träffande säger - man ringer inte till polisen för att någon nekar fika.